"Mitt midnattsmillenium"
Äntligen är den redo, min testversion av 1000-dagarsutmaningen! 😃
Det tog lång tid, krävde mycket jobb och jag har ingen aning om hur utmaningen kommer att vara att spela än, men det var så värt det. För den som inte vet vad utmaningen är eller hur den kom till så finns det att läsa om i den här tråden. 🙂
Mitt midnattsmillenium…
… är kort beskrivet namnet på journalen/dagboken som skrivs av den relativt "nyfödda" vampyren Leslie Martin. (Det var han som valde titeln) Han har lärt sig vampyrens livsstil och förmågor av sin mystiske mentor och är redo att ge sig ut i världen på egen hand utan sin mentor som skyddsnät.
Första seklet/århundradet som ensam, nyfödd vampyr är det svåraste att överleva, då man måste lära sig att planera sitt liv och sina handlingar så att man både smälter in och får tag i byten utan att avslöja sin sanna identitet. Leslie är fast besluten på att inte bara överleva sitt första århundrade utan även vandra vidare genom den eviga natten och iaktta världen medan den förändras under årtusendena.
Men Leslie, trots sin mentors träning, har flera hinder han måste överkomma. Han är mer bekant med böcker än med människor, vilket är en nackdel för en hungrig vampyr. Hans klumpighet är också ett problem, även om hans mentor fann det otroligt underhållande med en så klantig vampyr. Leslies impulser att "låna" saker när tillfälle ges lär inte göra saker och ting lättare för honom heller.
Följ med på Leslies resa genom evigheten, sekel efter sekel, när han kämpar sig genom livet som vampyr. Kommer han leva att se sitt första millennium passera eller blir livet som vampyr för mycket för honom?
**Länk till bloggen:
**http://thesims3mittmidnattsmillennium.blogspot.se
Snabblänkar:
Prolog: Jag var Leslie Martin…
Kapitelindex
Utmaningens regler
Mål och delar
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Spännande :-D
Följer. 😃
Medarbetare på Pokémon iFokus
Följer!
Ahh så spännande… 😮 Följer!
Tack allihopa! 🤗
Följer :D

Följer :-)
#6 & #7 Tack så mycket! 🤗
Ska faktiskt försöka mig på detta själv. Helt enligt dina regler och delmål :P
Men en fråga, vetenskap, är det nåt som man kan lära sig utan något speciellt spel eller kommer det med typ universitetsliv eller semesterparadis? (dom enda jag inte har än) :P
#9 Ah, vetenskap hör till Universitetsliv. 🙂
Men tanken med delarna är att man ska kunna anpassa dom mycket efter sin egen sim och sina egna expansioner. Delen "Kunskapshängivelse" ser jag som jakt på kunskap inom ett visst område. Leslie valde vetenskap/teknik överlag, därav Vetenskap, Uppfinnare och Händighet. 
Beroende på vilka delar du väljer i vilken ordning och vilka färdigheter man vill att simmen kan lära sig under resans gång så kan "Kunskapshängivelse" innefatta idrott istället. Då kan det vara Atletisk, Kampsport, Dans och/eller Bågskytte. Eller så kan det vara musik, så att vampyren måste bemästra olika instrument. 😃
Mycket går att anpassa efter en själv och vad man vill att ens vampyr ska lära sig. Delarna går dessutom att ta i vilken ordning man än känner för, även om jag rekommenderar att delmålet "bli odödlig" borde vara med i ens första del. Annars finns det risk att vampyren hinner börja åldras och sedan dö av ålder. 🙂
Följer men det vet du redan :D hihi
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#11 Yay, japp! 🤗
#10 Aha, får se om jag skaffar universitetsliv senare.
Men har ändrat till att händighet och uppfinnande är under "bygglov", kan vara bra att kunna laga sitt eget hem :P
Har musik under "kunskapshängivelse" och lagt till matlagning under "barnet". Bra om man kan laga mat till den man tar hand om :P
Även lagt till att hen får äta plasmafrukt, men bara egen odlad sådan, eller plasmajuice om man raidat den från affären. :P
(förlåt för ot)
Kapitel 1: En vampyr anländer till Bridgeport
VARNAR för våldsamma bilder och svordomar i det här kapitlet!
Sådär, första kapitlet av Leslies äventyr blev äntligen klart! Det har försenats på grund av att Pokémon X/Y släpptes den 11:e oktober och det har tagit upp större delen av min tid. Men nu tog jag mig i kragen och fick klart det. 😃
Det är ett ganska våldsamt kapitel och Leslie inser snabbt hur dålig koll han har på saker och ting…
"Mina första steg ut i världen på egen hand blev… inte riktigt som jag hade tänkt mig.
Jag anlände till Bridgeport tidigt på kvällen och väntade på tågstationen tills solen hade gått ner. En storstad är ett perfekt ställe för en ny vampyr att kunna gömma sig i. Allt var väldigt noga planerat. Jag skulle anlända, vänta till skymningen och sedan ge mig ut i jakt på en lägenhet och ett väktarjobb. Gärna som nattvakt någonstans.
Nu äntligen förstod jag varför min mentor hade skrattat åt mig när jag berättade om mina tankar kring Bridgeport… "

Gah va bra skrivet :-D
#15 Tack så mycket…! 😊🤗
Kapitlet har varit under arbete väldigt länge, men nu är det klart! Det tar lite tid, men jag har många projekt att jobba med och verkliga livet kommer i vägen för mitt spelare mycket oftare nu för tiden. Leslies äventyr fortsätter dock och här är nästa del! 😃
Leslie har funderat över Deans erbjudande under dagen och har bestämt sig för att ta reda på om det är något för honom. Så han återvänder till parken när mörkret faller…
"Viktig notering till mig själv:
Försök aldrig någonsin att sova nere i ett tunnelbanesystem igen. Trots min djupa sömn så går det inte att stänga ute det dundrande ljudet när tågen far förbi. Vart som helst är bättre än det, så inga fler dagar därnere om det inte är absolut sista alternativet.
Blåtiran från igår är borta, men det värker fortfarande i magen och ansiktet efter smällarna. Det är den dåliga sömnens fel, hade jag fått vila ut ordentligt så hade mina skador läkt helt under dagen. Jag hoppas bara att den försvunna blåtiran inte väcker några misstankar hos Dean vid vårt möte."
Åhåhå, jag tror jag vet vart detta är på väg… 😮😃 Kanske… 🤔
#18 Jasså? 😃
Berätta gärna vad du tror, det vore spännande att läsa. 🙂
#19 Jo, med tanke på dina tidigare projekt skulle det inte förvåna mig om relationen mellan Lele och Kenton utvecklas till mer än bara rumskompisskap. 🤐 *flämtningar hörs från publiken*
#20 Frestande…
Inte den karaktär som jag känner att Leslie har bäst kemi med, men frestande likväl… 😃
Jag har hela Leslies liv första århundrade planerat och mer därtill, men jag kanske borde vara öppen till önskemål från läsarna. Det var ju ganska populärt i Projekt Varg… 🤔