The Sims iFokus

The Sims

Etikettnybörjarfrågor
Läst 1189 ggr
Hannhis
0

pausa sims-skapande?

HEJ!

Jag vill gärna kunna, typ pausa när jag skapar en sim. Jag menar alltså att jag kan gå ut ur spelet och sedan när jag går in igen så är det den simen jag skapat på det jag kommer till (om ni fattar). 

Någon som kan hjälpa mig? 🙂

Mvh Shy och Hannah

[Thiah]
0

Du kan tyvärr inte spara under tiden du gör en sims. Jag vet vad du menar och skulle gärna själv vilja kunna göra så. 

Jag försöker skriva upp de färger jag använt på t.ex. hår eller smink om jag inte orkar göra klart simmen den dagen. Då går det lite snabbare nästa gång i alla fall.

Calcifer
0

Låtsas att du gjort simmen färdig, dvs klicka att du är klar. Flytta in den i ett hus. Nästa gång du ska spela så skriv in testingcheatsenabled true, håll nere shift och klicka på simmen och välj att redigera den i skaparmenyn (vet inte exakt vad det heter på svenska, på engelska heter det edit in create-a-sim menu") och ta da, du kan fortsätta precis som om du hade sparat.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Malinolsn
1

Om du menar att du vill gå ut från hela spelet och göra något annat på datorn så är det väl bara att tabba ner (alt+tab) spelet? Åldrandet osv är ju inte på medan du skapar en sim, så det borde, enligt mig, vara som att pausa 🙂
Dock kan du ju inte stänga av spelet, för då går det förlorat, så det är inte "sparat" på det sättet.

rebeka
5

Man kan ju annars bara spara simmen :) Då ligger den ju under sparade simmar när man vill fortsätta!

A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.