Launchern krånglar
När jag klickar på sims-ikonen på skrivbordet kommer ett meddelande upp: "Ett fel uppstod vid programstart. Mer information finns i loggen".
För det första: Vart finns loggen?
För det andra: Vet någon hur man kan fixa detta? Jag har precis avinstallerat alla mina sims, och sedan installerade jag bara grundspelet. Jag har ominstallerat det två gånger efter det. Innan jag avinstallerade alla spelen stängdes sims ner när jag var inne i skapa en sim.
Jag har testat med: Öppna filens sökväg, och sedan TS3 eller TS3W, men det funkar inte.
Jag är väldigt tacksam för hjälp och svar. Jag har redan letat lite på internet, med inte hittat något som hjälper.
P.S. Min dator är ungefär fyra-fem år gammal, kan det vara därför? Det är en laptop, en Compaq. Jag har en fläkt som den står på, så den blir inte överhettad.
Är det kanske en ny dator som behövs? Tyvärr har jag inte råd med det, och min födelsedag är inte förrän i oktober. (Jag är 13 år)
Har det funkat att spela innan? eller uppstod det nu?
Det har funkat att spela innan, det är bara nu de senaste månaderna det har kraschat hela tiden :(
Det var igår jag avindtallerade alla sims, och idag installerade jag bara grundspelet.
och inga mods har du?
#5 Nepp inga mods. Tog bort/avinstallerade allt.
Att köpa ny dator kanske du inte behöver, jag har en bärbar som är ca 10 år och den kan jag spela på även om det hackar lite. Har du kollat så att drivrutinerna på datorn är uppdaterade? Jag hade problem med launcher ett tag och gick via genvägarna i mappen så att man gick runt problemet. Annars kanske du kan ringa till ea och höra med dom och förklara.
#7 Genvägarna via mappen funkar inte, det har jag redan testat.