The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 1310 ggr
00eme05
0

Poser

Hej! Under den tiden jag har varit medlem på denna sajten har jag sett väldigt många poser som folk har till simmarna. Fantastiska poser. Har förstått att det är både nedladdningar och expansionspaket som folk har. Men var kan man hitta poser som man kan ladda ner utan lagg i spelet? =)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Bara Anna
0

Vi börjar från början :-) Poser är egentligen ingenting som du använder aktivt i ditt spel! Eller åtminstone inte som jag använder dem… ^^ Mestadels så använder du dig av av poser i paus-läget av spelet, så det är svårt att få det att lagga. Det är alltså inte en animation i själva spelet eller dylikt. Vad som kan hända, om du blir riktigt förälskad i att använda poser är att det kan bli en hel del som tar upp plats på din hårddisk. Varje pose i sig är inte stor, men multiplicera det med 200 så kan du kanske ana att de kan ta stor plats! Detta är dock lätt löst med att organisera dina poser väl och bara ha de poser du tänker använda för tillfället installerade. De andra kan du t. ex spara på en minnessticka. För att kunna använda dig av poser behöver du modden: Pose player av cmomoney. En bra pose-samling hittar du om du googlar efter My Sims 3 Poses bloggen. Den är visserligen inte uppdaterad på ett tag, men du kommer att hitta mer än nog av poser där! Du behöver INTE någon specifik expansion för att använda dig av poser! Men, om du t. ex vill skapa poser med hästar och ryttare så måste du givetvis ha expansionen Husdjur. För poser med Sjöjungfrur behöver du Island Paradise etc.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

00eme05
0

Tack så mycket för svar! Tänkte mer ha poserna till fotografi eftersom jag älskar att ta foton på simmarna. =)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Bara Anna
0

Om du gillar att ta mycket foton och screenshots med dina simmar så är det också min starkaste rekommendation att du rensar bland dessa foton lite då och då! Kommer inte ihåg hur mycket exakt det var, men sist jag rensade så kunde jag rensa bort nära 1 gig av bilder…. Många bäckar små du vet, och det i sig kan sega ner ditt spel!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

00eme05
1

Jag kollade mina bilder och de var upp till 500 stycken, ska nog ta och rensa lite nu. Men tack så mycket för tipset =)