Ashes to ashes, Dust to dust
Jag har jobbat länge med förberedelserna för min 1000-dagarsutmaning och nu är jag äntligen klar. Inspirationen till projektet kommer från den här tråden och jag har haft så roligt med det mesta av förarbetet.
Jag skriver den här historien på engelska då jag trivs bättre med det. Den kommer även att innehålla en del grejer som är mindre barnvänliga än vad jag skrivit tidigare, bara så att man är förberedd på det innan man läser.
Länkarna till bloggen:
**Bloggen, Ashes to ashes, Dust to dust
****Kapitelindex
****Utmaningens delar och mål
**Utmaningens regler
Darkness. The trees successfully kept every last bit of light from the full moon out and everything in the forest was surrounded by complete darkness. No man would be able to navigate through the rough terrain without a flashlight. Still, there was someone, or something, running through it at an incredible pace, avoiding trees and rocks easily. Left behind it was the smell of blood, indicating that it, whatever it was, was badly hurt.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Låter superspännande, fastnade direkt.. hehe. Trevligt att det är på engelska också, vet inte varför men jag tycker att berättelser blir bättre då :)
#1 Roligt att höra :) Jag tycker också att engelskan förbättrar en historia, jag känner att jag kan uttrycka mig mycket bättre då :)
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

"from lashes to ashes and lust to dust" läste jag först och gah det väcker minnen från den tid då jag var ett inbitet HIM-fan under mitt första år i gymnasiet ^^ Det kommer bli kul att läsa på engelska, tycker det blir mer intressantare att läsa då det finns så mycket olika benämningar på allt i jämförelse med svenskan som är ganska enformig :-P
#3 Ja, engelskan känns mycket mer uttrycksfull än svenskan. Jag har föredragit att skriva på engelska ända sen högstadiet då större delen av mina skolarbeten var just på engelska.
Det är även ett utmärkt sätt för mig att träna på språket, jag har fått ett mycket bättre ordförråd dom senaste åren men min stavning har försämrats rejält, så jag får slå upp stavningen på massvis med ord just nu, men jag hoppas att det släpper efter ett tag. Men det hade varit omöjligt att skriva det här på svenska. Precis alla dialoger som jag fått fram till projektet är på engelska och flera hade inte fungerat alls på svenska.
Följer :D
Haha med titeln kom jag o tänka på bed on fire
Följer ofc!
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Följer!