Legacy Sabelli
**Tänkte skapa en ny legacy, då jag slutade på min förra…
**
Minoo Sabelli
Hon är modig, tankspridd, bokmal, virtuos och lätt imponerad.
Favoriterna är sjöskum, R&B och sushi.
Minoo kommer från Appaloosa plains, och hade under hela sin barndom velat ha mer mystik i sitt liv. Hon tyckte att livet var rätt trist när allting var så vanligt, och att bo i en helt normal familj. När hon sedan blev ungdom så ville hon flytta ut direkt, och valde en av städerna hon hade hört mycket spännande om. Hidden springs hette den. Hon genast köpte en stor tomt att utforska. Hon blev inte besviken när hon såg sin nya tomt, men insåg att den var väldigt mycket större än hon tänkte sig.
Nästa morgon när hon borstade tänderna, kände hon sig väldigt glad. Hon hade redan sin första dag i Hidden springs skaffat ett jobb, någon hon kan prata med och en stor tomt. Det var ganska lång tid tills jobbet började, och hon la dagens första timmar på lite onödiga saker, men hon älskade sin nya tomt och ville inte lämna den.
Efter jobbet åkte hon till gymmet och tog sig en dusch. Då slog det henne, visst hade hon bara varit här i någon dag, men hon ville ha spänning genast! Hon tog första bästa taxi till kyrkogården fastän hon var ganska trött efter sin arbetsdag, för att se vad för spännande som hände där så sent på kvällen.
När hon kom fram blev hon ganska besviken, för ingen vampyr var där, inga spöken och inga blodspår… Hon tittade på lieman-statyn en stund, innan hon åkte hem och sov.
åh tomten påminner mig om när man var liten och inte visste om pengafusket till the sims 2 :D Då brukade jag någon gång ha så att dom bodde utomhus på det sättet tills dom fick mer pengar haha :D
Hahahaha :) Ja, man måste jobba för att få pengar utan fusk ;)
Efter några dagar då hon mått illa, insåg hon det mest fantastiska hon någonsin varit med om! Hon var gravid! Hon kände sig väldigt nervös. Men samtidigt… Passade verkligen en bebis in i hennes liv just nu. Hon har nog ett rätt ovanligt liv, och ett barn måste väl ha ett tak över huvudet? Hon skämdes lite och kände på sig att många skulle tycka att det var konstigt.
marken* hahah
Följer!
// Linnea :)
Legacy Challenge: Legacy Stare.
#38 Åh vad roligt! :D
Glömde berätta att Minoo blivit vuxen, och har inte hunnit ändra hennes hår.
Nästa dag fick Tom åka till skolan. Nästan direkt såg han en väldigt gullig tjej som stod vid dörren till en klassrum och pratade med sina vänner.
-Hej! Sa han högt, och vinkade. Flickans vänner viskade något och fnittrade.
-Hejsan, sa flickan lite avvaktande.
-Jag heter Tom.
-Okej, jag heter Josie, om du undrar. Sa hon och log.
Tom satt under de två första lektionerna och tänkte på henne.
-Tom, hette du väl? Drömmer du nu igen? Om du inte lyssnar på mig så lär du dig ingenting, sa läraren.
Trots att Minoo precis blivit mammaledig säger hon upp sig från jobbet. Hon försöker tjäna pengar på att vara kändis och att göra "uppdrag" som hon får. Hon förstår att det är svårt att försörja familjen, men ska försöka ett tag, iallafall. Huset är väldigt stökigt och någon behöver hålla koll hemma.
Minoo hade under senare tid börjat förlora fler och fler vänner. Hon hade fått en dålig relation med sin son, och dem enda riktiga vänner hon hade kvar var lilla Katie (som inte ens känt Minoo särskilt länge…) och Sebastian.
Minoo bestämde sig för att åka och bli vän med den lille killen som hon fick i uppdrag att bli vän med, men innan dem hunnit prata särskilt länge svimmade Minoo pga sin dåliga sömn i natt. Rykten för en kändis sprids snabbt och snart visste hela staden om det.
Minoo åkte sedan hem efter honom vaknat upp rätt förvirrad, och sa hejdå till lilla Katie. Minoo skulle nämligen åka på en tvådagars semester vilket var precis vad hon behövde! Efter bråken med Tom sa hon inget till honom utan åkte bara iväg, mot flygplatsen.
Tom tänkte "yes, vad bra" när han vaknade den morgonen och insåg att Minoos grejer var borta. Han ringde några vänner och planerade en dunder-kväll. Josie hade fyllt arton och ansåg att han inte var "i hennes stil" längre men eftersom han inte sett henne på ett tag blev han inte särskilt besviken. Han ringde istället Hillevi, hans gamla barnvakt när han var bebis (:P) och både hon och en annan vän (minns inte namnet) kom.
Hillevi verkade uppskatta att leka med Katie istället för att njuta av festen, som snart fick avbrytas pga ev skvallrande granne som ringde polisen! Där var hans kväll förstörd. (Som ni kanske förstår så har han ju fyllt tonåring :P)
Kommer inte kunna skriva nu på ett par dagar då simset är lite konstigt. 🤔 Ska se till att det löser sig snart.