Hjälp med katt
En av mina katter fastnade när han klöste på klösgrejen, och nu bara står han där som fastfrusen. Hur får jag loss honom? Testade att skriva in boolprop testingcheatsenabled true i fuskrutan för jag läste nånstans att "reset" skulle komma upp då, men det funkade inte. Hur ska jag göra?
Det är The sims 2.
Skriv in 'moveobjects on' och sälj katten. Gå ut ur familjen, sen in igen, och då ska det vara som det ska 🙂
#1 Ska man spara familjen och gå tillbaka till kvarteret då?
Ja precis, spara innan du lämnar.
Något jag lagt märke till med Sims är att i 1:an när man raderar någon så dyker den upp direkt igen. I 2:an så dyker den upp igen när man går in och ut ur familjen. Och i 3:an kommer den aldrig tillbaka. Det finns säkert ett sätt att få tillbaka en sim i 3:an med, men det har jag inte funnit.
Okej, ska testa! Han mår verkligen dåligt nu, han stod så ett tag innan jag upptäckte det, så vi får hålla tummarna att han klarar sig! 🐱
Ja berätta hur det gick sen! 👍
Det funkade! 😃 Och inte dog han heller. Tack för hjälpen!
Det finns ett annat problem though. Jag vill att han och honkatten ska skaffa kattungar, men de kommer liksom inte överens. ^^ Det är inte så att de bråkar, men ibland leker de lite och ibland blir de sura på varandra. Så de blir aldrig kompisar utan pendlar mellan -2 och max 12. Hur kan man göra för att det ska bli några kattungar? Jag har befallit henne att leka med honom några gånger men hon gör inte det.
Vill du fuska, eller köra utan? Utan har jag inga idéer tyvärr, mer än att låta de umgås mycket (och även som sim ha bra relation till katterna).
Men annars kan du använda dig av boolprop-fusket och höja båda katternas relationer till 100. Sen kan de skaffa ungar!