The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 3027 ggr
[Lyric]
1

Familjen Sund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte köra igång en legency/historia om Jessica Sund, som dock startar som barn och bor med sin mamma. det lutar mer mot en historia, efter som att jag är ungefär för "lat" för att fullfölja en legency. Men det kommer likna en.

~.~.~

Jessica såg på de nya huset, där de skulle bo. De hade flyttat till den lilla staden Sunset Valley, som inte hon hade hoppats på. Hon ville flytta till Appaloosa Plains och fullfölja sin pappas dröm om en ranch. Hennes pappa Mark hade vandrat vidare efter att a dött av en okänd sjukdom. Mark hade ärvt ett x antal tusen av sin far, som i sin tur Jessica och hennes mamma Tanja hade ärvt.

*

När Jessica gläntade på dörren till huset så kände hon direkt att något var fel. Hon längtade tillbaka till det gamla huset, inte till en villa inne i staden. Huset var gult, med ett fult svart tak. Hela bilresan så hade hon varit tyst, sur för att de skulle flytta de hade pengarna och allt.

[Lyric]
1

Jessica såg på sin mamma ett långt tag utan att säga något.

- Ska du inte gå och titta på ditt rum? sa Tanja med en vänlig ton i rösten, och låtsades inte om sitt dotters humör.

- Varför skulle jag? muttrade Jessica och fäste blicken på sina skor. Hon ville, och hade inte häller lust med att gå in i det fula, gula huset.

- Ditt rum är på övervåningen, jag har inrett de så att du borde trivas, svarade hennes mamma och klappade henne på ryggen. Jessica började motvilligt gå upp för trappan.

Hon möttes direkt av dörren till sitt rum, och gläntade motvilligt på den. Det tog inte lång tid innan hon bestämt vad hon skulle göra. Datorn. Hon struntade i häst sängen, kalendern och de andra häst sakerna. Vad spelade det för roll när hon aldrig fick ha en egen häst?

[Lyric]
1

Dagarna rullade på för de, Jessica såg sig om och Tanja var mest fast vid telefonen och datorn. Men varför, det berättade hon aldrig. Tills en måltid då hon såg på sin dotter.

- Jag ska ut, sa hon kort. Hon var inte van vid att berätta att hon skulle ut, på en dejt.

-Jaha? Med vem? frågade Jessica en aning nyfiket, vilket var en liten lättnad för Tanja. Hon hade haft kontakt med en man som hjälpt henne att flytta huset. Han var rik, och ägde många företag. Och han var intresserad av en större familj.

- Han lever ensam, i ett stort stort hus i staden. Han heter Buster och är snäll och omtänksam. Du klarar dig själv va? Tanja fick inget svar av Jessica, men gav sig ände av.

[Jag kommer "snabbspola" lite för att komma in i historien :3]

[Dogsy]
0

Vad bra den är, kommer absolut följa!

[Lyric]
0

#3 Gud vad kul! 😂

[Lyric]
1

Det tog inte mer än en vecka för ens att beslut som brukar ta ovanligt lång tid slogs i sten. 

Jessica fick tillbringa mycket tid själv, och hon började lära känna de flesta i staden. Men aldrig någon i hennes ålder, äldre, speciellt kvinnor brukade hon sitta och prata med. Speciellt en kom hon bra överens med, Louise, hon hade ägt en ranch och var en bekant till hennes pappas brors son.

Förhållande mellan mamman och dottern las på is, och de rörde inte Jessica speciellt mycket, utan hon tillbringade tiden vid datorn istället, eller i ett varmt bubbelbad.

[Lyric]
1

En dag, strax efter frukosten så tog Tanja till orda:

- Idag kommer Buster över, jag hoppas att du uppför dig, Tanjas ord var mycket irriterande för Jessica, som inte kunde hålla sin ilska inne längre.

- Så du tror att jag endast tänker acceptera din nya man?! Du ignorerar mina önskemål, jag får ta hand om mig själv! Vi har flyttat till ett främmande hus, i en främmande stad och utan pappa! Min pappa, du har glömt honom! skrek Jessica och sprang sedan upp på sitt rum, och satte sig i sin dator stol med händerna för ansiktet. Den dagen så skrev hon i sin dagbok:

"Buster, vad är det för namn? Jag vet om honom, han är rik, snobbig och egoistisk. Jag vill ha min pappa tillbaka, jag vill ha en ponny, någon som bryr sig om mig" 

[Lyric]
1

Till sist kom den stora och efter längtade dagen, bröllopsdagen. Till sist hade mor och dotter kommit överens, och Jessica hade valt att hjälpa till. Trots allt så skulle hon få en styvfar, med pengar. Så det fanns kanske en chans att de skulle flytta, en liten chans.

Huset var dekorerat med blommor, skulpturer och massor av olika vackra tavlor. Det fanns massor av god mat, för både barn och vuxna. Och en massa olika  människor hade kommit just för Buster och Tanja skull, och de gick inte där ifrån besvikna.

Allt inleddes av dans till klassisk musik, sedan så blev det massvis av mat följt av stunden, då de bytte ringar. Jessica var med hela tiden, men försökte att inte synas eller höras. Hon försökte att smita upp till sist rum, men stoppades alltid av en gäst, en mamma eller en arg och irriteras styvpappa.

[Lyric]
1

Det gick tre dagar och några timmer exakt innan det hände något till Jessicas fördel. Hon vaknade sent på dagen, satte sig upp och gnuggade ur sömnen ur ögonen. Hon sträckte sig efter alarm klockan men kände något annat istället, en bild på ett vackert hus. Bara några minuter senare så far hon upp ur sängen.

- APPALOOSA! vrålade hon. Här kommer jag! var det följt av. De skulle flytta.

[Dogsy]
0

Sjukt bra, du är superduktig ❤️

[Lyric]
0

#9 Tack så mycket! 😊

[Lyric]
1

Jessica accepterade Buster en aning bättre, och bättre skulle det bli. En dröm som det bara skrivs om i sagorna skulle uppfyllas, eller ja. Näst intill. Buster hade en syster som skulle resa bort till en annan stad för affärer, likt han så var hon rik och ägde många olika företag. Och hon ägde en häst, Melody, en snäll liten korsning mellan en falabella och shetlandsponny. Hon började bli lite till åren, och Tanja hade övertalat Buster att de skulle ta hand om ponny medans hon var borta, och så blev det.

Så där stod hon, Jessica och slickade på sin glasspinne till kanin och trodde att helgen skulle vara som vanligt. Men ingen kan förutsäga framtiden. Buster tog med den lilla ponnyn hem, hon var inte så glad att behöva lämna sitt trivsamma stall bås. Men när Jessica fick syn på henne så blev det annorlunda.

- Det här är min systers ponny, vi tar bara hand om henne medans min syster är borta. Hon heter Melody, förklarade Buster och gav Jessica grimskaftet innan han skyndade iväg för att äta frukost. Jessica fick Melody på andra tankar, då hon ledde in henne i hagen. Hon pysslade med henne, borstade och kunde nästan inte lämna henne ifred. Det var hennes egna häst! Eller i varje fall nästan.

[Lyric]
1

Tre veckor, tre veckor med endast slit med ponnyn, som då var de glada stunderna och sedan allt med skolan. Det var inte långt tills Jessica skulle växa upp, och få det ännu jobbigare med skolan. Hon skulle börja högstadiet. Tanken skrämde henne en aning, men hon visste att snart var det slut med att ha Melody, och hon skulle vara tvungen att betala allt ifall hon skulle köpa en egen häst. Hon hade böcker om hästar, såg på program och det var inte långt mellan stunderna då hon besökte tävlings anläggningen för att få titta på tävlingar och prata med hästägarna.

Följande dag, så var det hennes födelse dag. En måndag, men hon skulle hoppa skolan och försöka att komma undan med det. Hon hade bett sin mamma om att inte ordna någon fest, vilket det verkade som om hon lyssnade på. Hon hade trots allt inte velat ta kontakt med några kompisar i skolan.

Redan dagen innan så hade hon lagt fram kläder och fixat allt för att så fort som möjligt kunna ta sig till sitt framtida deltids jobb, hon var nästan säker. Eftersom att jobba i en matbutik inte var populärt alls. Men för en häst, så kunde hon göra allt. 

Det tog inte lång tid alls innan hon fick svaret, hon hade fått jobbet! Hon firade det genom att sätta sig ner och läsa en hästbok, för kunskaper, det behövde hon.

[Lyric]
1

Klockan 04.21 så kom Trubadur, för att förstå så måste vi backa till Tisdagen, runt 22.00.

Jessica hade samlat ihop pengar som räckte till en häst, och hon stod och pratade med resten av familjen.

- Jag har tänkt att skaffa en häst, sa hon snabbt. Hon var redo, och efter att ha haft Melody så visste hon vad som behövdes. 

- Vad ska du med ett sånt djur till? Avel? Tävla? fnös Buster till svar, han hade aldrig varit intresserad av något djur. Han gillade pengar, villor och att slippa jobba och bara sitta och håva in simdalerna.

-  Tävla kan jag göra i framtiden, när jag och hästen har övat. Vi vinner trofér och pengar. Men jag kan också ta mig till olika ställen snabbare, och jag har alltid en bästa vän med mig! svarade Jessica desperat. Hon hade inte tänkt att tävla, men det kunde vara en hobby. Och avla, inte en chans! Hon var inte redo för det.

- Men du får sköta kräket, och jag eller din mor tänker inte lägga ut några pengar alls på djuret! Förstått?! Buster var mycket irriterad, men det var trots allt upp till bevis ifall Jessica skulle tjäna några pengar på hästen. 

Själv så nickade bara Jessica till svar, det tog inte lång tid innan hon drog upp mobilen ur fickan och ringde, hon hade kommit på härbärget, där gratis och hemlösa djur fanns. Hon skulle i alla fall ringa de först.

[Lyric]
1

Jessica hoppade över frukosten för hon skulle bara ta en "liten" runda i staden på Trubadur, som gärna var med på noterna. Det hade inte tagit lång tid innan Jessica faktiskt fick sitta på hans rygg, han hade egenskaperna odresserad, som hon skulle föröka avvänja, ljudlig som hon kanske inte alltid skulle uppskatta så mycket och lat.

Men det gick inte som hon tänkt sig, när hon nästan hade kommit till stan så kunde hon höra syrener från en polis bil. * Säkert bara ett falskt alarm* tänkte hon. Men helt plötsligt så stannade polisen för att ta men henne. 

- Kliv av hästen och följ med, klockan är 06:01 och du ska vara hemma, sa polis kvinnan och nickade mot polisbilen.

- Jag har två saker att säga, ETT: Det är morgon och jag är på väg till skolan. TVÅ: Jag kan inte lämna Trubadur här, han är en häst! Jag menar, någon kan ta honom! sa Jessica irriterat. Poliserna i Appaloosa var helt oförståeliga.

- Jadu, lilla fröken näsvis. Du följer med vad du än säger! svarade konstapeln och tvingade av henne från hästen och in i bilen. Jessica var inte alls imponerad och orolig för Trubadur, han hade nyss kommit till de och skulle enkelt kunna vandra iväg och tappa bort sig.

När hon kom hem så stannade hon på trappen, och såg polisbilen åka iväg. Hon väntade på att någon skulle rusa ut och sälla på henne, men det kom aldrig någon. Så hon vände sig om och såg hur det satt en gul Post It lapp på dörren. "Vi är på sjukhuset, din mamma ska föda. /Buster. Ps. Gå till skolan " Jessica hade inte så mycket mer val än att ta bilen och åka och leta reda på Trubadur och sedan åka till skolan. 

Trubadur var inte långt borta, han stod och sov i en rabatt. Hon skulle precis sitta upp då det pep till i hennes mobil. "Det blev två flickor, Eloise och Mirja " Hon suckade, bajs och skrik x2. Det var inte precis vad hon önskade.

Sims3linnea
0

Följer!

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

[Lyric]
1

(Tyvärr så har det inte hänt så mycket sedan jag tog de andra bilderna i spelet, de är någon dag gamla, så detta blir lite "snabb spolat")

Jessica "förstärkte" sin relation till Buster en aning, eller ja, det var mindre tjafs och bråk. Sedan hon skaffade Trubadur så började hon även göra läxorna, vilket gjorde att hennes betyg efter som höjdes till ett MVG, som hon stolt kunde berätta för sina föräldrar.

Hon fick även en lära känna de olika poliserna och fick bokstavligen fick mänskligt sällskap hem varje kväll, då hon alltid var ute för länge.

Tvinnlingarna växte, och Tanja skaffade inget jobb utan lät Buster dra in pengarna, vilket inte var svårt. Det enda som behövdes var att han samlade in pengarna från olika företag.

Och snart så skulle Jessica växa upp och bli en ungdom, och leva på sina besparingar, och sin Ranch med Trubadur, som ofta var uppe nätterna igenom för att få träffa Melody som hade blivit till åren, (Jag bara råkade långa gravstenen…) och dött.

[Lyric]
1

Mitt på dagen då Jessica och Buster var och arbetade eller var i skolan så fick tvillingarna för sig att växa upp. De vart två fina (ochotroligtkrävandeochirriterande) flickor som genast satte igång med se sig om i sitt hem. Till råga på allt så gick familjens (enda) dusch sönder och reparatören lagade den aldrig, så Tanja var tvungen att köpa en ny, efter som att hon inte tålde ljudet som kom från vattnet som läckte ut, och inte häller att moppa upp pöl efter pöl, och sedan upptäcka att hela badrumsgolvet var blött.

[Lyric]
1

En vecka, en vecka sedan skulle hon gå ut skolan, kunna flytta hemifrån och göra som hon vill. Hon gick ner till sin mamma, Tanja och sa med en allvarlig ton i rösten:

- Jag vill flytta, jag kommer att ta resten av pappas pengar, hon var sedan helt tyst, och dolde så gott det gick, sin oro.

- Men Jessica, du behövs här, du har två systrar. Vi har inte råd att ge bort de pengarna, det vet du, svarade Tanja och försökte ha hund ögon. Och i den stunden så kunde inte Jessica vara snäll längre.

- Jag är inte deras förälder, och endast en syster! Kan ni inte ta hand om de själva så skulle ni aldrig ha skaffat barn! Jag är en ungdom, mamma. Och jag tänker och vill flytta, hon var upprörd och det kändes otroligt skönt för henne att våga svara exakt som hon tänkte.

Och helt plötsligt så kom Buster nedrusande.

- Va? Flytta?! Aldrig! Du ska inte ha några pengar, jag har samlat de! De är mina! Bara mina! Jag struntar i din far, han finns inte, han har avslutat sitt kapitel! Buster skrek, han ville absolut inte ge iväg "sina" pengar. 

- Du har inte förtjänat hans pengar, jag flyttar och tar de ned mig! AVSLUTAT! Jessica svarade lika dant, skrikande. Inget kunde hålla kvar henne i Appaloosa längre, inte när Riverview fanns.

[Lyric]
1

Sagt var sagt, Jessica tog pengarna och flyttade. Hon byggde upp en ranch, lik sin pappas. Det var närmare 400 000 simdaler, som de satt på, var av 150 000 var hennes pappas. Hon började med att flytta in i ett litet, litet, litet hus och sälja nästan alla bilar och dylikt. Sedan så köpte hon företag och växte på det sättet.

Det tog lång, lång tid innan huset var färdigt, men det var värt allt besvär. Hon gick i sin fars fotspår, han hade börjat likadant.

( Jag vill bara tillägga att när Tanja gifte sig med Buster så hade han mycket pengar, och köpte företag och både jobbade, Tanja deltid och Buster hade både att heltids jobb och ett deltids jobb. 😎 )

[Lyric]
1

En kväll så låg Tanja och grubblade över något, en ranch behövde fler hästar. Men vilka? Vart skulle hon få tag på hästar med bra temperamentet och egenskaper som hon skulle vilja föra vidare?

En vän kunde besvara den frågan åt henne, snart så hade hon två riktigt fina araber hemma på ranchen.

[Lyric]
1

Hopeless

Hopeless, eller Hope är en hingst med egenskaperna Grisig, ljudlig och lydig. Han är en avels och tävlings hingst och har inget i mot att ställa till oreda i Jessicas liv, som alltid får extra jobb. Pölar, bråk med hästar, och sena kvällar…

Cherryfall
0

Superbra! Följer :)

Simsblogg: http://chesims.blogspot.se/

Tumblr:  http://simaricia.tumblr.com/

Natalb
0

följer ^^

[Lyric]
0

#22 & 23 😃

[Lyric]
1

Sunlight

Sunlight har egenskaperna nervös, ljudlig och snabb. Hon tränar kapplöpning men har aldrig tävlat. Egenskapen nervös märks dock inte (Kanske för att hon aldrig har lämnat gården? 🤔). Hon är ändå rätts "dominant" och säger ifrån när hästarna som hon känner väl gör något som hon inte gillar.

[Lyric]
1

Följande dag så gick hon upp tidigt för att kunna lära känna sina hästar bättre, och för att börja träna de. Hon ville ta sig till internationell nivå i hoppning med Hopeless, som visade sig vara en riktig hejare på hoppning. Och snart så visade sig en ny egenskap, eftervilopauser med beröm, smidighet.

Den tredje pausen på dagen så kunde hon se hur en gammal bil stannade på upp farten till hennes gård, och en från kronofogden klev ur.

- Vad gör du här? sa Jessica och kom på att hon hade glömt att betala räkningarna. 

- Se så tjejen, det här går snabbt. Jag måste se mig om lite, vad du har för värdesaker, sa kvinnan med sitt annorlunda uttal.

- Nej, nej, jag kan betala räkningarna nu, se! Jessica var desperat, något skulle ryka, och det var inte en bra känsla.

- Tjejen, det hjälper inte, det här går snabbt, sa kvinnan och det gjorde de. Två datorer rök, men Jessica var snabb med att skaffa nya.

[Lyric]
1

17:11 så kände Jessica en klump i magen, de skulle in och tävla i hoppning för nybörjare. Hon kunde känna hur Hopeless var lika nervös som henne, om inte mer.De hade klarat de större hindret hemma, med alla bommar. Hon skulle direkt inte dö, eller?

Det sprakade till i högtalarna, och snart kunde hon höra sitt namn ropas upp.

- Jessica Sund, på hästen Hopeless. De startar sist, ut på banan tack! sa rösten. Jessica svalde och manade på Hopeless. Sist, varför inte som som sjunde? Hon valde att satsa allt, vinna eller förlora.

De steg till en början, tills Hopeless stötte till en bom med hoven, så att även två av de tre bommarna föll ner till marken. Men de slutade i varje fall på en tredje plats, och Jessica kunde erkänna att även turen hade gett henne den platsen.

[Lyric]
1

När de kom hem så hade Sunlight lyckats tagit sig ut, hon hade glömt att haspa grinden till hagen. Men hon hade inte lämnat gården. När Jessica skulle haka i grimskaftet så backade Sunlight varnande och stampade med hoven i marken. 

- Så ja, jag ska inte göra dig illa, sa Jessica. Hon drog upp en morot ur fickan, som hon hade köpt på vägen hem. Det tog några försök innan hon lyckade få Sunlight att lyssna. Hon såg på hennes mage som hade vuxit sig större och större. Hon var kanske, kanske dräktig. De tydde på det, så hon tog det säkra före det osäkra och började förbereda sig för att litet föl.

[Lyric]
1

Jessica kände sig en aning ensam i den sömniga staden Riverview, inga fester eller klubbar som intresserade henne. Så hon beslöt att skaffa en hund, Hunter. En hona av rasen Australian Shephed som hade egenskaperna aggressiv, skygg, destruktiv, självständig och ljudlig

Hon var enn sann utmaning för Jessica, men det fick någon sorts konkat. Eller ja, efter att Hunter förstört totalt 1 stol, 3 fåtöljer och skrämt vettet ur Hopeless. Men Hunter var en trogen vän, som krävde mycket mat, och skäll. Men hon lärde sig alla trick i boken, och vaktade huset frivilligt (Jag tror nog att hon gärna ville sätta tänderna i en tjuv… 😇).

[Lyric]
1

Efter att verkligen ha kommit igång i Riverview så började hon träffa sim efter sim. Hon hade verkligen enkelt att skaffa vänner, och det tog inte lång tid innan hon tröttnade på sin mobil. Men det var en sim som hon fastnade för, Aiden. Han levde i en stor villa, ensam. Och de hade  haft kontakt innan. Dock så sparkade hon han från ett arbete dock, men han fick sedan ett nytt jobb. 

Aiden visste hur man hade hand om pengar, och hur han fick tjejer. Men han brukade inte stanna särskilt länge, var det många som sa. Men Jessica brydde sig inte. Hon ville inte släppa sitt förhållande med Aiden bara på grund av några dumma rykten.

Aiden kom även bra överens med hennes djur, hästarna. Alla utom Trubadur som tiggde morötter av honom och sedan ställde sig och sov ifall Aiden försökte få någon kontakt. Och Hunter visade gärna tänderna åt honom, så hon fick oftast vara i ett annat rum när hon kom.

[Lyric]
1

In på natten då nästan alla låg och sov så vaknade Jessica, hon klev upp och tittade ut genom fönstret, allt var som vanligt… Hon var på väg att gå och lägga sig igen då hon plötsligt upptäckte att fölet hade kommit. Hur kunde hon ha missat det?!

Hon rusade ut i natten, för att kontrollera att allt var som det skulle. Sunlight var utmattad, men mådde bra. Och fölet var full av energi efter att ha fått mat.  Hon gav fölet namnet Rapunzel. Rapunzel föddes med egenskaperna nervös, odresserad och snabb. Jessica visste inte vad hon hade fått odresserad från, men det skulle avvänjas snarast. Rapunzel var en perfekt blandning mellan sin mor och far, och vem som helst skulle kunna urskilja henne från 100 andra föl, efter som att hon hade ett ovanligt tecken.

[Lyric]
1

En till bild :3

[Lyric]
1

och på andra sidan av huvudet, där fläcken/strecket inte finns c:

linn8
0

Följer^^

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!