Vad är origin?
Jag sitter och installerar The sims 3 nu, men jag har en fråga. MÅSTE man skapa ett sådant där origin-konto för att kunna spela? Vad är det egentligen?
Det är ett program du installerar spel på från EA, de kan vara en bra ide att ha sims på just de för att man ser uppdateringar som kan behövas ladda ner eller bugfixar.
Du kan också köpa spel och DLC's genom programmet och ladda ner och installera, enkelt att använda, jag gillar origin speciellt om man har flera datorer man använder.
Ok! Och man MÅSTE alltså ha det annars kan man inte spela?
Tror inte man behöver det :)
Simsblogg: http://chesims.blogspot.se/
Tumblr: http://simaricia.tumblr.com/
Hur gör man för att inte ha det? Jag köpte The sims 3 på cdon och det verkar som om det inte går att installera om man inte skapar origin-konto.
Någon som vet? Jag vill verkligen spela The sims 3 nu. 😃
Jag har inte origin och jag har orginal sims. Jag installerade det först och skiuppade att regga mig. Sen tog sambon bort det så nu är det borta.
Nu har jag skapat ett konto men det känns obehagligt, haha. Måste jag vara inloggad för att spela?
#7 Nej du behöver inte vara inloggad för att spela
#8 Ok, så det finns liksom ingen som kan "spionera" på mig genom mitt origin-konto? Typ medan jag spelar alltså. Haha, jag vet att det är en störd fråga men jag blir alltid nojig.
#9 Nej inte vad jag vet, det brukar dyka upp när man installerar ifall du vill att EA ska kunna ta del utav ditt användande. Men annars ska ingen annan kunna se vad du gör :)
Vad jag fattade det var man tvungen att skapa ett konto vid registreringen? Man kom inte vidare annars. Säg nu bara inte att jag missuppfattat och att man inte alls behöver det. Ah, jag orkar inte. 😴
Jag behövde inte ens skapa ett konto. Nu när jag startar spelet säger det bara att det inte kunde connecta till origin och då trycker jag ok och forsätter. Vill inte ha en totalt onödig EA grej på datorn.
Det ville inte jag heller men jag trodde man behövde det! Hur länge sen var det du köpte ditt spel?
Länge sen! Men jag har ominstallerat det ganska nyligen.
TS: Köpte du fysisk kopia av spelet eller för nedladdning? Vet inte hur det är med den fysiska kopian, men jag kan nästan slå vad om att om du köpte via nedladdning hos CD-on så är det inte de själva som tillhandahåller den tjänsten utan EA/Origin själva - och ja då måste du alltså skapa ett konto hos dem för att ladda ner.
Men nej, efter det behöver du inte vara inloggad. Spelet kommer alltid att fråga om du vill logga in vid spelstart, men du behöver som sagt aldrig logga in om du inte vill.
Sådan här registrering finns främst till av 3 skäl:
- Kunna registrera achievements som du kan dela med andra av dina spel-tokiga vänner
- För att du skall kunna ladda ner nya spelar-skapade saker (för detta finns det dock andra tjänster som inte kräver Origin)
- Och ja, tragiskt men sant - för att EA skall kunna tjäna mer pengar även efter spelet är köpt. Via origin så annonseras diverse prylpaket ut, expansionspaket, andra spel, nya tomter etc…
Me. Myself & My Sims
Du behöver inte skapa n konto;)
#15 Jag beställde det fysiska spelet hos CDON, och när jag skulle installera det så kunde man (om jag fattade det rätt) inte komma vidare förrän man skapat ett origin-konto. När jag ska starta spelet klickar jag ju på ikonen "the sims 3" på skrivbordet, men det kommer alltid upp en inloggningsruta från origin där jag måste logga in med användarnamn och lösenord. Sen går det inte att starta spelet om jag inte gör det från originsidan, dvs klickar på spela-knappen som kommer upp om man håller muspekaren över bilden på the sims 3 som finns i kategorin "Mina spel". Först då kommer startprogrammet för the sims 3 upp och jag kan starta spelet. Men sen när jag väl kommer till kvarteret och ska börja spela dyker det upp en ruta som säger att jag inte är inloggad, och då klickar jag på att jag vill fortsätta utan inloggning. Jag fattar ingenting!
Det står förresten på förpackningen: Internetanslutning och origin-konto krävs för spel. Det är denna jag har: http://cdon.se/spel/the_sims_3_se-23739253 Finns det andra? Alltså grundspel. Eller är detta någon sorts version där man har möjlighet att ta del av en massa grejer som kräver origin-konto?
Jag tror att du har en nyare verison av grundspelet, vad jag vet så började dom använda origin när "I rampljuset" släpptes då man kan skicka simmar till varandra mm. jag vet komisar som spelar sims 3 men inte har origin.