Hur spelar ni?
Fuskar ni mycket i spelet? Fokuserar ni på jobbkarriär? Djur? Förhållanden? Bygga hus? Uppfödning?
Jag har spelat The Sims sedan jag var liten men har haft ett långt uppehåll på flera år. Förr var ju inte The Sims så avancerat, men idag kan man ju göra en hel del mer. Nu har jag börjat spela The Sims 3 (husdjur och övernaturligt) och känner mig lite som en nybörjare som inte riktigt vet vad jag ska hitta på. ;D Jag gör uppdrag, skapar karriär, leker med min hund, uppgraderar prylar i hemmet (eftersom jag inte har fuskat med pengar) försöker behålla i alla fall en vän. :P När min karriär är klar funderar jag på att börja en ny. Och hunden ska så klart lära sig alla tricks som det går.
Hur spelar ni?
Jag spelar och föder upp hästar som jag säljer för massvis med pengar sen, och jag har fuskat till mig lite pengar oxå 🤫
Jag brukar oftast fuska pengar, 50000 eller 100000 och så köper jag det jag behöver till hemmet och lite till. Sen brukar jag inte fuska mer utan tar pengarna slut får simmarna jobba eller så.
Jag har alltid trädgård när jag spelar. Vet inte varför men det blir så. Brukar tänka när jag gör en ny sim att "den här ska jag göra annorlunda med" men så börjar jag plantera sallad, äpple och tomat och sen är det igång igen. Sen helt plötsligt har man en trädgård som tar hela dagen att fixa med.. haha
Jag föredrar att spela med en sim, men när den börjar bli vuxen skaffar jag barn genom nån i kvarteret eller så adopterar jag ett barn.
Ibland gör jag familjer med massor med barn. Som får bli vuxna och sen flytta så föräldrarna kan få fler barn, ibland om det är något barn jag inte gillat får ett syskon ta med barnet när de flyttar. När jag gör stora familjer brukar jag sällan fuska utan alla får jobba så mycket som det går för att tjäna pengar till hushållet. Det blir som en utmaning med massa barn och inga pengar. Det är lite synd dock att man inte behöver så mycket pengar i spelet tycker jag. Det var svårare på sims 1 och 2.
Mvh Linn
Lite olika;)
Dogsy
Just nu håller jag på med ett jätteprojekt, att få enhörningarna att bli snygga genom avel. Är just nu på gång och försöker adoptera en enhörning. Har inte bestämt viken ras det ska bli på hästarna men det lutar åt paint, fullblod eller arab.
Fuskar aldrig med pengar, men händer att jag ibland teleporterar simmen. Vanligtvis brukar jag skapa en sim, och fokusera på hennes karriär mest. Nu kör jag dock en baby challenge, så det är ju lite annorlunda emot hur jag brukar spela iaf.
Vilka roliga idéer ni har. :) Jag ska nog också testa mig på en uppfödning av något slag framöver. :P Och ha en stor trädgård! Kan man fortfarande hyra trädgårdsmästare?
#5 Vad är en "baby challange"?
Spelar i generationer och brukar fuska rätt så mycket faktiskt ._.
Jag har spelat på många olika sätt, men det sättet jag spelar på just nu är legacy. Förut fuska jag till mej pengar eftersom jag tyckte det tog för lång tid att få in pengar för att kunna köpa bättre grejer och saker som man vill ha i simmarnas hus. Men nu fuskar jag inte längre. Jag gör det bara då jag inte orkar ha massa regler att spela efter =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#6 Man ska försöka få 100 bebisar i så få generationer som möjligt, med olika män. Googla på "100 baby challenge" för exakta regler.
#9 Haha vad sjukt!
När jag jobbar med mina historier så fuskar jag med allt. Jag tror att det enda jag inte fuskar med i min legacy är att lägga till mer pengar, jag har dock "stulit" runt 100 000 av dom som dom inte borde ha :P
Men när jag bara spelar så använder jag inte fusk i sig, mina mods hjälper mig genom att lägga till vissa funktioner som jag annars saknar, men det är inte särskilt mycket fusk i det enligt mig iaf. Men jag vill att mina gaypar ska kunna skaffa egna barn och jag stylar om simmar lite då och då även om dom inte hör till min aktiva familj. Så då är det mest sånt. Jag avskyr att fuska med pengar, det blir ingen utmaning i spelandet då.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag brukar göra behoven statiska och fuska lite med pengar för att köpa ett fint hus.
Jag spelar på lite olika sätt, i mitt senaste hushåll satsar jag på hund uppfödning. Jag skapar familjer med ett syfte. T.ex långa släckt träd, uppfödningar, kändisar osv.
Mvh Hanna.
Jag spelar, enligt min pojkvän, tråkigt 😛
Men jag trivs så bra med hur jag spelar! Självklart har det förändrats lite från i början 2009. Men jag kan ge ett exempel då och ett nu!
Inga expansioner:
Jag skapar en kvinnlig sim. Jag lottar ut henne tills jag får en snygg tjej utan att behöva ändra henne (jag är inte så petig), men ändrar kroppsstorleken till smal. Sen ändrar jag inte kläderna mer än att jag tar kläderna hon redan har och byter de mot en färg som är så nära hennes favoritfärg som möjligt (utan att redigera exakt färg). Sen redigerar jag slingor och toppar i hennes favoritfärg. Resten av håret får vara den färgen hon kom med. Sminkningen gör jag också i hennes favoritfärger, men ändå så att hon ser normal ut, alltså inte grönt läppstift tex. Sen slumpar jag också egenskaper. Jag älskar att alla är olika, även med dåliga sidor, så jag har aldrig någonsin valt egenskaper. Sen kommer val av önskan. Där finns några olika alternativ (5 st), så då väljer jag bara en av dem som har någon form av yrke. Då tar jag bara den mest intressanta helt enkelt. Sen ger hon sig ut i staden. Innan dess gav jag henne något fånigt namn, så nu flyttar jag hem i ett billigt hus och köper en nalle för att välja ett nytt för- och efternamn. Sen går jag till det jobbet som jag önskade mig och gifter mig med chefen oavsett om han är gift eller ej. Råkar det vara en kvinna så tar jag någon annan arbetskamrat (den första jag träffar av dem). Hon flyttar sen hem till honom (det är enda gången mina simmar flyttar, när de gifter sig) Sen skaffar vi barn tills vi får en flicka. Pojkarna flyttar ut, och sen är det samma visa med flickan. Så detta håller på i en himla massa generationer! Dock blir jag väldigt instängd i familjen, och de får inte göra så mycket på fritiden.
Alla expansioner:
Jag skapar kvinnan på samma vis som ovanstående, med undantag att hon ska vara övernaturlig på något vis. Kvinnan jag senast gjorde var en älva med lila vingar (hennes favoritfärg). Jag tar inte länge ett yrke som önskan, utan tar den som är mest intressant helt enkelt. Det beror på att jag inte längre gifter mig med chefen, eftersom hon måste gifta sig med någon övernaturlig. Jag placerar henne i staden och fixar i ordning ett onlinedatingkonto åt henne. Sen väntar jag på svar. Under tiden njuter hon av livet med festivaler, och jobbar på sin önskan. När hon bland alla som skrivit hittat en övernaturlig man så gifter de sig och flyttar hem till honom, såklart. Sen skaffar de barn tills de får en flicka. I det här fallet var mannen en sjöjungfru-öh-man (?) och de fick en flicka på första försöker, som också blev sjöjungfru 😃 Varje gång någon växer upp så besöker vi framtiden för att se vad som hänt. Sen fortsätter generationerna som vanligt! Har mannen djur när de/hon (ja, mamman/pappan följer med dottern i flytten) flyttar in så behåller jag dem, men jag adopterar inga nya djur.
VÄLDIGT enformigt, men jag älskar det! Ibland gör jag små skillnader, men trivs bäst på detta vis. Sen fuskar jag alltid med testing cheats, och pengafusk ^^
Jag använder alltid testingcheats Enabled true (för vem har tid att äta egentligen? ;P) sen använder jag motherlode ibland, men oftast bara en gång i början. Jag brukar starta med en ensam sim och sen börja arbeta med någon karriär, när jag har kommit ganska långt i karriären så brukar jag börja starta familj. Sen blir det ju mycket med familjen. Så jag antar att jag fokuserar mycket på karriär och familj:)
Kör legacy och fuskar bara om jag ska ta kort, då flyttar in och ut simmar och använder en hel del move objects och testingcheatsenabled typ.
Annars kör jag stenhårt. Om jag får mycket pengar på en gång (speciellt i början) så raderar jag det för att det ska bli svårare.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Jag kör näst intill alltid utmaningar av olika slag, det blir så tråkigt annars. Helst stora utmaningar som tar tid, som Immortal Dynasty eller Amazon challenge.
Annars gillar jag att leka runt med CC och mods, men fuskar gör jag väldigt sällan, endast om jag leker runt lite i pose player eller om en utmaning kräver att jag fixar lite olika grejer med testingcheats. Familyfunds använder jag för att dra ner pengarna så jag inte har några ifall det blir för mycket över efter att jag köpt en tomt.
Mina simmar har en tendens att bli kvinnor då jag har svårt att hitta acceptabel CC till män… Kan vara ännu en anledning till att jag tycker om Amazon challenge så mycket. 😇
Vänliga Hälsningar Lina