Få spöket till graven?
Vet någon hur man kan få spöket att lägga sig i sin grav igen. Har en som är uppe dygnet runt och jag vill få ner henne i graven så jag kan väcka henne till liv igen …
Har du testat resetsim på spöket? Det borde skicka tillbaka den till graven.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Märks att man inte har spelar på evigheter, hade helt glömt detta, tack det fungerade. Går det att skynda på Milda Andar?
#2 Om du använder NRaas Master Controller så ska det gå! Du behöver en levande sim som har varit bästa vän/älskare till den bortgångna simmen (tror en släkting kan funka också men jag är inte säker).
Klicka på den levande simmen (se till att hon/han har den bortgångna simmens grav i sin Katalog), välj NRaas - Master Controller - Grundläggande och klicka sen på Möjlighet. En lista med olika möjligheter ska dyka upp och om den finns tillgänglig så ska Milda Andar ligga där. Väljer man den så startar Milda Andar omedelbart. 🙂
Det är det enda sätt jag känner som snabbar upp processen. Annars får man se till att simmen inte har någon annan möjlighet som tar upp platsen (minns jag rätt finns det tre typer av möjligheter och man kan bara ha en av varje sort aktiv på samma gång) och vakta över simmens mobiltelefon som en hök i jakt på samtalet som triggar Milda Andar.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Ok tack :-)
Om du har expansionen Övernaturligt så kan du köpa "De vises sten" som belöning för Livslång lycka-poäng, kostar 40 000. Med hjälp av den så kan du binda vilket spöke du vill av alla dom som finns i världen, och det läggs då till direkt till din aktiva familj som spelbart spöke. Då behövs varken mods eller att vänta på Milda Andar.
"De vises sten" kan även användas för att förvandla saker till guld, men den proceduren kan även döda simmen om man har otur, så det är bäst att vara lite försiktig med det…
An ounce of prevention is worth a pound of cure
Ok tack för tipset :-)