The Sims iFokus

The Sims

Etikett: teknisk-hjälp
Läst 2858 ggr
[mitzylinnea]
0

Ladda ner mindre hästar på windows 8!

Ja har gjort en sån här tråd tidigare, men lyckades inte… Nån som har windows 8 kan väl förklara hu man laddar ner mods? Ta gärna screenshots (om de ens går på dator?) och visa. Jag kan sitta o stirra på en sims shetlandsponny hur länge som helst och undra vad jag gör fel 🤔 För om de är något ja verkligen vill ha så är de storlekarna på hästarna….

Mitchika
0

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

[mitzylinnea]
0

Jag och min låtsas pappa har läst den artikeln typ femtioelva gånger… Fattar ingenting.. :(

Mitchika
0

#2 Okej, vad är det du inte förstår? Jag hjälper gärna. 🙂

[mitzylinnea]
0

Hur man packar upp grejorna och sen ploppar in dem i spelet… JAg har (elr hade) 7zip till hjälp. Men jag och Micke (min låtsaspappa) satt bara och såg ut som 2 stora frågetecken 🤔

Mitchika
0

#4 Jag använder WinRar själv och det är ganska enkelt. Dock behöver du installera någon form av uppackningsprogram för att kunna ladda ner filerna. Det finns WinRar, Winzip och 7zip. 7zip har jag ingen erfarenhet av, men det bör inte vara sån stor skillnad från dom andra programmen. 🙂

[mitzylinnea]
0

Vadå för uppackningpogram? Är ite de 7zip? 😮

Mitchika
0

#6 Jo, 7zip är ett program som packar upp filer. 🙂

Du skrev "hade" inom parentes, så jag trodde att du avinstallerat det. Om du fortfarande har 7zip så behöver du inget annat sånt program. Har du 7zip installerat så kan gå vidare till att ladda ner Modsmappen som behövs till spelet. 🙂

[mitzylinnea]
0

Den försvann någonsans när ja laddade ner den.. Jag ledade igenom hela "datorn" I electronic arts mappen… Men nähädu! Så lätt skulle de tydligen inte va 😐

Mitchika
0

#8 Prova att ladda ner filen på nytt igen i såna fall. 🙂

[mitzylinnea]
0

De provade jag oxå 😕

Mitchika
0

#10 Vart sparar du ner filen då? Du måste spara den på en plats där du hittar den, till exempel på datorns skrivbord. 🙂

[mitzylinnea]
0

Ja fick inte välja vart den skulle sparas?… 🤔

Mitchika
0

#12 Hjälper det om du högerklickar på nedladdningslänken och väljer alternativet "Spara mål som", "Spara objekt som" eller "Spara länk som"? (Texten brukar variera, men det är samma funktion)

[mitzylinnea]
0

Ska prova. Men hur fixar man de sen på när man ska packa upp? Vart finns grejor (helst till hästar eftersom att sims är inte sims utan hästarna 😍😇) Hur får ja in de i spelet. Haha Dehär kommer ta ett tag :P Jag kan ju inte skryta om att vara super teknisk 😟

Mitchika
2

#14 Innan du ens tänker på att ladda ner mods behöver du få in en fungerande Mods-mapp i ditt spel. Utan en Mods-mapp kan du inte använda sliders som gör att du kan ändra storlek på hästar, som du frågade om. 🙂

Fokusera på Modsmappen först, så kan jag hjälpa dig hitta en size slider till hästarna efteråt, så att du kan ändra storlek på dom. (Använder en sån själv) 🙂

[mitzylinnea]
0

Okej? Jag ska alltså ladda ner modsmappen som är länkad i artikeln (haha! Stolt att ja ens fattade de XD)

Mitchika
0

#16 Ja, artikeln länkar till Mod The Sims och beskriver hur du ska hämta ner Modsmappen som finns att ladda ner där. Dess filnamn är FrameworkSetup.zip och det är den komprimerade versionen av Modsmappen. 🙂

[mitzylinnea]
0

Nu fanns de ju 3 mappar i mappens mapp… Dom heter

Overrides(Den mappen var tom) 

packages(i denhär mappen fanns de två saker, NBuilSparkles och Nointro) 

resource(fast denna är bara ett papper typ(?))

[mitzylinnea]
0

Glömde skriva att ja fick dit modsmappen nu :D:D:D

Mitchika
0

#18 Ja, det är Modsmappen, så du har fått tag i helt rätt fil. I Modsmappen ska dessa två mappar finnas samt filen Resource.cfg. 😃

Hela mappen Mods (som du hittade i FrameworkSetup.zip) ska placeras i: 

Dokument/Electronic Arts/The Sims 3 (Om du har en Windowsdator, jag kan inte sökvägen för Mac)

Mitchika
0

#19 Ah, missade din kommentar där! Vad bra, så den ligger i sökvägen som jag skrev i #20? 🙂

[mitzylinnea]
0

Ja sa in den i electronic arts mappen o döpte den till "Modsmappen!! Viktig!!!" XD Så ja lär ju inte tappa bort den 😇

När jag har hittat mods o sliders, hur ska ja ploppa in dom i mappen? O nu fattar ja inte kopplingen till 7zip heller? vart kommer de in i bilden?

Mitchika
0

#22 Döp inte om mappen, den behöver heta Mods för att spelet ska kunna läsa den. 🙂

7zip används för att öppna .zip-filer. Om du inte hade 7zip installerat hade du med största sannolikhet inte kunnat öppna FrameworkSetup.zip, utan den hade sett ut precis som Resource-filen i Modsmappen gör för dig. 🙂

När du laddar ner mods, sliders och custom content som är i form av Package-filer så ska alla dessa filer packas upp (nästan alla såna filer laddas ner som zip-filer så dom måste öppnas och riktiga filen plockas ut först) och sedan läggas i Package-mappen i Mods-mappen. Glad

[mitzylinnea]
0

Men ja döpte om frameworksetup mappen :) 

Nu vart de sådär fatta noll läge igen.. Men micke kommer hem på onsdag (tror ja) o han fattar nog :)

Rmk02
0

Drt värkar gå bra för er

[mitzylinnea]
0

Näe… inte så värst :P XD

Bara Anna
0

Frameworksetup - filen används bara av dig. Det är DU som talar om för uppackningsprogrammet att den skall packa upp filerna eller hur? Mods-mappen tittar du visserligen i då och då och kommer att lägga till  filer i så småningom, MEN det är datorn som verkligen jobbar med mappen och den är typ väldigt enkelspårig. Den är programmerad att leta efter en mapp som heter Mods. Varken mer eller mindre.

Se dessa två filer/mappar som en bok: Frameworksetup kan liknas vid bokens omslag. Du kan klä om den ett dussintal gånger med olika skyddspapper om du så skulle vilja. Det är fortfarande samma bok, samma titel, samma författare. Mods-mappen är själva innehållet i boken. Skulle du börja mecka med det, kryssa över, lägga till etc, tja helt plötsligt så har du nu en helt annan historia….

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

[mitzylinnea]
0

Nån som kan länka till där man laddar ner winrar? verkar vara fler som använder de och då kanske de blir lättare att få hjälp…

[mitzylinnea]
0

Nån?

Bara Anna
0

Google is your freind…… 😎

Likaså forumets sökverktyg (Ett förstoringsglas precis ovanför där alla inlägg visas)….. 🐖

Men eftersom det är så fint väder idag så bjuder jag på den här artikeln också!  🎁

Me. Myself & My Sims

[mitzylinnea]
0

Men jag hittar inte winrar i datorn.., vill ba ge upp!!!! ingen verkar ju kunna hjälpa mig :( jag vill sååå gärna ha nerladdade saker och sånt. men de går inte.. :( 

Artikel du länkade till har jag läs typ 40 ggr utan resultat, är fortfarande på samma ruta…

Bara Anna
0

#31 Mina bästa tips är väl i så fall: 1) Ladda ner från Sims 3 Exchange. Det är gratis och filerna kommer upppackade redan. Ja, det kan finnas "dåliga" filer där för det görs ingen kvalitetskontroll tyvärr. Men så länge du har koll på vad du faktiskt laddar ner så är det bara att ta bort den filen sedan om det skulle bli tok 2) Även din dator har en sökfunktion! Troligtvis längtst ner i vänstra hörnet eller liknande om du kikar runt lite. Prova att söka på WinRar där så bör du nog hitta var du har lagt din fil. 3) När du laddar ner något, oavsett om det är WinRar eller andra filer sedan, var JÄTTE-noga med att kontrollera vart datorn vill lägga filerna! Om du inte vet det så kan jag förstå om det blir svårt att hitta filerna eftersom det inte alltid blir logiskt…. Du har oftast också en möjlighet att själv bestämma var filerna skall hamna! Och som sagt, använd dig av datorns egna sökfunktion! Har du ingen datorkunnig släkting, äldre syskon, förälder etc som kan hjälpa dig då? Någon på plats vore ju den bästa hjälpen tror jag för dig!

Me. Myself & My Sims

[mitzylinnea]
0

Min låtsas pappa är faktiskt bra på datorer, men inte ens han förstår artikeln… Min kusin är nog data expert, men han fattar inte heller. Han kan ladda ner mods till minecraft, men han säger att de är för komplicerat på sims..

Biadora
0

Aww, men jag moddade mitt Minecraft och tyckte det var svårare än Sims, och enda orsaken att jag fick till det var för att jag är van att modda i Sims. x)

Så olika vi kan vara..

Vet inte hur det är med Win8, men i win 7 hamnar filerna i Hämtade filer mappen under din användare.

C:\Users\Dittanvändaramn\Downloads heter den för mig. Men som sagt, ingen aning om det är samma på Win 8.

Det som gör det lite mer komplicerat, iallafall, som sagt, i Win7, är att du har två stycken EA/Sims mappar.
Den ena har jag på en hårddisk, och den innehåller mitt spel och alla expansionerna.
Den andra finns under min användare, då jag trycker Mina dokument (och heter också EA/electronic arts). Och den innehåller mina sparade spel.

Kan det vara så att du har lagt din Mods mapp i fel mapp av dom här två??

Som jag har fattat det funkar det bara med mods om man har lagt dom i en mapp som heter Mods i "sparfils-EA"foldern.

Sen måste det vara rätt version på moddarna för att dom ska funka i spelet men det borde din Minecraftmoddande vän vara bra på, för det är samma där.

[LillStoraJag]
1

Jag som har skrivit artikeln kanske kan hjälpa till?

[LillStoraJag]
0

Först behöver ni Frameworksetup filen som finns här http://www.modthesims.info/wiki.php?title=Game_Help:Installing_Sims_3_Package_Files/Setup_and_Files

Den ska sedan packas upp med WinZip som finns här http://www.winzip.com/downwz.htm

DÖP INTE om mapparna och ändra inte ordningen på dom. Lägg dom sedan i spelet. första mappen ska heta Mods

Dokument/Electronic Arts/The Sims 3

När man sedan har laddat ner filer så ska man lägga dom i Mods/Packages men bara om filerna heter Package på slutet.

Ibland när man laddar ner så kan man behöva packa upp dom med då packagefilerna ofta finns i Winzip eller Winrar filer

[LillStoraJag]
0

Heter filerna Sims3Pack på slutet så skapar man en egen Downloads-mapp (om man nu inte redan har det) som ska ligga i Dokument/Electronic Arts/The Sims 3

Men dessa filer gör man så här (utdrag från artikeln):

Denna är den filen man mest känner igen och förstår att det ska vara med i spelet på grund av sitt utseende. Det är en sims3pack-fil och den dubbelklickar man på och då öppnar launchern sig och den börjar att installera innehållet.

Får man problem med att launchern inte öppnar sig när man klickar på filerna så finns det ett annat sätt att göra det på.

Öppna launchern som du gör när du ska spela, klicka INTE på Play utan klicka på nedladdningar. Sedan går du in på Dokument/Electronic Arts/The Sims 3/Downloads och flyttar över alla dina sims3pack-filer. Efter det så går du in på launchern/nedladdningar och klickar i dom filerna du vill installera. För nu kan du se dom filerna i launchern och klicka sedan på installera. Klart!

[LillStoraJag]
0

Vart filerna hamnar när man laddar ner är ingen skillnad egentligen när det gäller Windows 7 & 8.

För mig hamnar dom direkt i en mapp som heter Hämtade filer och det gäller på både 7 & 8.

MEN jag kan förstå krånglet som windows 8 ger då jag nyligen köpt en ny laptop och jag skulle spara ner en bild som jag gillade. Först gick det inte och sedan fick jag leta vart den tog vägen.

Nu bryr jag mig inte om allt som har med windows 8 och allt vad det ger utan när jag använder den datorn så går jag direkt till skrivbordet och öppnar explorer/Chrome därifrån och då hamnar filerna jag sparat ner i mappen Hämtade filer.

Men ett tips är att när man laddar ner så läggs länkar till längst ner på fönstret och klickar man på dom när dom är klara så ser du vart filerna är.

Ska se om jag kan minnas vart min bild tog vägen när man gör som windows 8 vill att man ska göra så jag får återkomma om det men testa att gå via skrivbordet från början.

[LillStoraJag]
0

Nu när jag testade ladda ner med windows 8 så blev det märkligt. Jag öppnade Appen Google som Windows 8 har (Finns bland dom appar som kommer fram när man startat datorn. Gick till en simssida och laddade ner men jag vet inte vart det tog vägen. Hittar det inte. Stängde ner och gick till skrivbordet och öppnade Chrome laddade ner filen igen och den hamnade under Hämtade filer. Gick tillbaka till Google appen för att testa ladda ner igen … vad händer? … datorn stänger ner appen går till skrivbordet öppnar upp chrome och laddar ner filen …

Säger bara en sak Gå till Skrivbordet från början och ladda ner därifrån som man gör med Windows 7 

Hoppas att ni som har windows 8 har blivit hjälpt med att lösa er nedladdning. :-D

[mitzylinnea]
0

Men ja kan ju inte använda winzip. Ja måste ju ha nån inloggning till de…

[LillStoraJag]
0

Testa här istället http://winzip.sv.softonic.com/, den länken som finns i artikeln har nog ändrats på från Winzips sida.

[mitzylinnea]
0

Ska jag öppna grejerna innan jag lägger dom i packagesmappen? 

alltså öppna dom med winzip?

[LillStoraJag]
0

Ja det ska du :-)

[mitzylinnea]
0

"det går inte att starta programmet eftersom dess sida vid sida-konfiguration är felaktig. kontrollera händelseloggen eller använd kommandoradsverktyget sxstrace.exe föe mer information"

En så kul ruta kommer de upp när jag höger klicka och trycker på öppna med>winzip….

[LillStoraJag]
0

konstigt … ett tips är att du googlar på winzip och laddar ner den från annan sida kan ju vara fel på den du just hämtade eller testa att ladda ner den igen

[mitzylinnea]
0

Samma sak… 

Nu skiter ja i dehär!! Får väl drömma vidare.. 🧟‍♂️

[LillStoraJag]
0
[mitzylinnea]
0

De är ju en mapp så den kunde ja inte använda

[LillStoraJag]
0

Vad menar du? Efter att du har hämtat den ska du installera programmet och sedan använda den för att packa upp filer med.

[mitzylinnea]
0

Men den är som en mapp (den är en mapp)

[LillStoraJag]
0

Något är det som inte stämmer med din dator då kanske för när jag får ner den är det en exe-fil som skall installeras.

Någon annan kanske kan hjälpa dig ..

[mitzylinnea]
0

mm…

[mitzylinnea]
0

Nu kan ja inte ens öppna frameworksetup mappen!!!!!!! Jag blir galen! Jag har provat ladda ner den på nytt men de går inte de heller