The Sims iFokus

The Sims

Etikett: the-sims-medeltiden
Läst 1734 ggr
Hallonsmurfen
4

Hallonsmurfen drar till Medeltiden

Jag har haft The Sims Medeltiden liggandes på skrivbordet i typ ett halvår (kanske t.o.m ett år) och nu kom jag på att jag faktiskt kan installera det! ☝️

Nej men, haha, jag har inte haft lust att installera det förrän nu. 😉

Såå… Vi får se hur det går, kommer uppdatera här i tråden. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Hallonsmurfen
0

Det funkar inte. Så gick det med det… 😕

FemFem
0

Men vad tråkigt! Medeltiden är superkul! Tycker jag i alla fall. x)

Hallonsmurfen
0

Ja, det är riktigt tråkigt. Jag blir väldigt less på att EA överhuvudtaget inte kan skapa ett spel som faktiskt fungerar utan problem.

[LillStoraJag]
0

Tråkigt! Själv är jag inte så förtjust i  det spelar under tvång ibland. Men det är synd att det inte fungerar för dig som vill spela det. :-(

Hallonsmurfen
3

#4 Är detta vem jag tror att det är? 😮

[LillStoraJag]
0

Ja Hallonsmurfen det är jag Sallysbebbar :-)

[LillStoraJag]
3

Vad trött jag blir först bråkar internet på datorn och sedan skriver mobilen annat ord än vad jag skrev. SallysPigge ska det vara så klart. :-)

Hallonsmurfen
0

Jag tror jag har listat ut varför det inte funkar på min dator. Kan det vara för att jag har Windows 8? De flesta sakerna funkar inte på Windows 8… Men det är lite konstigt, Sims 3 funkar alldeles utmärkt. 🤦‍♂️

Cimsan
0

Medeltiden funkar på win 8 så länge man inte uppdaterar det. Så tyvärr kan man inte ha expansionen som kom.

Så avinstallera ditt medeltiden, installera igen. Och när den säger att du ska uppdatera, tryck nej/avbryt. Dock kommer ju den rutan upp varje gång man vill spela medeltiden, men det är bara att fortsätta trycka nej/avbryt :)

[Lupse]
0

Gud vad synd! Jag älskar medeltiden, så synd att du inte får testa. Jag spelar på mac, och för mig funkar det. men det kanske löser sig senare ändå :)

Hallonsmurfen
0

Vad har det här spelet för problem? Det är ju värre än Sims 3…

Installerade om det för att jag blev sugen på att testa. Nu får jag igång spelet, men nu när jag ska klicka på "Nästa" så funkar det inte. Jag kan inte klicka någonstans. Den vet om att man mus är där, för texten kommer upp när jag håller pilen på knappen, men det funkar inte att klicka…

Hallonsmurfen
1

Yay! Nu kan jag klicka! 😃 Startade bara om spelet och så funkade det. 😇 Får hoppas att lyckan håller i sig nu!

[Thiah]
0

EA är ju inte kända för att göra buggfria spel och jag tycker sims är bland det värsta. Och om ni har så här mycket problem med att få medeltiden att funka kanske jag håller mig ifrån det.  😛

Hallonsmurfen
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad less jag blir… 😕

Jag hade kommit riktigt långt, var nästan igenom hela första dagen. Jag försökte spara typ 10 gånger, men det gick inte på grund av någon lektion som inte ens verkade försvinna! Självklart så stöter min dumma dator på "problem" och stängs av. Allt försvann.

Nästa gång jag spelar detta ska jag göra en ny (och förhoppningsvis bättre) monark, men då vill jag först veta hur jag sparar.

Här får ni i alla fall en bild på min monark som nu är borta… Golden Silver hette hon. 😂