Tips: välja kön på bebisen
Alla vet nog säkert att om man äter 4 meloner när simmen är gravid får man en flicka och 4 äpplen så får man en pojke Men jag googlade upp hur man bestämmer kön på barnet utan äpplen och meloner, det finns nämligen olika maträtter som bestämmer också För att få en flicka: Karlssonbonara,pannkakor eller höstsallad För att få en pojke: våfflor eller ratatouille Ville bara säga detta till alla som spelar sims där ute ;)
Det låter oerhört tveksamt, har du källa till den här informationen? 🙂
Jag sökte på det själv och det enda jag hittade var fem år gamla poster om The Sims 3, som skrev att mat lagad med antingen vattenmelon eller äpple (så som äppelpannkakor) kan påverka bebisens kön om man kör på en version av The Sims 3 utan några uppdateringar.
Sökte vidare och fick det bekräftat i en av The Sims 3s patchuppdateringar från den officiella hemsidan, som finns att läsa om här:
http://www.thesims3.com/content/en_US/promo/static/noHeader/gameupdate/en_US_july28.htm
"Eating specific prepared meals no longer has an impact on an unborn baby's gender."
Vilket betyder att måltiderna inte längre har en påverkan på en ofödd bebis' kön i spelet, oavsett om dom tillagas med äpple eller vattenmelon.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Det är dock till destinations världen http://fuska.nu/spel/pc/thesims3destinationvrlden/fusk/71548/
Vattenmelon och äppelknepet funkar alltid för mig. Dock funkar inte maträtterna, har testat ett flertal gånger. Har alla expansionspaketen och inga mods :)
#2 Det står på sidan du länkar till att "Notera: Det här tipset fungerar till samtliga The Sims 3-spel." Vilket det inte gör. Jag kollade upp det via en patch och det var nästan fem år sen dom tog bort funktionen med maträtter kombinerat med äpple/vattenmelon för att påverka bebisens kön.
Utan hjälp från mods så är det bara vattenmelon eller äpple som gäller för att påverka bebisens kön. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows