The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 2944 ggr
[LillStoraJag]
1

A Sims Crazy Life!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Regler:

Tidigare så har jag jag följt vissa regler som i en Legacy, men denna gång så är det ingen legacy utan  mer en historia som dock kan bli lika lång som en legacy.

Så dom ända reglerna jag kommer att följa är att jag ska försöka ta mig till 10 generationer och dom som är arvingarna blir så klart dom med blodsband till Grundaren.

En regel som är viktig för mig är att inte fuska med pengar eller annat vilket jag aldrig gör när jag spelar ändå. Grundarna börjar med 500§ på en tomt på en ö och dom får lämna platsen och flytta runt som dom vill. Kanske låter trist men jag vill få användning av alla expansioner jag har och livet består ju ofta av förändringar.

Men märker jag att jag vill ha lite förändring av spelet så kan regler läggas till under tiden men inte tas bort.

Prolog

En natt ute på havet kom en stor storm med stora vågor som svepte över en enkel segelbåt som innehöll två simmar, en far och hans enda dotter. Dom var på väg för att finna lyckan ute på okänd mark.

Fadern Marinus hade förlorat sin fru och sitt jobb under samma vecka. Livet var tufft innan och tuffare blev det nu. Marinus och Ammie som dottern heter beslutade för att lämna sitt trasiga hem i hopp om att finna sig ett bättre liv på annat håll. Allt dom ägde var båten, 500§, lite mat och lite klädombyte.

Men oturen skulle följa dom då dom hamnade mitt i storm i den mörkaste natten och stormen tog allt dom ägde förutom kläderna dom hade på sig och i Marinus ena ficka fanns dom enda 500§ dom ägde.

http://asimscrazylife.blogspot.se/

[LillStoraJag]
1

Del 1- Det nya hemmet finns nu på bloggen för läsning

Sims3linnea
1

Låter spännande! 😃

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

[LillStoraJag]
0

Tackar :-)

[LillStoraJag]
1

Del 2 - Främlingen Finns att läsas

[LillStoraJag]
0

Del 3 - Konstigt föremål Det blir det sista kapitlet för idag :-)

[LillStoraJag]
2

Om någon nu skulle följa denna Legacy så vill jag bara säga att det kan ta ett tag tills den uppdateras, åtminstone 1 vecka till minst.

Hela hemmet är just nu helt uppochner då vi får renoverat i hela hemmet just nu. Så man får vara glad om man ens hittar någonstans att sitta och sova. Men fint ska det bli!  :-D

[LillStoraJag]
0

Det blev inte riktigt som tänkt efter renoveringen och jag har inte kommit igång med spelandet igen, tråkigt men sant :-(

Men jag hoppas att det ändras snart men jag har andra saker som tar tid men jag hoppas kunna fortsätta på denna snart. Sorry! 

Så om någon nu följde den så ge inte upp att vänta då det kommer så småningom.

[LillStoraJag]
0

Det tog ett tag men nu äntligen finns Del 4 - Framtiden! Det nya livet! att läsa om man så vill.

[LillStoraJag]
0

Fick dessvärre problem med spelet och det hela slutade med att alla bilder för en hel generation försvann. Så jag kan inte fortsätta.

Så Ni som sköter sajten får gärna låsa denna tråden då jag antagligen kommer att starta en ny så småningom.

Inlägget är låst för nya kommentarer