The Sims iFokus

The Sims

Etikett: ts3-allmänt
Läst 3382 ggr
Fruktzallad
0

Går Sims 3 att sälja vidare?

Hej!

Jag är ny här på Sims i fokus och tänkte fråga om det går att sälja sina gamla spel och expansioner? Jag har Sims 3 och typ alla expansioner och prylpaket fram till "I framtiden" men inser nu att jag inte kommer ha tid att spela mer. Det lilla jag spelar sker nu mer på mobilen (The Sims Freeplay) så min trave med spel som bara ligger hemma känns så onödigt. Kanske finns det någon annan som kan ha glädje av dem när spelen är så pass fräscha? Familjen och en framtida hundvalp kommer ta all min tid så då kan jag lika gärna sälja av med spelen… om det går?

De flesta spelen och prylpaket har fodral och dvd-skiva, men några bara en kod som jag använde för att ladda ner världen på datorn. De där spelen med koder går inte att sälja eller? Hur funkar spel med dvd-skiva? Kan någon annan använda dem på sin dator?

Detta är verkligen nybörjarfrågor eftersom jag bara spelat för mig själv och aldrig funderat på hur något fungerar, men jag vill ju inte sälja något som sen inte funkar för någon annan.
Snälla hjälp mig förklara hur det ligger till.
Tack på förhand!

Namiko
1

Grundspelet, expansioner och prylpaket går jättebra att sälja. Världarna kan du inte sälja vidare, koden går bara att använda en gång och är sedan kopplat till ditt konto.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Fruktzallad
0

Så alla spel med skiva går att sälja vidare? Jag är livrädd att göra fel utan att jag är medveten om det.

[LillStoraJag]
0

Jag tror hon undrar om hon kan sälja dom via The Sims i Fokus.

KastKatt
0

Det enda som kan vara problem är om man har registrerat spelen så kan man inte registera dem igen, men om man informerar detta när man säljer så bör det inte vara några större problem.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Fruktzallad
0

Jag har registrerat några på Orgin eller vad det heter men inte alla. Hur kollar jag vilka som är reggade eller inte?
Det går att spela ett begagnat reggat spel alltså? Installerar man bara och spelar? 
Förlåt för alla frågor men jag vill kunna skriva rätt i annonsen så inte folk blir arga eller besvikna när de köper.

KastKatt
0

Vet inte riktigt hur det fungerar, jag vet att man kan registrera via sims3s hemsida, men vet inte exakt om det är samma sak so origin. 

Du kan väl gå in på origin och titta vilka som är registerade och skriva med detta i annonsen?

Ja det går fortfarande att spela det utan problem men man kan inte registrera det två gånger :)

Greetings.

Legacy Mwari.

Fruktzallad
0

OK! Tack för hjälpen! Jag får kolla upp detta i veckan och sen lägga ut på tradera eller nåt i den stilen. :)
Det roliga är att när jag skulle kolla ett spel så började jag spela nyss. He he he.. det är ju så skoj men tiden finns inte längre tyvärr.

KastKatt
0

#7 Så länge du sparar den sista expansionen så kan du ju fortsätta spela det. (iaf du inte kommer behöva ominstallera) så du kan ju sälja alla utan det :)

Greetings.

Legacy Mwari.