The Sims iFokus

The Sims

Etikettfusk
Läst 5077 ggr
PotatoEcho
0

Trapp vid sne grund

Hej! Jag har en ide till ett hus, men för att den ska funka så vill jag ha en trapp på en grund som är sne, om ni förstår? Men det går inte att placera trapp på en sne grund.. Varför inte? 😭 Haha, finns det något fusk att komma förbi detta?

[Howres]
0

Moveobjects on? :D

PotatoEcho
0

#1 Isåfall är det väl möjligen ConstrainFloorElevationtrue/false som kommer fixa det va?

#2 Moveobjects funkar inte :/

[LillStoraJag]
0

Ja testa det :-)

Onslow
0

Alltså, jag förstår inte riktigt hur du menar, men om du vill placera en trappa i marken måste du hålla och dra. Annars får du använda constrainfloorelevation. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

PotatoEcho
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Jo det vet jag, men själva trappen blir röd och går inte att placera just där jag vill ha den. Lägger upp världens fulaste bild på vart jag vill ha trappen, så ni kanske förstår.. För det gör jag knappt själv av min beskrivning ;)

Onslow
0

Ah, nu förstår jag hur du menar. Du vill alltså ha den på en husgrund, jag är lite trög så det förstod jag inte. :)

Tyvärr är det omöjligt att göra användbara trappor på en sned grund. Det du kan göra är att ladda ned trappdekorationer från internet och se till att simmarna kan komma upp någon annan stans.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

PotatoEcho
0

#7 Ååh nej! Då är hela min plan med mitt nästa husbygge helt förstört! :(