The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1071 ggr
[Thew]1
0

Retsamt spel!

För ett tag sedan så fungerade inte mitt spel, när jag spelade det kunde jag bara spela i typ 10 minuter :/ Sedan stängdes spelet av och så kom det upp en liten "lapp" Spelet har slutat fungera blablabla…. Igår när jag skulle prova att spela igen funkade det väldigt bra första timmen men efter det hackade jättmycket, alltså spelet bara stannade lite då och då i nåra sekunder. Jag bytte familj och då hackade det inte lika mycket men jag kunde inte spela så länge för efter ett tag så stängdes spelet av och så kom det upp denna lilla "lapp" igen…. Jag har in i framtiden, semesterparadis, husdjur och årstider installerade på min bärbara dator (Men en danska bra bärbar dator enligt mig) Finns det nått jag kan göra så att det kan funka bra igen?

[xMondSy]
2

Vilken är den sista expansionen du installerat? Började det hacka efter sista expansionen installerades? Isf råder jag dig att avinstallera det sist installerade och kolla om det funkar bra. Gör det de så orkar datorn förmodligen inte med den sista så att säga.

[LillStoraJag]
0

Lapptoppar är oftast inga bra speldatorer och semesterparadise på det gör det inte bättre.Den expansionen kräver mer än dom andra verkar det som. 

För att spela semesterparadise så kan du ju testa att bara ha den och grundspelet.

Sedan kan ju nedladdade saker ställa till det om man har för mycket.

[Thew]1
0

Nu har spelet funkat bra igen :) Men det går lite fram och tillbaka :/ Den senaste expansionen jag installerade var in i framtiden och jag vet inte när det började krångla sig…

Smulan80
0

Bärbara datorer blir snabbt överhettade när man spelar, så försök se till att den är "upplyft" på kanterna av undersidan så att det kan komma in luft under större delen av den.

[Thew]1
0

Tack för ni har svarat! Jag tror att min bärbara dator klarar av spelen jag har installerade för det har den gjort länge innan, så jag har ingen aning varför det hände som det som det hände :P Igår kunde jag i alla fall spela 12 timmar i sträck :P Spelade typ hela dagen :)

[Thew]1
0

Men nu när jag skulle spela igen så kunde jag bara spela i en kvart innan spelet stängdes av :/

Carolina747
0

Provat rensa cachen? Köra utan eget innehåll? Har du några mods?

[Thew]1
0

Vad är cachen? Jag kör utan mod och har inte mycket eget innehåll