The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1098 ggr
Lia
0

Tiden står still

Hejsan!

Jag brukar inte spela med många simmar, men gör det just nu i alla fall. Jag började med en kvinna, som under sitt liv fick 9 barn. Jag ville fortsätta släktträdet på den yngsta flickan, så alla fick ju (såklart) flytta ut i takt med att de växte upp till ungdomar. Till slut hade jag en son (ungdom), dottern (tonåring) och den yngsta, brodern (tonåring). Mamman hade dött av ålder, så brodern fick bo kvar tills dottern vuxit upp. När hon gjorde det, flyttade storebrodern ut, och dottern tog hand om sin lillebror tills han växte upp. Men det gjorde han inte. Han stannade på "1 dag kvar" i flera dagar (medan hon fortsatte att åldras). Så jag hjälpte honom på traven och lät honom växa upp med fusk. Sen fick han flytta ut.

Sen tänkte jag inte mer på det, dottern fortsatte att åldras, och fick snart sitt första barn. Därefter fick hon ett till barn. Och det var då jag märkte att det första barnet inte åldrats. Och dagen efter hade inget av dem åldrats. Det stod "3 dagar kvar" på båda barnen, och jag märkte även att mamman också hade slutat åldras. Även deras två hundar. Så nu står tiden still, och jag har ingen aning om vad jag ska göra.

Jag har provat "resetsim" på alla, stängt av och satt på spelet, kontrollerat "åldrande" i alternativ, samt startat ett nytt spel (vilket funkade!). Jag har dessutom kopierat staden och provat där, men det hjälpte inte heller. Så den här familjen vägrar åldras! Någon som har något tips? (Jag har inte laddat ner något, utan allt som jag har kommer från skivorna)