The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 592 ggr
[Greybird]
2

Legacy La Vern

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte precis som många andra skapa en historia kring mitt nya Legacy, La Vern. Ni är asgulliga om ni följer!😃🎈

Lucille La Vern är en otroligt smart och karismatisk kvinna som alltid lyckas få sin vilja fram på ett eller annat sätt. Hon är en stark och inflytelserik person som man inte gärna hamnar i bråk med, särskilt inte eftersom hennes mamma Valerie råkar vara rikast och mest framgångsrik i hela Roaring Heights. Men Lucilles liv förändras för alltid när hennes mor först förlorar hela sin förmögenhet i en börskrasch och en kort tid senare avlider i Spanska sjukan. Plötsligt är den snobbiga unga damen tvungen att stå på egna ben utan vare sig pengar eller inflytande, vilket får henne att börja leva ett dubbelliv som på ytan är festligt och glamoröst men i själva verket består av sorg och fattigdom. Men Lucille har en plan - med hjälp av sin smarthet och fantastiska karisma ska hon ta tillbaka platsen som stans högsta höns genom att jobba sig upp inom politiken. Hon ska allt visa dem vem som bestämmer.

00eme05
0

Följer

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Bara Anna
0

En UNIK start för en gångs skull av en Legacy ;-) Klart jag följer!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

[Greybird]
0

#1 Vad kul! #2 Åh tack så mycket!

[Greybird]
1

När Lucille går ut en morgon ser hon att tidningsbudet står och ser på hennes lilla ruckel till hus med ett hånleende. "Vad glor du på? Ge dig iväg!" fräser hon och tänker med en suck tillbaka på den enorma villan hon en gång bodde i, och hur beundrande folk alltid sett på den.

Hon bläddrar runt lite i tidningen och får plötsligt syn på en liten notis nere i hörnet:

"Är du intresserad av politik? Drömmer du om att förbättra samhället? Då kanske du är just den som Roaring Heights behöver! Borgmästare Clark Houveir håller anställningsintervjuer idag 13:00-15:00. Skynda dig till stadshuset om du har vad som krävs för ett arbete inom stadens ledning!"

[Greybird]
1

Det dröjer inte många minuter förrän Lucille självsäkert svassar in på borgmästarens kontor. "Hej, du söker jobb förstår jag. Skulle jag kunna få ta en titt på ditt CV?" säger Clark med ett vänligt leende. Lucille lämnar fram det och betraktar honom medan han snabbt läser igenom pappret. Hon måste erkänna att han är rätt stilig. Clark harklar sig plötsligt och säger ursäktande att några år på internatskola inte räcker för att få någon av de lediga tjänsterna. Lucille stelnar till men samlar sig snabbt. "Finns det verkligen inte någon plats alls ni kan ge mig?" "Nej… eller det förstås, vi behöver ju en ny städare. Fast det är väl inget arbete för en fin dam som du, haha" svarar han med en snabb blick på Lucilles dyra klänning. "JO! Eller eh, jag menar, det går väl an. När kan jag börja?"

[Greybird]
1

Senare tar Lucille en tur till biblioteket för att studera politik och läsa om hur man förbättrar sin utstrålning och karisma. Stadshusets städskrubb är självklart inget ställe hon kommer stanna på länge - hon tänker göra allt hon kan för att arbeta sig uppåt. Väl där får hon dock syn på något mycket intressantare än faktaböcker, nämligen halvkändisen Norma. Hon nästan rusar fram för att presentera sig. "Heej. La Vern. Lucille La Vern" säger hon samtidigt som hon ivrigt skakar den överrumplade Normas hand. "Du känner antagligen inte till mig, men jag är ett nytt stjärnskott inom politiken och har storartade planer för Roaring Heights framtid. Vad jag förstår är du en person man ska prata med om man vill komma nånvart i den här stan. Har du tid att prata en stund? Låt mig bara få berätta lite om mig själv. 5 minuter, max."

Norma ser först på henne med avsmak, men faller sen snabbt för hennes charm och utbrister "Vet du vad Lucille? Jag gillar dig. Den här stan behöver sånna som du. Vi borde hänga någon gång!"

Lucille lägger direkt märke till hur folk runt omkring börjar kolla in henne. "Vem är snyggingen bredvid Norma?"

[Greybird]
1

Solen går upp över Roaring Heights. Stans invånare vaknar gäspande upp i sina bländande vita lyxvillor - alla utom en, som tillbringade natten i en sovsäck på ett kallt dragigt stengolv i det lokala badhuset.

Lucille ser sig yrvaket omkring där hon sitter på det hårda golvet. Hon har sovit dåligt och känner på sig att den här dagen kommer sluta illa.

[Greybird]
1

Något som får Lucille på betydligt bättre humör är att hon förföljs av en paparazzi på väg ut från badhuset. "Wow, jag gjorde verkligen rätt i att ta en pratstund med Norma. Liksom va, fotografer redan?! Hm, bara hon inte fick en bild på mig i sovsäcken… att bli igenkänd som som stans uteliggare är nog inte direkt lysande för karriären", mumlar Lucille för sig själv.

[Greybird]
1

Efter en hektisk dag på jobbet väntar ännu en natt i sovsäck, denna gång ute på en regnig gata. Lucille tänker att hur lång tid det än går kommer hon ändå aldrig vänja sig vid livet som hemlös. Att vakna upp rädd och frusen utan någonstans att ta vägen kommer alltid kännas som en mardröm.

Mitt i natten väcks hon av en arg kvinna. "FLYTTA PÅ DIG! Du ligger i vägen!" skriker hon med knutna nävar. "Du måste ta dig igenom dethär, Lucille. Du ska visa dem, eller hur?" tänker Lucille för sig själv samtidigt som hon rasande byter sovplats.