Ram-minnet är plötsligt fullt?
Det senaste har sims kraschat 3 gånger. Efter att ha läst om vad det kan vara hittade jag ett program på modthesims som kan läsa kraschloggarna, och de säger att det är problem med "memory usage, try lower settings". Gjorde detta men det kraschade igen.
Har rensat inne i mappen efter guider så jag inte tagit bort något som kan förstöra spelet, men jag förstår inte hur ramminnet plötsligt "tar slut".
Har typ 8 ram om jag inte minns fel, och saven jag spelar med är ny. Har till och med testat att göra en ny save..
Någon som har tips?
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
hänvisar den till vilket minne? Det kan ju vara GFX minne också som den klagar över.
be inte om hjälp om du inte vill ha den
#1 Nej det står bara "Max Memory Used - Try to reduce memory usage by lowering settings".
Har rensat alla mappar och dator har kunnat köra spelet länge utan problem…
Greetings.
Legacy Mwari.
Misstänker fortfarande att det är GFX minnet eftersom det är det som är mest kritiskt i spel.
Du har inga mappar med filer på skrivbordet? Det är en big no no.. Filer som ligger på skrivbordet eller i mappar på skrivbordet tar upp minne för dig.
#3 Ehh. Har ganska mycket på skrivbordet. Kan det hjälpa att rensa där?
Vad är GFX minne då?
Tack för snabba svar!
Greetings.
Legacy Mwari.
Grafikminne..
Ja, flytta allt från skrivbordet till dokumentmappen istället…
#5 Jaha! Okej. Är inte alls bra på datorer men visst har den en/eller är den "drivrutin" som jag kan uppdatera? Tänkte att jag har uppdaterat flera drivrutiner som ställt till med problem innan.
Allt är rensat! Har bara genvägar till spel som jag spelar ofta och har tömt papperskorgen. har också typ 300G kvar med plats på datorn, så ska testa igen.
Greetings.
Legacy Mwari.
Om du vet exakt vilket grafikkort du har i datorn så rekommenderar jag att du går in på tillverkarens hemsida, letar upp rätt drivrutin där för ditt operativsystem och uppdaterar den vägen och inte litar på Windows Update.
#7 Det vet jag inte… Det kraschade igen. Förstår inte! Bah.
Greetings.
Legacy Mwari.
Gör din dator några andra konstiga saker eller beter den sig normalt för övrigt? Funkar andra program på datorn som dom ska?
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#9 Datorn fungerar annars precis som vanligt. Spelade precis Walking deadspelet, det är inte super krävande men eftersom det fungerade felfritt antar jag att det är sims det är fel på.
Har du några tips eller är det bara att ominstallera allt?
(Ska svara på ditt pm senare eller i morgon, är väldigt seg från igår! 🥳)
Greetings.
Legacy Mwari.
#10 Hmm, det låter konstigt att det bara skulle uppstå sådär… 🤔
Gjorde du något med spelet innan problemet uppstod? Installerade nytt innehåll, uppdaterade spelen, en ny expansion, lade in några nya mods?
(Ta det när du kan och orkar! 🙂)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#11 Det enda jag minns är att jag laddat ner ett nytt skin, och det är ju en mod, men det är också allt. Kan det vara det som ställer till det?
Vill verkligen ha nedladdade skins :(
(Tänkte ta det senare, eftersom mitt internet är slut tar det väääääldigt lång tid :P)
Greetings.
Legacy Mwari.
Uppdatera drivrutinerna. Jag har en laptop, som är köpt just för att jag ska kunna spela spel på den. Har också 8gig ram. Men när jag spelade RIFT och hade igång något annat samtidigt gnällde den över att ram-minnet var fullt. Tog datorn till brorsan och han uppdaterade massor som jag inte visste om :P Nu funkar det prima igen :)
Jag har win 8 och ett program som heter GeForce Experience. Som redan var på datorn. (har med att jag har någon drivrutin eller annat vel på datorn som är just GeForce.) Kolla om du har det med, för där kollar dom och uppdaterar drivrutiner utan att du själv behöver leta efter vad du behöver plus att den kolla om du har "rätt" inställningar på dina spel för att det ska funka bäst för just dig och din dator :)
Just some tips ^^
GLHF ^^
Har uppdaterat grafikkortet, ominstallerat ALLT.
Men det kraschade igen.
Vad mer kan jag göra? Blir så ledsen när det fungerar så länge innan!
Greetings.
Legacy Mwari.
Jag har 8 ram, och har en allmänt ganska bra laptop (men ja, en laptop. jag visste inte att sims 3 hatar laptops när jag köpte den)
Det är en toshiba satellite L855-14k
Greetings.
Legacy Mwari.