The Sims iFokus

The Sims

Etikett: ts3-expansioner-med-mera
Läst 23676 ggr
Superstars
0

Installera nerladdat innehåll *VIKTIGT LÄS DETTA*

Hej allesammans! Nu skall jag ta och berätta steg för steg hur man installerar nerladdat innehåll så det funkar i spelet.

När du öppnar zip eller rar filerna med t.ex IZarc så kommer du att se att filen kan vara 2 olika filer. För det första den vanliga filen sims3package och den andra filen är enbart package. För att package filerna skall fungera behöver du ladda ner en fil som heter Resource.cfg

Den filen behöver du för att ditt sims3 spel skall kunna läsa package filerna. Ladda ner den!

Nu skall du skapa en ny mapp i rotmappen. Rotmappen är din the sims3 mapp. Du kan hitta den oftast här

program\electronic  arts\the sims 3

Kom ihåg The Sims 3 mappen är rotmappen.

lägg Resource.cfg filen i rormappen. Sedan skall du skapa en ny mapp i rotmappen som skall heta mods. Klicka sedan på mods mappen och skapa ytterligare en mapp med namne Packages.

Du kan nu börja sätta in package filerna i packages mappen

Program\Electronic Arts\The Sims 3\mods\packages

Nu är det bara att spela och nu funkar dina nerladdningar i ditt spel…..

Fråga gärna om ni har några frågor angående instalationen av nerladdat innehåll…Skrattande

Lovizaa
0

Gör detta till en artikel. Flört

[Wera]
3

Länken till Resource funkar inte för mig :/

Superstars
2

#1 Ja man skulle kanske borde göra det! Göra det till en artikel… Men hur gör man det….?Obestämd

#2 Resource är en nerladdnings länk! Du kommer inte till någon sida utan när du klickar på Resource länken skall din dator börja ladda ner filen åt dig… Jag kollade och för mig kommer en ruta fram där det frågar var du vill göra öppna eller spara filen! Spara filen brukar jag göra! Sedan är det bara att öppna med ett zip program som IZarc.

[Wera]
0

#3 Jaså Men det kommer inte upp något mer än en internetsida… där det står att det inte funkar.. :P

Superstars
0

hmmm…tja jag kan ju packa om det och skicka en ny länk ifall det skulle fungera bättre…Obestämd

[Wera]
0

#5 FÖr mig behöver du inte göra det. Spelar väl ingen roll, har laddat ner några sims prylar som funkar :))

Superstars
0

Nu har jag packat både resource.cfg filen och Mods mappen i en och samma zip fil. Hoppas ni har  winzip eller Izarc så ni kan packa upp zip filen. Klicka här för att ladda ner zip filen!

#4 Hoppas du får det nerladdat nu…

Pose-idon
0

För att göra en artikel måste man ha artikelrättigheter. Det får man om man är medarbetare/sajtvärd. Man kan även få bli artikelförfattare. PM:a CarolD om det för jag tror inte vi som är Medarbetare får ge sånna rättigheter.

//Elin

CarolD
0

Annars så kan jag ju göra så att jag kopierar texten och gör det till en artikel, om det är okej för dig? Jag skriver ju såklart att texten är skriven av dig Glad

Sajtvärd på The Sims iFokus

Superstars
0

#9 du får gärna göra detta tille an artikel eftersom jag inte är någon Medarbetare så länge det står att texten är av mig.Flört

93-01-30
0

jag laddade ner den packade filen men det finns inte i the sims 3 mappen =(
jag har också laddat ner izarc, men vettefan hur man använder den xD

Superstars
0

#11 du kan ladda ner mods mappen samt resource.cfg filen genom att Klicka Här..

Sedan klickar du bara på zip filen mods så öppnar Izarc zip filen. Då är det bara att flytta mappen och filen genom att hålla in musknappen och dra filen mot skrivbordet. Då flyttas det dit! Sedan är det bara att söka sig fram till The Sims 3 mappen och flytta mappen och resource.cfg filen över dit! Då är det bara att lägga installerat innehåll som är av simspackage filformat över till package mappen som finns inne i mods mappen. Hängde du med nu?Glad

93-01-30
0

asså det är nått som inte stämmer… den där mods som jag laddade ner är i adobe format… det är ingen mapp. jag flyttade in den till the sims 3 mappen. GAH jag KAN inte ='(   jag börjar om….. kan du berätta steg för steg om du orkar?
typ 1: bla 2: bla… ?
jag är så jävla dålig på sånthär ='(

Superstars
0
  1. Klicka här för att ladda ner zipfilen som innehåller Mods mappen och resource.cfg filen

2. Ladda ner Izarc och installera in den till i din dator

3. Klicka på Mods.zip så öppnas zip innehållet.

4. Klicka på  packa upp knappen.

5. Klicka på mapp iconen uppe vid hörnet

6. Ändra adressen till  C: Program Electronic Arts The sims 3 *Tryck sedan på ok*

7. kruxa för *Öppna mappen efter uppackningen*

8. Klicka på packa Upp knappen.

9. Nu öppnas The Sims 3 *Rotmappen*

10. Nu raderar du textdokumentet LÄS DETTA FÖRST

11. Ladda ner ett mod eller annat sims3 innehåll. Klicka på den ner laddade zipfilen.

är innehållet en package fil gör du samma sak som punkt 4 till 6. Men nu skall du ändra den till c: program Electronic Arts The Sims 3 Mods Packages. Klicka på packa upp knappen.

Nu öppnas Package mappen och du kan se om det ligger någon package fil där. Nästa gång du packar upp en package fil kan du ta bort kruxet för *Öppna mappen efter uppackning, om du vill*

Om Zip filen innehåller en sims3pack tar du bara och flyttar över filen till skrivbordet genom att lägga markören över sims3pack filen och håller in musknappen och drar den till skrivbordet släpp musknappen. Nu borde sims3pack filen ligga i ditt skrivbord.

Sedan är det bara att klicka på sims3pack filen så installerar sig den sjelv. Komihåg att radera den filen sedan som du har i skrivbordet när det är installerat så inte skrivbordet blir för fullt.

Lycka Till!Glad

93-01-30
0

åh, guuud va snällt av dig =D ska prova ! tack!!!

karlssoen
1

alltså förlåt, men jag fattar iiingenting. jag har suttit i en evighet och försökt få detta att funka nu, men det är ju helt omöjligt. jag har testat allt - helper monkey, funkade inte, detta, funkar inte… och jag har ingen aning om vad jag gör för fel ;(
jag har laddat ner det här resource, gjort en Mods/Packages-mapp och lagt dem i rotmappen eller vad det hette. sen har jag lagt de nedladdade grejerna (hårfrisyrer) i packages-mappen, både hela hår-saken (alltså med ikonen som föreställer en mapp med blixtlås på) + den package-filen (som finns inuti den mappen) för säkerhets skull. har installerat det där izarc, fast jag vet inte varför, det gjorde nog ingen nytta ändå… och sen har jag startat om spelet ett par hundra gånger, men det funkar ÄNDÅ inte!

och sen, vad menas med 'packa upp-knappen'? jag har bannemej ingen packa upp-knapp ;(

kan någon hjälpa mig, please? :(

karlssoen
0

ok, nu har jag fattat vad jag gjorde för fel och rättat det, och så har jag gjort som det stod i instruktionerna, men ÄNDÅ funkar det inte. jag har en en mods/packages-mapp i sims 3-mappen, i packages ligger alla hårfrisyrsakerna (zip-filer). jag kopierade dem dit, för att när jag packade upp dem till mappen så blev det inte zip-filer, utan något annat konstigt som jag antog var fel… och nu känns det som att det borde vara rätt. så sätter jag på sims 3 och går in på skapa simmar eller vad det nu heter, men då finns inte håren där?! vad gör jag? :( lite skumt att alla andras verkar funka men inte min, trots att jag har gjort om proceduren MINST 10 gånger nu… ;(

Superstars
1

kom ihåg att ladda ner uppdateringarna till mods så de passar med world adventures….icke updaterade mods kan få spelet att frysa om ni har world adwentures installerat.

Pose-idon
0

Om man redan hade det installerat innan då, jag menar hår och sånt innan Destination världen? Glad

//Elin

Superstars
1

Hår och kläder funkar bra. Det är saker so tex skill generator,sliders (Mods *Modifering till spelet). Om man har laddat ner t.ex ett mod så det skall ta snabbare att lära sig laga mat,fiska,mecka mm. Kläder,hår samt recolours på möbler och kläder osv behöver man nog inte uppdatera. på www.modthesims2.com kan man ladda ner mods. Dessa hittar man som skilld kategori i nerladnings kategorin…oftast lägger de WA i slutet på dessa zip filer så man skall veta att detta är fixat så att det funkar med Destination Världen (World Adventure på Engelska).

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser det ut för mig. SKa jag trycka på "exctract to…" och in i Mods mappen? Jag brukar vanligtvis göra så dock föra över till en mapp som heter Downloads. Och så brukar det funka. Men nu har jag laddat hem frisyrer från en annan sida och då funkar inte detta…

Superstars
0

Du skall extract hela mods.zip innehållet till målsmappen (the sim3). Inte till den som finns i dina dokument utan den the sims 3 mappen var du instalerade spelet till. Troligen till enhet C. Om du installerade spelet till denna enhet. Det är bara att extract mods.zip filen dit

så har du både mappen mods och resource.cfg filen på rett ställe. Du kan radera bort Läs_Detta_först filen från målmappen. Den behöver du ju inte. Den talar bara om vart du skall installera…Glad

[Wera]
0

Har fått det att fungera :)

Mikaela-MME
0

Shit,någon som kan förklara allt vad man ska göra? har försökt med det folk har skrivit men har kommit fram till att jag har gjort väldigt fel. hur gör man från att man laddar hem ex en frisyr tills man har det i spelet? skulle vara SÅ snällt om nåon kunde hjälpa mig :) Tycker verkligen inte om frisyrerna i spelet :P

Pose-idon
0

#24 Finns många trådar om det ämnet, leta lite Glad

//Elin

PotatoEcho
0

hallå det går inte suttit och läst trådar i 2 timmar nu , gjort om sakerna om o om igen, men nej det funkar inte!! vad ska jag göra? har laddat hem det där izacr, men när jag trycker om saken jag laddat ner blir de bara en vit papper som bild o sen står det namnet på filen, vad ska jag göra för att fixa det? vill vekrligen ladda ner nya kläder, frisyrer och sånt till mina simmar!

ser ut som på bilden

behöver hjälp fort! Gråter

Pose-idon
0

Testa det här: http://www.modthesims.info/download.php?t=344611 Jag har det och det funkar bra, då behöver du bara högerklicka och klicka på Install to The sims 3. Ska vara en liten ap-ikon. Glad

//Elin

Annelie_vmf
0

Om man har både The sims 3 och The sims 3 destination världen installerat.. vart ska man lägga filerna då? under the sims 3 eller the sims 3 destination världen….? Tacksam för snabbt svar så jag kan börja ladda hem massa roliga saker!! :D

Pose-idon
0

#28 The sims 3

//Elin

Annelie_vmf
0

TACK TACK TACK!!!! Du räddade precis min kväll ;)

ebbaol
0

hur kommer det sig att bara vissa mods kommer med i spelet och inte alla? tex. vissa kläder men inga frisyrer?

vad gör jag för fel då? :s

Superstars
0

#31 Då har du kanske inte laddat ner mesherna utan bara recolours till mesherna…

LoserOfTheYear
0

Alltså jag försöker och försöker men inget funkar :( Jag fattar inte vad jag gör för fel. För jag kan inte gå in på dem där länkarna O.o

Turgris
0

Okej,jag vet inte vad problemet är men det fungerar verkligen inte. Inget sätt jag har testat. Då har jag prövat denna och den via mina dokument men verkligen inget fungerar.

SimsBrooke
0

Här finns en nyare länk till en artikel om hur man Installerar nerladdat innehåll. http://thesims.ifokus.se/articles/4f24369088f47203be00ca14-installering-av-nedladdat-innehall?discussions-1

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

istarstable3
0

Alltså herregud! Ja har försökt nästan 10 gånger! Jag har provat med WinRar 7Zip och för f*n nästan allting. Jag kan inte lägga in package filen i den dära mappen. Jag får snrt black out! Ingenting funkar. Snälla hjälp mig! (Ps! Jag ska ladda ned en slider)

[LillStoraJag]
0

#36 Läs precis ovan #35 :-)