The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 1339 ggr
sodoll
2014-03-30 19:18
0

Poser

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej igen :)

Jag är rätt "ny" inom det här med poser osv.. är det någon som vet hur man gör och vad man behöver ladda ner?
supertacksam för svar!

Sedan när jag ska ladda ner vissa saker är det en liten ruta 

och det funkar ej att ladda ner det till The sims då, vet någon hur man gör med det? :)

nathaliejill
2014-03-30 19:32
1

Eh… Den rutan betyder att du har laddat ner det!

sodoll
2014-03-30 21:22
0

Jamen den där lilla pappersgrejen, när jag dubbelklickar finns ingen sådan "thesims symbol" och den laddas då inte ner i sims.

Bara Anna
2014-03-31 06:05
2

Package-filer är inte filer som du installerar i egentlig mening. Utan filer som du placerar på en specifik plats bland dina andra filer för att programmet skall kunna läsa av dem. Package-filer används främst olika mods men även för poser.

Kort-versionen hur du gör:

1. Ladda hem önskad fil. Lägg filen på ett ställe där du själv är 100 på att du hittar filen igen. Om det behövs, packa upp filen mha t. ex win-rar så att den har fil-ändelsen .package
  2. Leta nu rätt på din Mods-mapp. Är det här första gången du installerar en package fil så kan du behöva skapa mappen själv! Sökväg: EA > The Sims 3 > Mods > Packages
  3. Klipp ut och klistra in din önskade package-fil i Package-mappen.
  4. (När du startat upp spelet kommer det att komma upp en liten dialog-ruta som visar att du installerat och spelet har hittat dina respektive filer)
  5. Du behöver också ladda ner själva "Pose-playern". Den ser ut som en skripta i spelet och vad jag minns så hittar du den under Övrig Underhållning i Köp/Sälj läget. Kostar 1 SD. Själva filen som du behöver ladda ner hittar du om du söker på Cmomoney Poseplayer
  6. För att använda dig av PP så placerar du skriptan i samma rum som du vill att din sim skall göra sin pose i.  Ha aktuell sim markerad klicka på skriptan och välj vilken pose du vill använda. Voila! Ibland kan du behöva skriva in posens namn om det inte finns en specifik lista.
  7. Slutliga tips: SPARA ditt spel i en ny spelfil innan du börjar mecka med poser! Skulle något då bli tok, tid rinna iväg på icke önskvärt sätt etc så har du alltid en startpunkt att återgå till! Pausa spelet för enkel bildhantering. Ibland kan vissa poserade simmar behöva höjas upp eller sänkas ned för att passa. Det görs mha OMSP som hittas på sidan Mod the Sims. Inte nödvändigt för de flesta poser, men ibland så…

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se