Byta till Engelska
Som jag förstått det så måste man ominstallera alla spel för att kunna byta till engelska. Stämmer det? För isåfall, vad händer när man ominstallerar? Har inte riktigt gjort det förut. Försvinner alla simmar, hus och annat som är sparat eller installerat (som mitt CC, sliders etc)?
Frågan kanske låter lite smådum, men som sagt har jag aldrig riktigt behövt ominstallera spelen förut.
jag vet inte häller
det var
ingen dum fråga ska följa tråden
😃
Ja, man måste tyvärr installera om allting från början.
Jag har installerat om Sims 3 med expansioner flera gånger. Sparade spel kommer finnas kvar - minns inte om de sparas automatiskt eller om man ska se till att välja "behåll sparfiler" vid avinstallationen. Det betyder alltså alla hus, simmar etc. som finns med i den sparfilen.
Det som är viktigt att komma ihåg är dock att du installerar samma expansioner som sist för att sparfilen ska fungera igen. Du kan självklart lägga till fler expansioner, men inte ta bort, för då kan det bli problem.
P.s. Vet inte vad CC och sliders är så det kan jag tyvärr inte svara på.
Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.
Ja du måste ominstallera ditt spel för att kunna byta språk.
Och du måste spara allt du vill spara på en USB eller extern hårddisk.
Då jag ska avinstallera mina spel så sparar jag dessa mappar:
Downloads
Featureditems
Library
Mods
Recorded videos
SavedSims
Saves
Screenshots
Thumbnails
Sparar du alla dessa så kan du lägga in dem sen när du har installerat om dem igen :D Lycka till :D
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Om man googlar på "The Sims 3 change language to english" så får man upp många träffar, bl a Carl's Sims 3 guide och Crinricts Hjälpsida, båda med utförlig förklaring och beskrivning på hur man gör för att byta språk utan att behöva installera om nånting.
Jag har dock inte testat att göra detta själv ännu, men för den som vill pröva så är det nog en god idé att både säkerhetskopiera registret och skapa en Återställningspunkt innan, så att det finns nåt att gå tillbaka till om nåt skulle gå fel. Eftersom det gäller ändringar i datorns viktiga registerfiler så är det bäst att vara lite extra försiktig.
An ounce of prevention is worth a pound of cure
Vad det inte någon som sa att man endast behövde installera om basspelet för ett tag sedan?
Pröva om det går, jag vet däremot inte då jag själv inte riktigt bryr mig om vilket språk jag har :)