Stora problem med bytande av simmar
Hej :)
Nu har jag haft ett problem en längre tid och orkar inte med det längre. Är desperat efter ett tips eller att höra om någon annan har samma problem.
Jag ska se om jag kan förklara det på ett sätt så att man förstår. Efter en stund (kan vara en timme, kan vara bara några minuter) efter spelande så kan jag inte längre byta sim. När jag trycker på ikonen för en annan sim, så stannar den kvar på den jag just varit på. Så plötsligt så byter den, men då stannar den snart igen på någon annan. Det går alltså inte att spela eftersom jag inte kan agera med mer än en sim. Ibland så säger jag åt person A att gå till kylskåpet, men person/djur B's humörmätare är den som syns. Det är helt enkelt en soppa och jag vet inte vart jag ska vända mig. Jag tror att jag ominstallerat alla spel så många gånger redan att jag inte tror att det hjälper längre.
Väldigt tacksam för svar!
Detta är en känd bugg som inträffar ibland, och det hjälper nog inte att installera om spelen. Det har hänt några få gånger i mitt spel, och då alltid när jag har lagt till en sim eller djur i familjen, antingen genom att den flyttat in eller köpts/adopterats ifall det gällt ett djur. När jag har avslutat spelet och startat om det så har det återgått till det normala.
Om du har nåt installerat som inte kommer från EA, tex mods eller 3:e partstillverkat CC så kan det bero på det också. Testa att göra en Factory Reset och kör ett helt nytt spel utan eget innehåll alls, och se ifall problemet kvarstår.
Det finns mer att läsa om det här.
An ounce of prevention is worth a pound of cure
Åh tack så mycket! Kände på mig att det var ett vanligt fel men även om jag startar om spelet så kommer snart samma problem upp igen. Men tack för länken. Ska prova lite av vad de föreslog igen. Nu när jag kommer ihåg så är det just i familjer med hästar som det händer.