The Sims iFokus

The Sims

Etikett: ts3-allmänt
Läst 1594 ggr
alvawik
2

Olika sätt att spela

Hej! Asså det står helt stilla i huvudet på mig xD Jag har precis fått hem Djurliv, årstider och supernatural. Har aldrig skaffat så många spel samtidigt så jag har ingen aning om vad jag ska göra, varje gång jag gör en familj slutar det med att jag stänger ner för jag kommer på att den inte hade varit rolig att spela. Är det någon av er som har tips på vad ni tycker är roligt att göra med dessa expansionerna? Jag har late night och in i framtiden också! :)

Teddymarsvinet
1

Har samma problem som du! :o Följer tråden :)

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Bara Anna
1

Varför är det inte roligt att spela?! Svara ni på den frågan så har vi kommit ett jätte-kliv närmare att kunna ge tips om saker ni skulle tycka vara kul att göra!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

alvawik
1

Jag hoppas verkligen inte att jag tröttnat på sims :o jag känner att det måste vara en bra story och en inte för svår familj. Vet inte varför jag tycker det är tråkigt men jag har aldrig fastnat för en familj :o

00eme05
2

Jag brukar göra olika "unika" simmar. Sedan spela med dem. Att uppnå mål, och sånt vanligt. Bygga ett stort häststall? Eller kanske göra en hel stad till varulvar!

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Bara Anna
1

Viktigt att komma ihåg är att en "expansion" inom Sims inte riktigt är eller beter sig som en expansion inom - tja - vilket annat spel som helst.  Andra spel så får du oftast ett helt nytt äventyr att spela. En ny historia att uppleva. Nästan som ett nytt spel, men i en kortare version. Med Sims 3 så är det inte så. Historierna står du själv för. Expansionerna utvidgar bara vad du kan göra i princip.

Med detta sagt, så det absolut vanligaste som jag läst om som folk gör för att hålla intresset uppe är att spela sk. Legacies: Alltså att spela en och samma släkt, men olika generationer i mer än 10 generationer. Regler här varierar. Fördelen här är att om du tillåter det så kan du komma att spela med alla olika aspekter av spelet så småningom - för det är ju inte kul att spela samma egenskaper etc i 10 generationer. Vissa människor skriver historier kopplat till sina spel. Men det är absolut INTE nödvändigt!

Förslag:

"Kortare" Utmaningar:

Andra varianter: Spela igenom spelet med en och samma gubbe, med olika livstidsönskningar i bokstavsordning t. ex

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se