Mina amazoner
Jag är så otroligt stolt över hur bra det går för mina amazonkvinnor i min Amazon Challenge att jag bara var tvungen att visa lite bilder. 😃
Jag kör inte 100% efter reglerna utan har ändrat dem litegrann för att få det att flyta på lite bättre. Deras tomt där de bor, tillexempel, tog flera dagar att bygga och låg ca 600k simoleons över deras budget (hela tomten var värd ca 800k) men jag lät dem flytta in iallafall.
I övrigt har jag följt reglerna till punkt och pricka och det går väldigt bra.
Här är deras hemtomt, som jag inte har något riktigt namn på än, haha! Den är så stor så jag hade svårt att få bra bilder.
Vänliga Hälsningar Lina
En överblick över tomten. Den stora byggnaden längst bak är tornet där drottningen bor med sin arvtagerska, det lilla huset framför leder till en trappa som i sig leder till den lilla källaren där slavarna bor, och i mitten kan man se världsträdet. Det sägs att det är själarna av drottningens förfäder som hänger i grenarna, men vem vet?
Längs kanterna ligger boningshusen. Få av dem är bebodda än så länge.
Vänliga Hälsningar Lina
Otroligt svårt att få en bra bild på världsträdet, det är för stort större delen av tiden… Här är en bild på en av de fyra broarna som leder in till det, dock.
Vänliga Hälsningar Lina
Och då jag inte är helt färdig med tomten än, då jag är riktigt kass på landscaping kommer här mina damer…
Först ut är krigardrottningen Hera, såklart. En otroligt stolt och vacker kvinna som tagit sig från botten till toppen, bokstavligt talat, då hon bor i toppen av tornet…
Hon arbetar inte, då hon inte tycker att hon av alla i klanen ska behöva smutsa ned sina händer - istället spenderar hon sina dagar med att paradera runt och styra och ställa.
Vacker som en dag är hon, men hård. Hon är beredd att krossa alla som ställer sig emot henne utan att tveka.
Vänliga Hälsningar Lina
Heras förstfödda Athena kommer näst, för tillfället en ungdom. I början var jag inget stort fan av henne då det enda hon fick av sin mamma var ögonfärgen och munnen, men efter att ha spenderat ett bra tag med henne har jag fäst mig och hon är antagligen in favoritsim i klanen. Det är något med de djupliggande ögonen och hennes lilla mopsansikte som bara är helt underbart. 😃
Hon hade aldrig möjligheten att bli arvtagerska då hennes betyg var riktigt dåliga (jäkla snödagar!) och hennes egenskaper inte stämde överens med vad som krävdes av henne. Hon har studerat till att bli en scholar sedan hon var barn och arbetar numer som målare.
En kaxig dam är hon iallafall som har tagit åtminstone mitt hjärta med storm.
Vänliga Hälsningar Lina
Härnäst kommer Kristin, Athenas älskarinna och livs kärlek, här iklädd sina gravidkläder, haha.
De har varit ett par sedan de var tonåringar och de är otroligt fina tillsammans. Jag hoppas på många fina år för dem framöver.
Vänliga Hälsningar Lina
Lydia är dotter till en tidigare klanmedlem, den första rekryten. Hon flyttade dock ut när hon fött fyra barn (samtidigt! Fyrlingar liksom????) varav tre söner, och tog även med sig de två pojkarna som föddes samtidigt som arvtagerskan då det blev alldeles för överbefolkat i det då lilla huset. Hon höll dessutom på att bli gammal.
Lydia är en bestämd tjej som nog gärna skulle se sig själv på tronen istället för sin kusin Erica, men vi får väl se vad som händer. Jag tror Hera skulle bli ytterst upprörd om hennes blodslinje inte var den som styrde.
Vänliga Hälsningar Lina
Och här har vi henne! Arvtagerskan! 😃
Erica är en otroligt söt tjej och Heras stora stolthet. Intelligent, tystlåten och vänlig.
Tyvärr har jag en liten grafikglitch med hennes underkäke, jag hoppas det fixar sig tills hon blir tonåring. Just nu stör det mig inte så mycket.
Vänliga Hälsningar Lina
Sen har vi Heras första son och den hittils enda slaven, som är Lydias och Yunas pappa (mest eftersom han är en kopia av sin mor).
Jag är otroligt fäst vid honom och det är tänkt att han ska bli dödad när han blir ungdom men vi får se om jag kan släppa taget… Jag gillar honom otroligt mycket.
Noah heter han.
Vänliga Hälsningar Lina
Sist, och minst i det här fallet är lilla Yuna, dotter till Kristin. Gud vad jag gillar den här lilltjejen av någon anledning. 😍
Athena är jättestolt över sin fru som bar denna lilla skönhet. Jag önskar att det varit Hera som fött henne dock, så att hon kunde få ta över tronen…
Vänliga Hälsningar Lina
Så, nu är jag klar för tillfället.
Tilläggas kan att jag inte valt kläderna på några andra simmar än Hera, eftersom mitt Sims laddar otroligt mycket i CAS.
Vänliga Hälsningar Lina
Åh, nu blir jag sugen på att starta en egen Amazon Challenge!
Vad fint 😍
kan någon lite snabbt och kortfattat berätta vad amazon challenge går ut på? 🙂
#11 Gör det! Superkul. 🙂
#12 Kan du den grekiska legenden om amazonkvinnorna? Kort förklarat var de en stam krigarkvinnor som förförde män för att kunna bli gravida och uppfostrade sedan sina döttrar vidare.
I Sims handlar det mycket om att få till en hiearki av ranger, där krigardrottningen är högst upp och de (alltid manliga) slavarna är längst ned.
Otroligt roligt har jag iallafall. 😃
Vänliga Hälsningar Lina
#13 Aha, då hänger jag med. Misstänkte att det var något sådant 🙂
Tack för förklaringen förresten 🤗
Följer!
Jätteintressant, en av dom första jag faktiskt följer :)
/ Michelle
Inte så mycket har hänt sen sist förutom att flickorna blivit äldre.
Först ut är Lydia, som blev väldigt vacker i mina ögon - en klassisk skönhet som jag gärna skulle satt på tronen då hon även fick egenskapen geni.
Vänliga Hälsningar Lina
Sen är det Erica vart utseende jag inte alls gillade först men som jag älskar nu - hon är unik och speciell. Ser fram emot att se henne leda klanen, frågan är bara om hon är mentalt stark nog.
Vänliga Hälsningar Lina
Följer:)
Yuna har växt upp och blivit barn nu också, tyvärr fick hon egenskapen tungsovare vilket gör att hon slutade ha endast bra egenskaper. Det är dock ingen dålig egenskap så det är inte så viktigt.
Hon var sötare som småbarn måste jag säga men vi får se hur hon ser ut som tonåring senare.
Vänliga Hälsningar Lina
Hera har fått ännu ett barn, en son den här gången. Jättesynd tycker jag då hon börjar bli till åldern och jag gärna vill ha lite mer blodslinje i klanen som växer så smått, plus att hans hudton är superfin.
Scott heter han och flyttar in med Noah.
(är det någon son vet vart de flesta av barnens namn kommer från, förresten? Guldstjärna till er isåfall 😃)
Vänliga Hälsningar Lina
Och hallelujah, jag har en liten Hera-kopia 😃
Athenas första barn är fött, en dotter som heter Allison. Hon ser precis ut som mormor sin och jag kunde inte vara nöjdare.
En rar och fin flicka med toppenbra egenskaper. Ser fram emot att se henne växa upp.
Vänliga Hälsningar Lina
Följer :D
Följer också!