The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 4119 ggr
KitoBonito
1

Åldras inte? (The Sims 3)

Hej! Jag har en familj som fick ett barn för ganska "länge" sedan. Det står att barnet ska bli småbarn efter 3 dagar, men det har gått maaassor av dagar (i spelet då alltså) och ingenting händer. :P Jag har inte gjort något fusk (tror jag) som ska göra att de inte åldras.. Enda fusket jag använder mig av då och då är testingCheatsEnabled (för att kunna höja deras behovs-mätare), kan det påverka åldrandet? 

Ser dessutom att mannen i familjen kommer bli gammal om bara några dagar och det vill jag ju inte :P Inte för att jag tror att det kommer hända om ingen åldras i spelet. Men jag vill ju som sagt att barnet ska växa! 

Help me guys??

Dvärgvädur
0

Ja det fusket funkar. Håll in shift och klicka på barnet, sedan klicka "aktivera ålderövergång" eller något sånt ska det stå :)

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

KitoBonito
0

Oh, tack!! :D Det ska jag testa nästa gång jag spelar! :D

Dvärgvädur
0

Du kan också fixa åldern genom att klicka "ändra sim i skapa en sim". Då kan du ändra allt som går att ändra när du skapar simmen ;)

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Lia
1

Jag har precis samma problem på min familj. Jag har skrivit ett inlägg om det om du vill läsa. Men i alla fall så började det med att "huvudpersonens" lillebror slutade åldras. Så jag fuskade lite, han växte upp och flyttade ut. Men nu har det gått så långt att hon har två bebisar hemma som vägrar växa upp, två hundar och hon själv, och ingen åldras!

#1 Så att fuska så att de växer upp hjälper inte, för då har de bara vuxit upp och åldras ändå inte :/ Verkar som om många har haft problem med detta den senaste tiden, så vi får väl hoppas att det kommer någon bra patch och löser eländet! För jag han ingen aning om vad man kan göra 🤔

Mitchika
0

#4 Tyvärr är detta ett jättegammalt problem som folk hade problem med på sajten redan för ett par år sedan. Det har fortfarande inte åtgärdats och det lär troligen inte åtgärdas heller… 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Lia
0

#5 Tja, då har jag funnit min anledning att längta efter fyran! :/

Mitchika
0

#6 Det är precis den anledningen som gör att jag inte längtar efter fyran. Samma skapare som gjorde det här spelet med alla dess krångel och problem som dom sedan inte fixade med sina patchar och uppdateringar ska nu göra uppföljaren… 

Jag vill naturligtvis hoppas, men… inte för mycket. Den här gången verkar dom dock verkligen gå in för spelet till 110 %. Inte mycket reklam, inte mycket videos, inte mycket bilder. Man får känslan av att dom ägnar all sin uppmärksamhet och jobbar riktigt hårt på själva spelet i alla fall. Så, jag hoppas lite i alla fall. 🙂

Lia
0

#6 Jo, jag känner mer att de riktar in sig så mycket på fyran att de lite släppt trean och allt som inte funkar med den. Hoppas på det i alla fall!

KitoBonito
0

Testade första tipset och det funkade. Dock åldrades hon ju direkt, istället för det "vanliga". Antar att jag får göra likadant nästa gång jag vill att hon ska bli äldre :P 

Någon som vet om åldrandet sker normalt om man aldrig använder sig av fusk i en familj?

Mitchika
0

#9 Vad jag vet så ska det inte ha någon betydelse. Du kan gärna testa på en familj och sen rapportera hur det går. 🙂

KitoBonito
0

Ja det får jag göra. :)

Namiko
1

#9 Det gör ingen skillnad. Jag spelade alltid utan fusk, CC och mods förut och min första legacyfamilj slutade åldras ändå.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

KitoBonito
0

Trist :( Men men, det funkar. :)