The Sims iFokus

The Sims

Etikett: legacy-och-historier
Läst 9193 ggr
DragonflyRED
1

Familjen Salenborn

Hej allihopa!

JAg bestämde mig att prova på Legacy utmaningen efter jah har sett min dotter spela den (ja,ja  jag är vuxen!:) men älskar Sims och spelade spelet sedan dom första versonerna kom). Utmaningen verkar vara kul och spännande! Vi får väl se hur det kommer gå för mig.

Först av allt måste jag bestämma namn. Det blev Salenborn som jag slumpade på http://slumpaettnamn.nu. Ett ganska bra sätt för att jag suger på att hitta på namn till mina sims, och det oftast slutar att dom har ganska tråkiga eller klisheega namn. Men jag blev nöjd med Salenborn och tror at det blir en tjej.

Vem hon är och hur hon ser ut kommer ni få veta snart efter jag börjar!

Ja, en sak till.. regler… jag bestämde mig att följa dom regler som beskivs på denna websida, men kommer inte räckna några poäng. För personlighetsdrag ska jag "rolla" bara en gång - vill ha lita utmaning;)!

vi ses snart!

DragonflyRED

[SallysPigge]
1

Åh vad kul både att du vill ge dig på Legacy och att du är vuxen, Välkommen hit säger jag som är en vuxen 40 åring som älskar sims och det har gjort att jag är Medarbetare här inne. :-)

[SallysPigge]
1

Glömde säga att jag följer gärna din legacy om du lägger upp den här. Och dett med att slumpa fram namn är ju en jättebra ide, den kommer jag testa. :-D

Mitchika
1

Välkommen från mig också! :D

Vill också gärna följa, jag blir jättenyfiken. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

DragonflyRED
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack, tack:)

Låt mig presentera Andrea! Andrea är ungdom som har precis
tagit examen i journalistisk utbildning och drömmer om att bli en
sjärn-nyhetsankare, och för att uppnå målet måste hon klättra högst upp i karriärsteget.

Andrea har alla förutsättningar för att lyckas, hon är ung, välutbildat och har en fin personlighet. Av sina föräldrar fick hon ärva kärlek till böcker (bokmal), bra sinne för humör och säljegenskaper (född till säljare), dessutom är hon modig, vilket behövs i journalistiskt yrke, och är van att arbeta hård (arbetsnarkoman).

(Det blev faktisk ganska lyckad slumpersonlighet, jag var
bara tvungen att byta ”gillar inte barn” till ”bokmal” J)

DragonflyRED
1

”Första dagen i stan och redan fixat jobb! Bra jobbat,
Andrea! Det blir tuff från början - lönen är inte särskild stor, men med tålamod och hård arbete kan jag uppnå målet… och man vet aldrig…jag kanske gifta mig rik också! ” – ungefär så här funderade hon efter sin anställningsintervju och bestämde sig att ta en promenad för undersöka
staden bättre…

DragonflyRED
1

Andre tog en skön promenad i centrala delen av Sansett Valley och besökte konstgallerian och stadsbiblioteket. ”Vilken PASSANDE överraskning”  - tänkte hon när hon såg vem som kom till biblan med en grupp människor. Det var hennes chef! Det passade på att knyta bättre kontak och fjäska lite inför första arbetsdagen.  Andrea tyckte inte att chefen var någon man för henne, han såg ganska ovårdat ut och inte alls i hennes smak!

DragonflyRED
1

Men efter några minuter upptäckte Andrea att dom har mycket i gemensamt: konst, musik och böcker. Tiden bara flög iväg! Kan han vara hennes blivande kärlek?

DragonflyRED
1

Nej …. Hon trodde väl inte. Chefen var gift sen längre och
inte alls intresserad.

”Nåväl … lika bra!” – tänkte Andrea ”för att jag kan inte missa DEN festprisse!” Det var Günter Spökh som hon upptäckte. Killen diskuterade upphetsad något till synes viktig och spännande med sin polare. En blick och en leende och han var ”on the hook” !

DragonflyRED
1

Dom hade ganska rolig med varandra därGlad

DragonflyRED
1

Tyvärr hade inte Andrea tur även här. Snart fick hon vera att Günther är gift, kanke därför kände han sig så förlägen sista gången de träffades?!

Jag faktisk upptäckte att han var rik, vilket är emot regler, och var tvungen avbryta deras snabbutvecklande relationer! Desutom blev han gammal om par dagar:)

DragonflyRED
1

Andrea träffade en manlig kollega Connor Frio på sitt jobb och kände att deras gemensamma intresse till böcker och jourmalistik kan utvecklas till något mer långvarig. Dessutom började hon verkligen längta efter en riktig date och drömde i hemligheten för att kyssa Connor.

En gång när hon var i parken med Gunther upptäckte hon att Connor tittar på dem med en konstig blick. Kanske tänkte han: "Vad gör hon med denna pajas!"

DragonflyRED
1

Ganska snart blev hon inbjuden till Connors hus, där han bodde med sin bror och hade precis tänkt att njuta av sälskapet, när dörrklockan ringde. Utanför stod en fulklädd kvinna. Det var oklar vem hon var, men tack och lov stannade hon inte länge. Andrea och Connor njöt av varandras sällskap i flera timmar. Han lagade god middag och bjöd Andrea för att sova över.

[Paulinerm]
1

Följer

DragonflyRED
1

Till sin förfäran upptäckte hon att bröderna Frio hade konstiga
relationer mellan varandra…. De sov i samma säng… " hmmmm, lite väl kontroversiella relationer för min smak" flinade Andrea " men men vem är jag  att döma!"

DragonflyRED
0

Tack att ni följer:)!

DragonflyRED
1

Nästa kväll kom den efterlängtade dejten med Connor. Trots att Andrea kände sig osäker om killen är bra för henne (" vad var det egntligen för konstiga reltioner bröderna hade!?") ville hon inte ge upp aldeles för lätt….

Det var en fin kväll i stadsparken och i mitt i dejten när hon upptäckte att någon föjler dem! Det var Gunther… Hon tänkte ju att det var flera dagar i rad att hon hade den konstiga känslan - någons blick i ryggen!

" Din gammla creeplizard!" tänkte hon "kan du inte bara släppa taget!? jag är med någon annan nu!" - hon var så arg!

DragonflyRED
1

Det var inte lätt att förföra killen!  Under dejten kom det fram att han är ensam varg och oflörtig! Men med några skämt, berömmelser och kärlekfulla kramar lyckades Andrea att stjäla Den Första Kyssen.

Fåglarna sjöng och fiskarna plaskade och bina parade sig…. hur kunde den lyckliga paret bestrida den växande passion?….

DragonflyRED
0

Så vad tycker ni än så länge?:)

Mitchika
1

#18 Jag tycker den är helmysig! :D

Helt slumpmässigt så lyssnade jag på Barry Manilows låt "Ready to take a chance again" och av någon anledning tyckte jag den passade perfekt medan jag läste Andreas jakt på romantik. :)

Undrar om det kommer att hålla mellan henne och den lite udda Connor, som delar säng med sin fullvuxna bror… hmm…

DragonflyRED
1

Ja, Connor är ganska udda… om inte helt knäpp! Jag har
kämpat verkligen för att de blir ihop. Här följer historia

Glad

Stackars lilla Andrea! Det verkar som att hon kan inte hålla
sig från opassande förhållanden! Tyvärr, mina vänner, Connor var också gift som det visade sig efter första dejten….

Ingen kan beskriva Andreas förtvivlan! Vad har hon gjort?
Hur ska hon gå vidare? Hon var så förälskad i Connor så hon hade ingen annan val att be honom att göra ett val och … lämna sin fru….

Connor verkade vara helt obekymrad: ”Ja, ja, visst! Jag och
Monika lever inte längre  som man och hustru… mmm  mer som syskon” ( hmmm… vi kan väl fundera vad han egentligen menade med detta… med tanke på hans relationer med sin bror ;)

Åh, vad glad Andrea kunde ha blivit, om inte dåligt
samvete som plågade henne. Om ni visste hur många gångar har hon kommet på jobbet med röda och svullna ögon efter sömnlösa nätter!

Men inte nog med det…  det visade sig att Connor kan överaska ännu
mer!

Efter några fruktlösa dejter, då hon hoppades på att hennes förhållande med Connor kommer utvecklas och blomstra, började hon mistänka att något inte stod rätt till. När hennes kollega berättade att Connor hade en kärleksaffär med Toni bröt stakaren Andrea ihop! Nu förstod hon varför Connor var så frånvarande och ouppmärksam till henne på sista tiden! Han avbokade flera förbestämda dejten och…  * blush*  ville inte vara intim med henne…

Ah Andrea, Andrea….  skulle det vara jag, då skulle jag glömma den
mannen… men men … man kan inte bestämma över sitt hjärta!  Andrea bestämde sig att satsa på deras relationer ändå och tog upp problemet under nästa dejten.  Can we blame her for it?! No we wouldn’t dare!

Den här gången ställde hon Connor inför val: antingen
avslutar han alla sina öppna och hemliga förhållanden och blir ihop med henne eller skulle de aldrig träffas mer! Connor lika obekymrad som förta gången höll med. Han och Andrea blev äntligen ett officiellt par!
Andrea, för att inte slösa bort tiden, friade direkt och bokade ett privat bröllop på stranden.

Fortsättningen följer…

DragonflyRED
1

Connor fortsätter med sina hemligheter.

Direkt efter förlovningen kom hans före detta fru till
Andreas hus och det uppstod en turbulent uppgörelse mellan Connor och Monika. Det verkar att ingen av kvinnor vill ge Connor upp!

Efter ett desperat försök att vinna hans hjärta tillbaka med
flirt och blommor gav kvinnan upp….. för dagen…

Mitchika
2

#21 Vilket kärleksdrama! :O

Det är inte lätt för Andrea, inte. :(

DragonflyRED
1

Wedding day!

DragonflyRED
1

Nej, resan ditt var inte lätt, men Andrea kände att det var värt. Hon kände sig lycklig och vacker!  Nu är han hennes!

Brölloppet var litet och smakfullt. Lokala tidningar skrev dagen efter:

Par gifte sig i pittoresk ceremoni

Lokala invånarna Connor Frio och Andrea Salenborn gifte sig
igår under en mindre ceremoni. ”Vi ville inte ha en massa folk som snokade omkring under våra första timmar som nygifta.” sade Connor Frio. ” Att kyssas framför en stor grupp bara äckligt.”

Visst! Det vet han bäst av alla! Connor  har en ”god” vana  att hålla sina affärer hemliga!

DragonflyRED
1

Äntligen kan man bygga ut huset!

DragonflyRED
1

Bebisen är snart här! Andrea drömmer om en flicka Glad

Tufsenmilano
0

Följer! :)

botakt
0

Följer :3

DragonflyRED
1

Connor bestämde sig att lämna sin jornalistiska karriären för att satsa på att bli en yrkesförtfattare. Han åkte till stadshuset för att regestrera sig som egen företagare. Nu ska han börja jobba hårt!

DragonflyRED
1

Bebisen är här nu! Åh vad skrämda och förvirrade de var denna natt….

Connor var så nervös och var så brottom till sjukhuset så
han nästan körde dem ner diket på vägen! Bromsarna skrek till ner de anlände till sjukhuset exakt vid midnatt och Connor tog sin lilla fru till ingången. Han var så orolig och visste inte vad han ska göra och hur han ska hjälpa till! Tänk, det är hans första bebis! Andrea verkade vara mer lugn och samlad än Connor och var mer orolig för hennes inkommande bok som landar snart i alla bokkiosker. Hon hade två bebisar på väg samtidig!

Förlösningen gick bra och en söt flicka Sasha föddes denna söndagsnatt
vid 2:26! Hon vick ärva familjeegenskap modig och den andra egenskapen som slumpades fram var ensam varg.

DragonflyRED
1

Ett tryggt familjeliv?!…

DragonflyRED
2

Ja… men något inte stämmer i familjen…

Kort efter Andrea fick barn och fyllde år drabbades hon av medelålderskris som påverkade relationer i familjen. Fortfarande för lite pengar som inte räcker till något extra, ständig trötthet, skrikande bebis, toalettstolen går sönder jämt! Connor försökte bäst han kunde fixa i hemmet och tjäna pengar, men författandet gick långsam och han var trött också. Då han försökte muntra upp Andrea med lite flirt och kyssar fick hon bara kalla kårar och tyckte att han betedde sig läskigt! Myspys i sängen var inte heller lyckat…  Andrea somnade bara mitt i !

Ja…. Det är inte lätt…

(Det var ganska roligt att se att hon fick kalla kårar effekten då han försökte kyssa henne:) och sedan somnade hon mitt i hångel! Det är spelet som buggade och jag fick resetta simar)

DragonflyRED
1

Frustrerad

DragonflyRED
1

ännu mer frustrerad….

DragonflyRED
1

Ah allt verkar bli bättre igen!

Efter en liten promenad på stan, makeover och oskyldig flirt
på gym känns livet mycket enklare!

Man blir uppskattad även hemma! Skäms

DragonflyRED
1

Lilla Sasha fyller år! och mamma hoppas att hon växer till en geni Glad

Flickan lärde inte ens sig att gå, men redan provar mammas skor!

DragonflyRED
1

Sasha växer och familjen väntar en ny medlem! Catelyn föddes lördagsnatt 1:14 på sjukhuset. Flickans egenskaper modig och atletisk.

DragonflyRED
2

Familjen skämpar fortfarande med trasslig ekonomi, men de lyckades spara en slant för att bygga om lite.

DragonflyRED
1

Vår älskade, vacker Sasha!

Grattis på födelsedagen! Vi är så stolta över dig!

Mamma, pappa och lilla syster.

Glömde berätta Shasha fick egenskaper bra på att kyssas och lätt imponerad… hmmm…. en intressant kombination, undrar var den leder till Flört

DragonflyRED
1

Lilla Catelyn har också blivit stor! Mamma och pappa försöker tillbringa så mycket tid med henne som de bara kan och lär henne gå, prata och gå på pottan. Inte alltid är det lätt med heltidsjobb och standing kamp mot fattigdom!

LinnsanLinnis
0

Följer!

DragonflyRED
1

Sasha

De möttes i parken, David och Sasha. Han var mycket trevlig
och flörtig med henne och hennes hjärta började slå snabbare varje gång de träffades.  Dem hade så kul med varandra så de inte märkte att tiden och det var dags att gå hem. Sashas tankar var bara om honom. Vad gör han? Var är han? Dem ringde varandra ofta men det fanns alldeles för lite tid för att träffas på grund av Sashas extrajobb på lokal handel. De träffades i hemlighet några gånger och Sasha smög hem på nätter och bara ramlade ner i sängen så trätt hon var! Läxor, skolan och jobbet fick lida…
Pappa var inte glad kan man mild säga! Hon var tvungen att få tag i utbildningen och tyvärr avsluta jobbet för att hinna med allt.

Det gick några dagar. Äntligen kunde hon träffa David igen! Tragisk
nog var det hennes barndomskompis Cateleen som satte sina klor i David…

Ja, Sasha du skulle kunna diskutera situationen med din
mamma, hon hade samma erfarenhet. På dejten förklarade David att Cateleen betydde inget för honom och han älskade bara Sasha. Dem pratade hela natten, tittade på stjärnor och kysstes för första gången!

Hon var lycklig igen!

Men hon ska hämnas på Cateleen!

DragonflyRED
0

Studentbalen

Ikväll skulle alla på studentbalen! Sasha skyndade sig på stan för att träffa David och bjuda honom. Det fanns ingenting mer hon vill att de skulle komma som ett par !

Varför föräldrar måste förstora allt?!?!  Hon tog sin lilla syster med sig, det är väl ok eller hur? Men pappa sprang på henne som galen och skällde ut henne:  ” Du står här och flörtar bara och har ingen koll runt omkring dig!” skrek han ” titta din syster var nära att hamna under bilen!”  Det var ju orättvist! Hon visst hade koll och… ja, hon flörtade, men hon verkligen HADE ett öga på lilla syster som lekte på gräsmattan.

David blev så skrämd av hennes galna farsa så han bara drog
sig tillbaka utan att hon hunnit säga något.

ÅH, NEJ, hon hann aldrig bjuda honom! Och balen var on 5 minuter ….

Som tur träffades de på balen och var tillsammans hela kvällen, David blev imponerad av hennes danssteg och Sasha blev utsedd till
balens drottning!  Lycka!!!

DragonflyRED
0

Andrea and Connor getting old…

"Kommer du ihåg gamla tider, älskling?"

amandanormaan
0

Följer :D

Te sunt non solus ♥

DragonflyRED
0

Catelyn har blivit större och bygger på relationer med famijemedlemmar.

DragonflyRED
1

#45 Kul:)

DragonflyRED
0

Catelyn växer upp! Hip hip,hurra!

DragonflyRED
1

Catelyn har blivit tonåring och fick egenskaper atletsk, bookmal, modig, god. Vist har hon blivit supervacker:)?

DragonflyRED
0

Dagen efter firade familen Sasha för att hon har blivit vuxen. Födelsedagen firades hemma i en mysig miljö och mamma Andrea bakade sida godaste kakor!

Den sista egenskapen blev flörtig och hennes livsdrömm är nu att blir en master förförare.

DragonflyRED
0

Nästa par dagar passade på att ta en liten semester och vila från skolan. Nu är hon vuxen och ska bestämma själv! Det är dock oklar vad hon vill göra i livet… kanske ska hon satsa på trägårdskarriär? elle blir en musikant? hmmm… det finns mycket att välja!

Men hon kommer absolut att bjuda ut på dejt sin ungdunskärlek David och försöka förföra honom!

Jusse.
0

Följer :)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

DragonflyRED
0

Sasha har tagit examen och familjen bestämde sig att fira detta i en lokal strandbar. De tog var sin drink, badade, satt i bubbel badet …hade trevlig altså när en av invånare bestämde sig att  dö vidi samma tidspunkt!

Lite opassande för det glada tillfälle, men ändå kull att se en spöke. Skrattande

DragonflyRED
0

Som ni kommer ihog bestämde Sasha att bli en masterförförare, vilket innebär ett tufft jobb att förföra 5 olika simar i 5 olika platser. Och nu är hon på ett jakt! Först var det enklaste bytet - hennes sweetheart David.

DragonflyRED
0

Nesta steget att göra sig bekant med snygga lokala killar. Och var är det besta platsen för romantiskt jakt? Gym så klart! Flört

Där träffade hon två killar och flörtade med de lite. Eftersom de var brottom och sprang iväg utvecklades inte relationer mycket den dagen. Hon ska försöka ringa upp dem senare!

DragonflyRED
0

Det gick mycket bättre för lilla syrran faktiskt! Hon träffade sin klasskamrat utanför gym idag. Efter en liten chat och några frågor blev det klar att Joseph är singel och är tvilling vilket passar perfekt hennes stjärntecken!

Woow! Det gick så snabb… efter några timmar kysssades de och Cat bjöd Joseph på balen!

DragonflyRED
0

Dags att gå på balen!

DragonflyRED
0

Efter balen kännde ungdomar att de vill fortsätte festa och det blev efterfest hos Cat! Passade på medan alla vuxna är på semester! Cool

Det blev en succé! Det blev pizza, bus och brus hela natt och lite kärlek!:)

DragonflyRED
0

Balen och efterfest var fantastiska! Joeseph har inte lämnat Cat hela kvällen och gjorde bra intryck på henne med sin känsla för detaljer! Han sog till att hon hade en läskande dryck hela kvällen och dansade bara med henne. Joeseph var så charmerade av henne så han föreslog at de ska bli ett par! Hon sa "ja".

HoppanLoppan
0

Följer!:)

Mumsing
0

Följer! :)

zandrina
0

Följer =)

LinnsanLinnis
0

Följer:)

Emmy
0

Following! :D Jättebra skrivet. :)

DragonflyRED
0

#64 Tack, tack!:)

DragonflyRED
1

Oh, det var länge sedan jag har uppdaterat min legacy, men jag ska bättra mig!

Detvar några roliga events sedan jag har skrivit sist. Jag har fortsätt spela dock och det hände ganska mycket! Därför ska ja berätta bara den viktigaste.

1. Sashas date med Max blev ett misslyckandet. Hon lyckades inte förföra honom i en pool och gick hem djup besviken! Efter några dagar bjöd hon honom på en till date till restaurang, men där gick ännu värre. Jag släpte fokus på dem och de brokade hård! Nu missgillar han henne…. Tråkig men vad ska vi göra, vi går vidare i livet!

DragonflyRED
0
DragonflyRED
0

2. Sasha är kändis och har filmkarriär kanske därför är det lätt för henne att bli vän med många. Det underlättar en del faktisk :)

Efter några försök blev det myspys med sim N2. Det var en näre vän Augustine. Tråkigt nog var paparazzi på plats och spred äckliga rykten om Sasha! Nu vet alla i stan att hon är otrogen! Till och med Augustine kom en natt för att skälla ut henne. Men hon lyckades charma honom.

(jag faktisk vet inte om den kommer räknas eftersom det var också hemma, men jag chansar)

DragonflyRED
0

3. Cat blev ungdom! Hennes egenskaper: Modig, God, Bokmal, Lyhörd och Atletisk. Hon bestämde sig att satsa på militär karriär och bli en astronaut!

DragonflyRED
0

4. Catalyns relationer med Joeseph blommar och hon har en bra rykte som en trogen person!

DragonflyRED
0

5. Nu blev familjen Salenborn ganska rika och byggde om sitt hus! Äntligen finns det plats för en stor familj!

Det blev blev faktiskt två hus. Ett större för hela familjen att samlas i och ha trevligt och ett mindre, fast ändå mycket rymligt hus för ungdomar att ha sina fester i och inte störa gamla föräldrar. :) Dem två husen har en gemensam takveranda där målardyken och teleskom har fått plats.  Och så klart ska det finnas en bassäng!

Så här ser det ut på utsidan

DragonflyRED
0

Så här ser det ut med verandan.

Joohmill
0

DragonflyRED
0

Lilla huset. Inredning

DragonflyRED
0

Stora huset. Våning 1

DragonflyRED
0

Stora huset. Våning 2

DragonflyRED
0

Flygperspektiv. Det ser lite tomt ut just nu men det kommer flera barn förhoppningsvis:)

DragonflyRED
0

Flygperspektiv

DragonflyRED
0

Tack att ni följer!:)

DragonflyRED
0

Nå, livet kan inte vara hur lång som helst…. tyvärr var det dags för Andrea att lämna denna jörden! Connors var helt förkrossad och snart gick han också bort….

Döden dock…. bestämde sig att stanna i huset (han måste har gillat inredningen;) för att läsa "Mord i skönkoping" (Jag skojar inte det var just den boken han plockade:) och för att chatt med den vackra Sasha.

DragonflyRED
0

Som ni kanske kommer ihåg var jag osäker om myspys med Augustine räknades eller inte. Jag läste på lite och tydligen måste det vara olika slots för att räknas. Jag tog honom på rundtur i teatern och myspysade i backstage :)

… för säkerhets skull

DragonflyRED
0

Då så. Nu var det dags för Sasha att gå vidare på jakt! :) Nästa kille hon lyckades snabb förföra var Elias.

Med en kändis Elias träffades hon i parken och det klickade direkt! Sasha bjöd honom till en diskoklubb och där dansade de löst, skålade för kärlek och fred på jorden och Elias fick till och med äran att följa med Sasha till VIP-lokalen.
Det tog inte så long tid innan de kyssades, hånglade för fullt och… det blev myspys i hissen.

DragonflyRED
0

Medan Sasha roar sig och  har inte enda tanke på att växa upp och ta ansvar för sitt liv och sin agerande - som att hennes trotsiga tonårsperioden gick direkt över till medelårskris!- bygger upp Catelyn sina relationer med hennes ungdomskärleken Joeseph. Och det lönas sig! Alla i deras stad pratar och deras eviga kärlek och troghet.  Mammor nämner Cat och Joeseph som exempel till sinna döttrar, pappor är också… nöjda :)

En vacker kväll, då Joeseph stannade hos Cat för att sova över, som han brukade göra ganska ofta, var de lite oforsiktiga och efter några dagar upptäckte Cat att hon är med barn!

"Ah," - tänkte hon- "jag måste berätta till min älskling direkt!"

När Cat jobbade i trägården på eftermiddagen kom Joeseph på besök. Cat kunde inte vänta en enda sekund längre och avslöjade de stora nyheter. Ah, vad glad han blev! Han ville direkt känna på magen och började fundera på namn till bebisen. Cat undrade om han inte vill flytta till henne då är det så att de har ett barn på gång, och han sa: " Så klart! Vi ska uppfostra barnet tillsammans!"

DragonflyRED
0

En kväll kom Cat hem efter festen hos en kompis och kännde att hon mådde inte bra: "Har jag ätit något?"- tänkte hon. Men nej, det var inte maten utan det var dags för bebisen att komma till världen!

Cat och Joeseph åkte till sjukhus direkt och efter några timmar föddes Torbjörn, en välmående pojke, med tio fingrar och tio tår! Pappa har hunnit fixa ett findekorerat rum till honnom medam mamma var på BB.

Välkommen till världen Torbjörn!

Egenskaper:

Modig- familjeegenskap

Geni

HoppanLoppan
0

Följer! :) (igen, nått hände så jag kunde inte se när du skrev) :)

DragonflyRED
0

Happy day! Cat och Joeseph förlovade sig!

Dags att planera mohippa och bröllop :)

DragonflyRED
0

#85 Ah, va kul att du kan se mina inlägg nu! :) Tack att du följer, det är alltid roligare att skriva om man vet att någon läser!

DragonflyRED
0

Möhippan!!

DragonflyRED
0

Torbjörn växte lite upp och nu älskar han att mamma läser honom till sömns.

DragonflyRED
0

Cat och Joeseph hade planerat ett litet och romantiskt bröllop i egen trägård. Bara närmaste vänner var inbjudna och den fina kvällen avslutades med champange och torta.

Gästerna var mycket nöjda och ingen reagerade (konstig nog) att Andreas spöke bestämde sig att också delta! :)

DragonflyRED
0

Sasha slösade inte bort tiden på bröllopet heller! Hon fastnade direkt på en tuff och snygg kille och bjöd honom ut nästa kvällen. Inte ens det att han var yngre än hon minst 10 år stoppade henne! Å andra sidan kvinna är i mycket bra form för en medelåldrig. Flört

Rutinerad förförerska charmade hon unge Lane till myspys i stadshuset!

Waaay to go, Sasha, way to go!

One more left!

DragonflyRED
0

Efter en fruktbarhetsbehandling satsar Cat och Joeseph på tvillingar! Vi holler tummarna för kära paret!

Aily
0

Awww… Vackert bröllop!

DragonflyRED
0

#93 Tack Aily :)

DragonflyRED
0

Japp Cat är gravid igen!

Efter några dagar födde hon två vackra flickor Ava och Fiona. Ava är bara några minuter äldre än Fiona, hon blev Modig och Excentrisk och Fiona är Modig och Virtuos.

Välkommen till världen sötnusar!

DragonflyRED
0

Hur går det för Sasha då? - ni kanske undrar.

Vi får väl gratulera henne också med hennes egna "achievements"! Livslång önskan är uppfyllld! Hiphip hurra! Vänta ni får höra hur det gick till…

Som ni vet det var bara en förföring kvar och hon bestämde att ta den lättaste "byte" - en gammal (verkligen gammal faktiskt:) vän Elias Boel (en annan Elias). Sasha bjöd ut honom till parken. Han kom, men inte ens brydde sig att snygga till sin outfit litegran.
"Vilken idiot"- tänkte Sasha.
Men verkligen… Sasha… Gubben hade ingen som hels aning om att han kommer bli så tursam! Kanske för sista gången i sitt liv;) Hur som helst blev det en snabbis i en testkammare i Forsklingsanläggning!

Men nej… ingen musik eller bonus! Något gick snätt… (Jag mistänker att myspys hemma räknas inte alls!)

Ok, en kille till då?! Men den här gången måste han vara ung…

Amigurumigalningen
0

Intressant :D FÖLJER! <333

DragonflyRED
0

… och det blev faktisk en ung kille! Igor hette han. Han hav snygg, het och romantisk! Sasha, som alla vet, har inga höga tankar om män och utnyttjar dem bara för myspys. Men här var något annorlunda!
För den första gängen i sitt liv kände hon hjärtan klappa i åsynen av honom och fjärillar i magen när de pratade! Hon glömde allt! Sin ålder, sin karriär och sina romanser.

Men myspys blev inatt så klart;) Och nu gick hennes drömmar i uppfyllelse. Nu kan hon kalla sig Masterförförerska!

Som belöning välde Sasha livslång belöning Fläckfri som suddade bort alla minnen om hennes förna romanser. (Tyvär rykten och Cat och Joeseph som trona och därmed +30 humör suddades också! Dumt!)

DragonflyRED
0

Dagen efter blev Sasha och Igor ett par! Han kanske flyttar in snart?

(Jag har inte tänk på det, med deras namn passar också ihop! Både är ryska namn! Eller Sasha är ganska vänlig övrealt inte bara i Ryssland:)

Aily
0

Ahaha… Masterförförerska… Är osäker på om det är något att sträva efter. Skrattande

DragonflyRED
0

#97 Tack:)

#100 hehe, inte i det verkliga livet i alla fall :P

DragonflyRED
0

Sasha lärde sig några häftiga danssteg:)

DragonflyRED
0

Torbjörn fyller år!

DragonflyRED
0

Ava och Fiona växer också!

Aily
0

Happy B-day! Skrattande

Emmy
0

Vart har du laddat ner dina bäbis-sängar? Och Torbjörns nya säng?

DragonflyRED
0

Emmy: Alla barnsängar (och massa annat som jag laddade ner)kommer från http://sims3.simcredibledesigns.com/index.html

Babis-sängar är: Arcadia kids, den runda babis-sängen, som finns på tidigare bilder (donated); Flickornas Cotton candy(free); Tornbjörns Cotton Whisper (free). Det finns massa andra fina möbler och "sets" på sidan!

DragonflyRED
2

Jad delar med mig av Arcadia kids setet. Enjoy! Flört

OBS! Längre ner hittar ni Collection file, läs Read me!

DragonflyRED
2

Collection file.

OBS! Läs Read me!

DragonflyRED
0

Cat är vuxen nu och befinner sig mitt i en medelålderskris!

Time for extrime makeover!

DragonflyRED
0

Torbjörn är teenager nu!

DragonflyRED
0

Igår köpte jag den nya expantionen Showtime/ I Rampljuset. Jag har inte hunnit spela den än för att i den befintliga staden finns inte så mycket mer plats för att bygga dem nya lokaler. Därför bestämde jag att min familj ska flytta till en ny stad!

Visst…. det är inte tillåtet enligt dem klassiska legacy regler, men vi spelar för att njuta, inte för att följa regler slaviskt. Right?:)

Eftersom att jag hade alla expantioner av sims 3 (trots att jag inte hade alla instalerat), har jag bestämt mig att ladda ner en ny alldeles underbart stad
ST. Claire, skapelse av… jag vad heter han/hon… inte listat ut  det än:)

Här kan ni hitta den i alla fall: http://awesims.sixty-ten.net/2012/04/30/st-claire-a-new-world-for-the-sims-3/

Är den inte helt sjukt vacker?!?!

Så… var var jag?… ah ja! Jag bestämde mig alltså ladda ner den, instalera alla EP (för att staden kräver det), och att flytta familjen dit.

Sagt och gjort! Jag behöll dock tomten med den gamla huset, då det fanns flera 64x64 lediga platser att placera det!

Nu bor min familj i ST. Claire och njuter av de nya utsikter och möjligheter!

DragonflyRED
0

Ny ska vi åka på semester, och därför kommer jag inte uppdatera på 3 veckor! Håll ut:)

Ses senare!

DragonflyRED
0

Nu är jag tillbaka. Ska fortsätta snart!

Pétit
0

Följer! :D

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Clemetin
0

följer (:

[lillakaninen]
0

Gerbilles
0

Följer! :D

LinnsanLinnis
0

Jätte bra! Tvillingarna är ju urgulligaGlad

JuliaHolivia
0

mylife00
0

följer:)

♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥

[Jagochminadjur]
0

fööljerSkrattande

htt
0

följer :)

DragonflyRED
0

Familjen har fått en ny medlem! Kissen Gabbe:)

DragonflyRED
0

Flickor har blivit större och mamma och pappa renoverade deras rummet!

DragonflyRED
0

Torbjörns rum.

DragonflyRED
1
DragonflyRED
0

Nu är det dags för en till familefest! Ava & Fiona fyller år!

DragonflyRED
0

Fiona

DragonflyRED
0

Ava

DragonflyRED
0

Födelsedagen firade familjen i sin egna härliga trägård. Det var så mysigt att sitta vid elden, grilla potatis, äpplen och mashmallows!:)

DragonflyRED
0

Nu har familjen blivit riktig stor! Det är dags för mig att bestämma vem i den tredje generationen ska föra gener vidare:)

Jag tycker om Torbjörn och Ava mest och funderar på att dem får båda gifte sig och staffa var sitt barn. Jag kanske har inte berättat med jag bestämde mig att alla familjemedlemmar ska få bo (och dö) på familjetomten och inte flyttar. Det känns ganska svårt med tamke att dem blir mer! :)

DragonflyRED
0

Det är inte lätt att organisera så stor familj! Stackars Torbjörn har blivit ungdom men har alldrig varit på en dejt!

Nu ska jag satsa på killen!:) Han och Ava som "back up" ska vara huvudpersoner i generation 3. Fiona fick åka till LeFromage konstskolan så länge för att göra livet lättare (för mig:).

När Torbjörn fylde år slumpades hans sista egenskap vara gröna fingrar och hans livsönskan blir att vara femstjarnig chef. Jag plockade direkt natural cook för 15 000 i livslång lyckan.

Nu ska Torbjörn med syrran åka på semester, han kanske har större chanser för kärlek på ett nytt ställe!

DragonflyRED
0

Sagt och gjort!

Torbjörn tillsammans med syrran Ava åkte till Frankrike, och medan Ava försökte lösa katakombernas mysterier …

DragonflyRED
0

… passar Torbjörn på att träffa lokala La petite beauté :)

Han lyckas att imponera på Kattie och redan första kvällen stjäla den första kyssen!

Jusse.
0

#135 Snygg tröja Kattie hade x)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

DragonflyRED
0

Efter resan till Frankrike bestämde Torbjörn att satsa hård på matlagningskarriären. Han skaffade sitt första jobb som diskplockare och började snabb klättra på karriärstegen!

Torbjörn brukar fortfarande tillbringa mest av sin lediga tiden i familjens trägård och nektartillverkning har blivit hans mest älskade sysselsättning tak vare nektarmaskinen som had köpte i Frankrike! Torbjörn har även hämtat massa nya vinrankor och frukt från sin resa och nu odlar han olika typer av druvor, lime och granatäpple i trägården.

DragonflyRED
0

@136 Tack!:)

DragonflyRED
0

Tornbjörn jobbade mycket på sista tiden, men tänkte fortfarande på de romantiska kvällar han tillblingat med vakra Katie i Frankrike!

En kväll kunde han inte bara vänta mer! Han fattade mobilen i handen och ringde upp Katie för att bjuda in henne.

"Hurra!" skrek han till när hon svarade Ja och sa att hon kunde komma redan nästa morgon. Han hjärta klappade så hårt och han var full av förväntningar!

Nästa morgon kom hon och Torbjörn gjorde allt för att Katie kände sig som hemma! Han lagade finaste frukost åt henne och var hur charmig som helst:)

Det tog inte lång innan det lyckliga paret inte kunde stå emot frestelse längre… och föll i varandras armar!

DragonflyRED
0

Tyvärr älskade make och far gick bort! Vila i fred Joeseph, du gjorde mycket för familjen och för dina kollegor, och nådde nästan karriärens top! (Han var på nivå 8 :/)

R.I.P.

Hallonsmurfen
0

följer!

Medarbetare på Pokémon iFokus

Heå
0

Bra 😃

Mvh Hanna.

DragonflyRED
0

Hej allihopa!

Det är så kul att många ev er följde Salenborn! Men tyvärr blev det så att jag slutade spela, dator installerades om och alla gamla spel försvann! 

Men nu ska jag starta en ny Legacy. Den kommer heta Legacy Valette och inspelas i Roaring Heights. Jag har förberedd en WP blogg för den och det finn några första inlägg redan. Jag kommer att skapa tråden här i fokus också. 

http://dragonflysims.wordpress.com

http://thesims.ifokus.se/discussions/5343f2dd8e0e7437e900555f-legacy-valette

Följ gärna!

MVH

/DragonFly

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.