The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 9539 ggr
alvawik
6

Mörda en sim

Detta kanske kommer låta lite skumt… o.O men en sim som jag fixat ihop med min sim har redan flickvän, och ja jag vill ha bort henne… Har ni några tips på hur jag ska få bort henne? Jag testade att använda mig av cheats enabled true och flyttade in henne till mitt hushåll men hon kan inte bli mördad då, har testat…. :@

Mitchika
6

Mörda en sim? Nu är vi inne på ett av mina favoritområden… 😃

Hon bor i hushållet? Vilka metoder har du testat hittills för att ta död på henne?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[postmortum91]
3

hahahahaha lol.
Varför inte bara be simmen att göra slut med sin partner istället för att mörda skiten ur hen. Eller är din sim en sociopat? :P

Om du har en koplanta är det de perfekta sättet att döda simmen på, hehe. Annars kan du ju lura in kärringen eller göbben i ett hus och tända på så [borttagen svordom] brinner upp (sorry för svordomarna)

Mitchika
1

#2 Redigerade bort en svordom, tänk på språket. 🙂

alvawik
4

Alla mina simmar är sociopater :) för tillfället bor hon inte i hushållet men jag testade att flytta in henne med fusket och så satte jag eld på henne haha… Hon brann men dog inte… :/ Visste inte att man kunde be dom göra det :o har inte testat något mer :o

Mitchika
5

#4 Det enklaste och snabbaste sättet att döda en spelbar sim är genom att aktivera "testingcheatsenabled true" och sen dra ner Hungermätaren till noll. Det brukar döda dom omedelbart. 😃

En annan favorit är att slänga in simmen i poolen och bygga staket runt den så att simmen inte kan ta sig upp och sen långsamt vänta och se på när simmen dör. 🙂

Japp, man kan göra slut med sina pojk/flickvänner. Jag tror det finns under interaktionsmenyn "Elak…", men jag minns inte säkert. 🙂

dorra
2

Jag brukar bygga ett ceparat hus på typ 2 kvm utan dörr och låta simmen vara där tills han/hon svälter och dör! 😈

alvawik
4

Hahahha tack för svaren! Ska bli kul att testa dränkningsmetoden, så passande att man kan ha poolparty :D

Mitchika
4

#7 Jag varnar dock för teleportören, också känd som glädjedödaren… 

Hur det funkar att dränka simmar som är gäster på tomten med den metoden vet jag faktiskt inte. Simmar som bor i hushållet funkar det nästan alltid med. Gäster kan bli räddade av spelets fördömda teleportör, som räddar vissa simmar och djur undan från att bli instängda. 

Jag är inte säker på om det gäller för gäster i poolen, men det finns en liten risk för att det gör det. Simmen kommer då bli teleporterad ut utanför poolen i säkerhet och klara sig undan dödsfällan. 😕

Hallonsmurfen
4

Ibland funkar det inte om man dödar simmens partner. Min sim blev ihop med någon som hade flörtat lite med en annan sim. Men långt efter att jag dödat den simmen så anklagade min sim sin partner för otrohet. 😛

Medarbetare på Pokémon iFokus

00eme05
2

För att göra det enkelt så tar jag enabled fusket och håller inne shift oxh klickar på henne, på föremål och radera, men för att göra det extra roligt bränner jag upp huset efter jag låst in dem 😈

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Alvirpo
8

Hur sätter man eld på något/någon? 😃

KastKatt
1

#11 Det vill jag också veta!

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Sims3linnea
1

#11 Andar och barn till andarna kan sätta eld på vissa saker men då får man inte bestämma på vad man vill elda men elden försvinner sen utan skador 😭

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Mitchika
1

#13 Då var det anden Kims fel att hälften av hans och Eithans döttrar föddes med den dolda egenskapen Pyromani!! 😡

Jag som slet hår för att förstå hur det kunde bli så då varken Eithan eller Kim var brandman… Så andars barn kan bli så häftiga, det var lite småskoj att veta. 😃

Mitt favoritsätt att sätta eld på simmar är att stänga in dom i ett litet rum med en spis, lämna mat i spisen så att det blir en eldsvåda och sen vänta and se dom brinna! 😃😇

Funkar inte det gör jag om det ett par gånger tills det lyckas. Det finns andra metoder, men dom är lite mer osäkra och tar oftast lite längre tid.

Sims3linnea
1

#14 Ibland när jag lägger in mat i ugnen så börjar det aldrig att brinna (jag ville mörda en sim då) och spisen var inte ens brandsäker så då gick alla mina planer upp i rök 😮

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

00eme05
1

#11 #12 Brukar låsa in simmarna (ta bort dörrarna) och sätta på ugnen och vänta tills den sköter resten. De brukar inte funka så där jätte bra då sätter jag mest på brasan och leker med den. sedan börjar det sätta fyr 😂

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Dvärgvädur
4

Annars kan man ju radera simmen x)

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

fridooow99
2

jag gör ett litet hus och sätter en öppen spis och snabb spolar

KastKatt
1

Oh! Jag tänkte mer hur man lyckas ge en sim den hemliga egenskapen "pyromani".

Jag hoppas det är okej att jag frågar, vilken nivå av brandman måste en föräldern vara för att barnet ska få brandmannens hemliga egenskaper?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Mitchika
1

#19 Jag har faktiskt ingen aning. 😮

Jag gissar på att ju högre, desto bättre, men jag är inte alls säker. Med ande så verkade det vara 50/50, då tre av döttrarna fick det och tre av döttrarna inte fick det. Oberoende på om döttrarna själva blev andar eller inte. 

Annars kanske det är 50/50 med en brandman också, oavsett nivå?

00eme05
1

Man kan också bränna dem tills döds genom att ge dem "teknofob" låta dem kissa på sig, placera den billigaste teven på kissepölwn och låta dem försöka antingen "laga" eller göra ngt annat med teven :)

[mitzylinnea]
1

Ett till sätt att göra upp eld är att skaffa sig en enhörning, dom kan tända eld/ släcka eld 🙂

Victorica
1

Jag brukar ta en häxa som kan sätta eld på någonting, och sedan bara vänta och se på när kaoset sprider sig… Gjorde så i en sudentkorridors kök en gång, det var ganska underhållandeSkrattar

Veronica

Javix
1

Försökte en gång döda en sim för att den skulle kunna bli tsm med hans flickvän… Jag bjöd över honom på poolparty, men han badade aldrig. så när han skulle gå hem, så satte jag väggar runt honom och hoppades att han skulle svälta, men han var vampyr och hade massa plasmadrycker med, så jag byggde en pool i inhägnaden och han (lättlurad som han var) hoppade ner och simmade eftersom det inte fanns speciellt mycket att göra… och jag satte staket runt. Men sen så sörjde ändå flickvännen hela tiden när han äntligen var borta så det blev inget ändå :P

alvawik
1

När jag äntligen fått bort hans fru kan jag ändå inte bli mer än ''på g'' med honom… uuuh 🤓

SimsLinn
0

Jag har testingcheatsenabled true på och drar ner hungern, men först så tar jag bort all vänskap på den simmen så de slipper gå och sörja så länge!

When life gives you lemon, make orange juice and leave the world wondering how the hell you did it.