Svart ruta under sim
Hej! Installerade TS2 härom veckan då jag inte orkade med 3ans alla buggar och ville bara spela, men till mitt problem…
Det är under varje sim en svart ruta, den försvinner dock när de sitter eller ligger ner.. Varför är det såhär? Har aldrig varit med om det tidigare heller… Har inget nedladdat innehåll, så varför får simmarna detta under sig? 🤔
Åh, jag hade precis samma problem som du när jag installerade det på min dator! En sån här svart irriterande sak som följer efter överallt, eller hur? (Se bilden på Randy)
Jag googlade på problemet och det är relativt vanligt. Det finns dock ett sätt att lösa det i spelet! Gå in på Grafikalternativ (minns inte svenska namnet och vågar inte starta upp spelet för risken att datorn exploderar) och leta efter ett alternativ för Skuggorna i spelet. Har för mig att alternativen är Av, Medel eller Hög. Om den står på Hög så ställ in den på Medium eller Av och spara sen inställningarna.
Det borde ta bort den svarta rutan under simmen. Funkade hos mig i alla fall. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Jag installeradeTs2 på min dator iförrgår och samma svarta ruta dök upp. Ändrade grafikinställningarna som Mitchika och det blev bra då. :) Dock så kändes det så himla ovant med ts2 så jag orkade inte spela mer. hehe
#1 Åh ja exakt en sån där jobbig sak för envisas med att följa med vart än simmen går! Tack jag ska testa att ändra det där, hoppas det funkar! :)
#2 Okej, hoppas det funkar för mig också! Jag har spelar i några timmar fastän denna ruta vill envisas med att vara men och ååh vad roligt det är och nostalgi! =)