Helgkul med Mitchika!
En blogg, ett flertal korta historier som utspelar sig i The Sims 3, olika handlingar och olika långa, fantasy såväl som mer realistiska historier (jag ljuger, 99 % av innehållet kommer bestå av fantasy/fiction), uppdateras med minst ett nytt kapitel på bloggen varje helg.
Låter det som en kul grej? Är ni hypade!?
… inte…? Nähä… okej, men… jag gör det i alla fall! För jag har lyckats få ihop en supersnygg blogg och det är all inspiration och motivation jag behöver. 😃
Skämt åsido, jag har haft ett eländigt 2013 i livet utanför sajten och jag letar nu efter sätt att dra mig upp på fötter igen. Skriva är det bästa jag vet och jag älskar The Sims och iFokus, så jag tänkte kombinera detta! 🙂
Mina övriga projekt (Barlow, Projekt Varg, Midnattsmillenniet) kräver mycket jobb och planering runt sig. Mitt vanligaste problem är att jag blir konstant distraherad av andra idéer och planer för andra historier, så jag tänkte försöka ha en blogg där dessa tankar får utlopp ordentligt! På så sätt hoppas jag kunna få tillbaka orken och skrivglädjen igen. 😃
Samt att det blir ett bra sätt för mig att samla ihop olika historier och småprojekt som jag påbörjat på sajten men som jag lätt tappar koll på när tiden går. 🙂
Planen är att jag ska uppdatera med minst ett kapitel per helg (fredag, lördag eller söndag) på någon av bloggens historier. Vilken det blir beror mycket på vilken jag har hunnit fortsätta på eller vilket som lockar mest för stunden. Men förhoppningsvis kommer jag kunna fortsätta uppdatera regelbundet! 
Jag kommer även flytta över några av sajtens historier till bloggen, så historien om Forlorn Valley kommer att postas där nu också i kapitelform. Det som har redan har skrivits är uppe på bloggen (med undantag av en liten del som är början på kapitel 2) och går att läsa. 
Men för att påbörja Helgkul-projektet så har jag förberett en kortare historia med skräcktema, som är tänkt att vara fem kapitel lång samt prolog och epilog. Den heter "De fem rosorna" och inspirerades av en dikt som cirkulerade mycket på Internet förr. Vissa känner säkert igen dikten, men jag hittade ingen originalförfattare någonstans och kunde därför inte ge någon credit för den. Jag redigerade den lite för att passa historien bättre, då dikten varierade mycket beroende på vem som skrev den.
Länk till bloggen:
De fem roserna
Skräck
Det är inte lätt med kärleken alla gånger. Speciellt inte om man är brutalt ärlig och saknar den där taktiska känslan för när det passar sig att säga sanningen och när man borde dra till en vit lögn.
Något som både Sebastian och hans storasyster Jennifer fått uppleva många gånger. Syskonparet är varandras motsatser, men på just den punkten är dom lika.
Båda två har haft det problematiskt på kärleksfronten och lever just nu ensamma i varsin lägenhet i Aurora Skies.
Så när en hemlig beundrare lämnar en ros på Jennifers dörrmatta ringer hon genast och rapporterar nyheten till sin bror med glädje.
Sebastian finner det lite obehagligt, men när Jennifer påstår sig veta vem det är och ber om Sebastians hjälp för att bekräfta det så ställer han upp.
Men saker och ting är sällan så enkla och uppenbara som dom verkar vara…
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Ah, just det, jag har satt en "Barnförbjudet innehåll"-varning på bloggen bara för att… det blir enklare så.
Hellre varna lite i förväg än att få klagomål om att folk inte blev förvarnade efteråt. Inte för att jag planerat att publicera oerhört grafiska eller olämpliga saker på bloggen (än), men… som sagt, bättre ta det säkra före det osäkra! 🙂
Riktigt bra prolog! Jag väntar spänt på nästa del :)
#2 Tack så mycket! 😃🤗
Förhoppningsvis blir det till nästa helg, om det inte blir ett nytt kapitel till Forlorn Valley. Jag tänkte dock fokusera mycket på De fem rosorna nu då det inte är en lika lång historia. 🙂
Följer så klart!
Lägger du upp här när det kommit ett nytt kapitel? :)
#4 Vad kul! 😃🤗
Självklart kommer jag göra det. 🙂
Men räkna inte med något nytt kapitel på någon av historierna förrän tidigast nästa helg. 🙂
*Tass*
Och kommentar lämnad på bloggen också då jag vet hur kul det är att få tassavtryck där också!
Har länge funderat på att göra ngt liknande då jag också har en hög med historier som vill bli berättade och utmaningar som skall spelas. Kanske en dag…
Me. Myself & My Sims
Jag som trodde det stod Helgul med Mitchika… 😕 Jaja, det här verkar också spännande! 😃
Medarbetare på Pokémon iFokus
Åh vad kul och spännande 😂. Följer med stor glädje 😃
Följer! 😃
#6 Ah, vad roligt!! 😃🤗
Tack så mycket för kommentaren på bloggen, ska skriva ihop ett svar så fort jag kan! 
Jag tycker verkligen att du ska göra det om du känner för det. Man får mycket mer kreativ frihet med mindre korta historier än vad man får i utmaningar som Legacies då man dessutom måste följa regler och försöka planera framåt för nästa generation samtidigt. 🙂
(Även om jag aldrig kommer sluta spela Legacies eller sluta med dom jag håller på med, det är alldeles för awesome för det)
#7 Hmm, det projektet kan jag starta också, till påsk! 😃
"Helgul med Mitchika", en utmaning för att se vem som kan skapa den mest awesomea gula miljön med dom mest gula simmarna/djuren som går boendes i den. 😃
Tack! 

#8 Tack så mycket! Vad kul! 

#9 Åh, så kul! 

Följer helt klart:)
Ja… inte ens första helgen lyckades det här… 😕
Men inte på grund av mig, ska tilläggas! Hela historien "De fem rosorna" är i stort sett färdigskriven. Problemet är att min dator har gått sönder. Den tvärdör så fort som jag försöker köra någon form av krävande program. Spel är totalt uteslutet. Tack och lov funkar den att ha igång och surfa med.
Jag har gjort mitt bästa med att fixa den under helgen, men ingenting har hjälpt. Tror till och med att jag lyckats göra det hela värre på något sätt… 🤦♂️
Men alla filer är säkerhetskopierade och finns tryggt sparat på en extern hårddisk. Så inget kommer gå förlorat för att datorn bråkar. Jag ska se vad som går att göra under nästa vecka, om det går att rädda den här dumburken. Tills dess att något är fixat så blir det inget simsspelande eller spelande över huvud taget för min del. 😕
*Går ut i vardagsrummet och drar igång PS2:an*
#12 åh nej!! Var det fläkten eller något annat?
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
#13 Något annat, fläkten ("takfläkten") var tydligen bara början. Jag kopplade ur fläkten när dess ena blad ramlade av och fixade en reservlösning temporärt tills vi fått tag i en ny fläkt, men det är antingen grafikkortet eller processorn (vi är inte 100 på vilken av dom än, men det lutar åt processorn) som tvärkraschar datorn när den blir någorlunda ansträngd av krävande program.
Datorn är urdammad och det är inte en avstängning som händer (som den kan göra vid överhettning) utan det är en total krasch där skärmen blir svart, högtalarna halvskriker och datorn låter som om den ska explodera. Jag i stort sett kastar mig på avstängningsknappen för att få stopp på det hela.
Nu är det mest ett övervägande om det är värt att fixa en dator där något okänt kraschar den vid "över"ansträngning som dessutom har en trasig fläkt eller om man lika gärna ska köpa en ny.
Garantin gick ut förra månaden, så jag borde egentligen inte vara förvånad över att den börjar falla isär… 😕
#14 Det är typiskt, så fort garantin går ut går verkligen ALLT sönder! Det är som om de planerat det för att man ska bli tvungen att köpa nytt 🤔
Simsblogg: http://chesims.blogspot.se/
Tumblr: http://simaricia.tumblr.com/
Åh nej vad tråkigt. 😕 Hoppas verkligen att det löser sig för dig snart.
#15 Visst är det? 😕
Det skulle inte förvåna mig ett ögonblick om det vore sant… 😕
#16 Tack så mycket. 🙂
Jag gör vad jag kan för att fixa den här dumburken och planer för att införskaffa en ny är redan igång. Det hade jag helst velat vänta med tills flytten var helt avklarad (allra helst ett år eller så till), men det är lite drygt en månad kvar innan det sista med flytten är över och det är ett tag…