Stör mig på hundar o katter...
Hej!
Alltså, detta med djur i sims3, är det någon mer där ute som stör sig på att hästarna är sjukt bra gjorda o verklighetstrogna i varenda liten detalj medans både katter o hundar är mer "meh"?
Det är inte ens roligt att ha en hund eller katt, dels för att de inte går o sälja o så, går inte o tävla me förren eventuellt om en utställning kommer upp, de ser rätt muppiga ut (katterna är isåfall sötare än hundarna).
Hundarna är de jag personligen tycker allra minst om, de är så himla dåligt grafikmässigt gjorda o rör sig stelt o konstigt :(
Jag har hittat hur många internetsidor som helst med nedladdningsbara saker till hästar, allt från färger o former till sadlar, träns o hinder.
Men vart finns alla saker o skins/verklighetstrogna former till hund o katt? På officiella sims3 sidan finns ett par riktigt fina katter o hundar från exchange men det är inte många.
Nån som vet nån annan sida eller kan tipsa om nåt för o få de andra fyrfota djuren att bli roligare?
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Tyvärr inget att tipsa om. Håller med dig i att det är trist. Jag tycker också det är trist att det inte är någon större skillnad på hundarna. Antingen är de små eller stora och jag vill se mera olikheter.
Tycker det känns som att de fokuserade mer på hästarna eftersom de var nya till spelet.
Det finns ju inte så mycket saker till hundar, tycker också at det är riktigt synd. Dock finna det verklighets trogna hundar att ladda ner, men de har ju samma funktion. Vi får hoppas på ett "husdjur-prylpaket" med agility och sånt!
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Verkligen synd att man inte kan tävla lika mycket med katter och hundar :(
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Håller inte riktigt med att katterna och hundarna inte är lika bra gjorda. Tycker inte att hundarna ser speciellt muppiga ut, i alla fall inte dem som jag spelar med. Dock de hundar som man kan adoptera ser alltid lite… speciella ut, haha. Litet huvud och stor kropp, what liksom :D Ifall jag adopterar en valp som sedan ser ful ut när den har växt upp, så ger jag den en make-over. Katterna ser i princip alltid bra ut, för mig i alla fall. Hästarna ser ju oftast bra ut, ibland har jag lyckats adoptera vissa som ser helt fel ut, haha. Typ avlångt ansikte o.s.v. Det enda jag stör mig på hästarna är att de har huggtänder av någon skum anledning! Zoomar man in på en häst och kollar när de öppnar munnen, då kan man se ett par huggtänder.
Hur är dina grafikinställningar? Jag har mina på högsta och tycker verkligen inte att hundarna ser grafiskt dåliga ut eller rör sig stelt. Älskar för övrigt animationen när hundarna trippar runt med svansen i vädret, det är riktigt sött!
Dock så håller jag med om att det inte finns så mycket att göra med hundarna och katterna. Eller ja, speciellt katterna. Hundarna har många lekar, kan lära sig tricks, simma i pool o.s.v. De kan även leka med vattenspridaren, vilket är gulligt. I The Sims 2 (och kanske ettan också) så kunde man lära katterna olika tricks. Man kunde även lära dem att använda simmarnas toalett istället för kattlådan. Hoppades själv på att det skulle finnas en massa kul att göra i Sims 3 med sina djur. Agility hade varit kul.
En annan grej jag också saknar är en riktig djuraffär, där man kan köpa djur. Speciellt renrasiga hundar/katter. I samlar utgåvan av The Sims 3 Pets, så fick man en djuraffär, men den kändes verkligen riktigt dåligt gjort. Man kan inte köpa djur och det mesta som man kan köpa där kan man redan köpa i buy mode.
Det är lite synd att hästarna fick såpass mycket fokus. Jag älskar hästarna och tycker det är kul att spela med dem, men jag tröttnar ganska fort på dem.
Jag hoppades alltid att EA skulle släppa ett prylpaket med extra fokus på djuren, nya saker till både hästar, hundar och katter och kanske även fler smådjur. Det är synd att de bara bryr sig om att släppa trista prylpaket med möbler när de säkert kunde tjäna extra mycket på ett prylpaket enbart med djur och nya funktioner! Men tyvärr så kommer det inga mer expansioner eller prylpaket. Vi får hoppas att det blir mer kul i Sims 4 :)
Wow, det blev en del text, haha.
#5 IRL har ju faktiskt hästarna "huggtänder". Heter Hingsttänder och Vargtänder, men man brukar ta bort dem.
#6 Jaså, de har det? :O Det visste jag faktiskt inte! Varför tar man bort dem?
#7 För att på många hästar så sitter vargtänderna i vägen för bettet. Alla hästar har dock inte vargtänder.
Hingsttänderna vet jag inte riktigt. Hingstarna använder ju dessa för att slåss, men de sitter inte i vägen för bettet. Min ponny har dessa kvar :)