Avviker innan målgång
Jag blir så förbannad så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Varje gång min sim och hennes häst ska delta i någon tävling på ridcentret så avviker de innan målgång! De rider in på ridcentret som de ska, rutan där alla tävlande står kommer upp, men sedan försvinner den och istället kommer det upp en liten ruta i hörnet där det står att de har avvikit. Snart kastar jag ut datorn genom fönstret! Seriöst, jag kokar.😡 Någon som vet hur man löser problemet?
Ps. Det tog all min kraft för att inte skriva alla svordomar jag kan i varje mening…
Någon mer än jag som har samma problem kanske? Isåfall känner jag mig inte lika hatad av mitt sims som jag gör just nu…!
Putt.
Jag har faktiskt ingen aning… Finns det något som är lite udda/ovanligt med simmen respektive hästen?
Har du testat att stänga av den fria viljan för simmar och djur innan tävlingen börjar och du skickar in dom i ridcentret?
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#3 Ingenting annat är udda vad jag har märkt. Nej, det har jag inte testat men ska göra det nu på en gång, tack för tipset! 🙂
#3 Det funkade inte. 😭
#5 Okej, min första tanke därefter är att riva ridcentret och sätta dit ett nytt för att sedan prova igen. Det kan finnas en liten chans att felet sitter i ridcentret.
Använder du några mods, mer specifikt NRaas MasterController?
Har du testat med en annan ryttare och en annan häst, alternativt en annan ryttare på samma häst eller samma ryttare på en annan häst?
#6 Jag har några mods, alla är NRaas och MasterController är en av dem.
Jag testade att registrera mig som "hästkvinna" och då kunde jag tävla en gång med min sim och hennes häst. Andra gången gick det inte. Jag adopterade en ny häst som jag också kunde tävla med, har inte hunnit testa mer än en gång med den hästen.
Jag testar att radera ridcentret nu.
#7 Om du har NRaas MasterController så finns det ett alternativ via den menyn för att reseta simmar och djur. Det är en kraftfullare version av fusket "resetsim" och gör en mer grundlig reset, om jag minns det hela rätt. (Det var länge sen jag läste MasterControllers instruktioner)
Funkar det inte med att radera ridcentret, använd alternativet "Reset" via MasterControllers meny på både ryttaren och hästen som krånglar. (Spara dock innan du använder det, jag har använt det alternativet ofta utan att något har hänt, men ta alltid det säkra före det osäkra). Testa sen att tävla med ryttaren och hästen igen.