The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 9365 ggr
Victorica
0

Hjälp, elden släcks inte!

En dag när min sim kom hem från en föreläsning så satte en av hennes rumskamrater igång en brand i studentkorridorens kök. Jag såg till att allt släcktes, men kort efter att allt var släckt så började det brinna igen! Jag antog då att det var någonting i ugnen, så jag släckte det igen och sålde ugnen. Men då började det brinna ännu en gång!

Det har nu brunnit med några uppehåll i mer än ett simdygn och jag får inte stopp på elden! Kan någon hjälpa mig med vad jag ska göra? Jag verkar inte kunna byta studentbostad, och jag vill helst inte behöva hoppa av universitetet heller :( Oavsett hur många gånger elden släcks helst, så kommer en ny eld efter ett par simminuter och nya meddelanden om att en eld härjar. Det är väldigt irriterande Arg Prövade med moveObjects on och sålde brandmannen och såg till så att det inte fanns någon eld, men jag kommer inte in på köpläget då elden härjar heller…

Hon var tänkt att bli grundare i min första legacy, så det känns lite extra jobbigt :/

Veronica

SegerSims
0

Oj vad jobbigt det låter! 😮 tyvärr vet jag inte vad du kan göra, men är intresserad på om någon kan lösa det. 😕

Annars får du väl stå ut med alla bränder och inse att din grundare bor med ett gäng pyromaner 🙂

Victorica
0

#1 Haha, ja det verkar inte bättre just nu. Men tanken på att det är en vecka kvar till studenten… Vilar huvudet i handen

Veronica

Javix
0

Låter jättejobbigt! När jag precis försökt skapa en legacy och allt var perfekt så började grundaren brinna av solen. Duschen stog såklart fel och man kan ej öppna köpläget när det brinner, så… Hon dog! ;( Men har du testat att t ex. ta bort väggen och golvet eller flytta/ta bort köket? :) är inte spec säker på att det funkar men du kan väl testa. :)

Victorica
0

#3 Det låter jobbigt :O I sådana här stunder är det verkligen jobbigt att inte kunna öppna köpläget.

Jag testade det med, jag gjorde lite allt möjligt. Men nu när jag startade jag så slutade det brinna efter en stund. Gissa om jag var lättad xD

Veronica

[AmandaBorg]
5

"AlwaysAllowBuildBuy True/False" gör att man alltid kan öppna bygg- eller köpläget, även om det brinner eller är inbrott. 🙂

Victorica
1

#5 Tack, den där ska jag komma ihåg :D

Veronica

[AmandaBorg]
0

#6 Så lite så! 🙂Tror det finns med när man skriver in "Help" i fuskrutan också.

Aniara14
1

Har du testat att köpa Livslånga belöningen Brandsäkert hem åt din sim för 30 000 poäng? Det kanske hjälper.

An ounce of prevention is worth a pound of cure