The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 1702 ggr
SegerSims
0

The Sims blir barnförbjudet!

Inte klokt detta! Man får verkligen hoppas att dom ändrar sig. Ärligt talat vad sysslar dom med i Ryssland?

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/768591-darfor-blir-the-sims-barnforbjudet

SegerSims
1

Detta gäller The Sims 4 och i Ryssland men ändå … 😮

botakt
2

Här i Sverige är det "varningar" för våld och vuxenmys. Och alla the sims har åldersgräns på 12 år.

Hallonsmurfen
19

Jag hatar Ryssland. Eller åtminstone deras regering eller vad de än har. Jag hatar Putin. Jag har t.o.m planer på att lära mig ryska, åka till Ryssland, detaljerat beskriva min åsikt om Putin framför honom och sen dra därifrån fortare än Putins fula huvud hinner spricka.

Men det är som sagt bara planer, vi får se hur det blir.

Medarbetare på Pokémon iFokus

TuvaJ
1

wtf?

Hallonsmurfen
17

Men på riktigt, allt de säger är bullshit.

De säger att de inte förbjuder homosexualitet, bara offentlig homosexualitet. Barnen får ju inte lära sig att man kan vara homosexuell, för Ryssland måste fortsätta vara normalt.

Det är i princip det de säger, har läst någonstans nästan exakt de orden. Det de gör är inte att göra saker bättre för barnen, de förstör deras sinnen. De omvandlar deras tankar till homofobiska idiottankar. 

Bara att tänka på det får mig att må illa, hur kan man ens resonera så? Det är väl emot mänskliga rättigheter, alla har väl rätt att älska vem de vill?

Och helt ärligt, om homosexualitet inte var möjligt i Sims tvivlar jag starkt på att jag fortfarande skulle spela det.

TuvaJ
3

#5 o_0 hur tänker dom, blir ju mörkrädd.. kärlek är kärlek, hur svårt kan det vara att lära sig?

Icewolf88
2

Är det någon som vet vad de övriga Sims spelen fick för åldersgräns? Undrar då man kunde ju skapa homosexuella simmar i alla spelen.

Men det är i alla fall riktigt fånigt.

00eme05
1

Detta är helt… Jag vet inte… Finns inga ord! Hur kan detta skada barn? Sims är ett fantastiskt spel! Där man kan leva ett annat liv, man styr över vad som helst! Än sen att det är samma kön! Blir så förbannad på att Putin inte kan förstå att homosexualitet inte är nåt farligt! Blir verkligen ledsen och arg =(

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Mitchika
15

*Lång suck* 

Det är det enda jag orkar lägga ner av min energi på det där. Samt att se det positiva i det hela. EA vägrar ändra spelet för att möta dom ryska kraven och det är en av dom få sakerna som gör att jag fortfarande kan stödja EA en aning och köpa deras spel. Så många av deras spel har varit HBT-vänliga så länge. 

Vi ska absolut inte ignorera sånt här. Det är bra att man reagerar, det är bra att man blir upprörd och känner starkt inför detta, men kom ihåg att hat föder hat. Våld och ilska har aldrig lett till förändring, bara till mer våld och större ilska. 

Ta all ilska, allt hat och alla negativa känslor som det här ger er och omvandla dom till energi för att orka fortsätta kämpa emot sånt här. Inte med våld och inte med hatfyllda ord, utan genom att stå upp för vilka ni är och vad ni tycker, för acceptans, för tolerans och för vad ni anser är rätt. Det gör man bäst genom att framhäva det man stödjer och står för i ett positivt ljus istället för att klanka ner på dom som är emot det. 

Ju mer vi i resten av världen står upp för homosexualitet, HBTQ och människor som bryter mot normen överlag, desto mer accepterat kommer det att bli. En hel värld enad bakom acceptans. tolerans och förståelse går inte att ignorera och det är vad jag hoppas att vi kommer bli en dag, men vi förlorar mer än vad vi vinner av att slå tillbaka med samma mynt.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Gerbilles
0

Skäms så enormt över att vara till viss del rysk. Detta är helt… ugh.

Hallonsmurfen
8

#10 Fast jag tycker inte man ska skämmas över det. Man rår inte för vilket land man kommer ifrån, och hur de som styr styr där. Istället kan man säga att man är stolt för att man inte tycker som sitt land. 😉

Gerbilles
4

#11 Sant haha. 😛

Men anser inte ens det som "mitt" land, har aldrig satt min fot där och har inte tänkt göra det så länge som det styrs som det gör nu, utan är bara en del av min släkt som kommer därifrån. 

-

Hörde förresten att dom vill förbjuda Karlsson på taket i Ryssland, med anledningen att han skapar en "oönskad relation mellan barn och förälder"..? 🤔

Kaninernasvän
3

Jag gillar verkligen inte Putin, nästan lite rädd för han :p Tycker det är helt sjukt att dom har förbjudit homosexualitet det är liksom 2014 hallå ;)

http://mylifewithrabbits.blogg.se/ Blomma

[SimsFreakEmilia]1
4

Jag har spelat sims i ca 3-4 år. Jag lägger ner ganska mycket tid på sims, och om man nu blir idiotisk av sims så borde väl alla på denna sajten vara riktiga idioter. Och det är vi inte!! Dem flesta har säkert gått ut skolan med bra betyg eller har bra betyg nu. Bra att EA vägrar för Ryssland kan slänga sig i väggen!! #3 Vill göra typ som tre men för det första tar det så lång tid att lära sig ett språk. Och för det andra är jag inte myndig.. Usch blusch! Har en kompis som är homosexuell och hon är inte det minsta annorlunda från andra tjejer. Bra att folk bryr sig, då får Ryssland något att bita i!

SimsBrooke
5

Men nu får dem väl ändå ge sej.. Jösses! Acceptera att alla människor är olika och det finns människor som gillar båda könen eller det motsatta könen!

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

nathaliejill
0

Seriöst? Alltså nästan alla barn tycker att det är äckligt ändå så varför skulle dom göra det med vilje? Och skulle dom se en annan sim göra det skulle dom förmodligen gå där ifrån!

nathaliejill
0

Seriöst? Alltså nästan alla barn tycker att det är äckligt ändå så varför skulle dom göra det med vilje? Och skulle dom se en annan sim göra det skulle dom förmodligen gå där ifrån!

Hallonsmurfen
10

#17 Vadå nästan alla barn tycker det är äckligt? Det där är en sjukt tråkig inställning tycker jag. "Barn tycker att homosexualitet är äckligt så om de ser det går de därifrån." Om man säger så är det inte konstigt att det blir så. Istället ska man visa och säga att det inte finns något fel med det, och säga att barn som tänker så tänker fel, istället för att säga att många tänker så.

00eme05
2

#18 hon menar att barn tycker att när simmar pussas och sånt tycker dem de är äckligt

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Hallonsmurfen
3

#19 Jaha. Det framgick ingenstans i texten att det var det hon menade, och i.o.m det tråden handlar om så antog jag att det var så hon menade. Men om det är så det är så ber jag om ursäkt. 🙂

SegerSims
4

Barn kan tycka att det är äckligt då dom från början inte har kunskap om det. När dom förstår att det inte är något konstigt med det så accepterar dom det. Det har ju varit något fult sedan urminnes tider så nu i modern tid så är vi i början på att acceptera det fullt ut. Mina barn tycker inte att det är äckligt och när dom fick veta att deras morbror är gay så såg dom ingen skillnad på honom alls. Jag själv på 90 talet (tidigt) var i Amsterdam och fick se två killar hålla på på gatan. Jag var chock då jag aldrig sett det tidigare. Några månader senare blev jag kompis med en gay kille. Det finns fler och fler barn som växer upp med homosexuella föräldrar och deras vänner lär sig att sådana familjer finns och accepteras. När mina barn får egna barn så kommer den generationen undra varför det har varit oaccepterat då dom själva ser det som normalt. Det förekommer homosexuella par mer och mer på tv som ni serier och filmer. Nu ska världen som har accepterat det bara få dom få länderna som fortfarande vägrar att acceptera det. Det är bara en tidsfråga.

nathaliejill
1

#20 ja det var så jag menade! Det var inget illa ment så sett, det är mest att dom flesta barn jag känner blir väldigt äcklade när de ser sådant!

Mitchika
3

#22 Hmm jag vet inte riktigt där. Jag minns att jag satt där som 11-12 år gammal och tyckte det var så gulligt att se mina simmar i The Sims 1 pussas, kramas och myspysa tillsammans (jag erkänner att det skrattade jag åt) för att få bebisar, också kända som "mardrömsvaggorna"… innan jag dränkte dom alla i poolen. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Svado
8

Jag talar med min dotter flera gånger i veckan eller oftare om hon själv tar upp ämnet om hur otroligt viktigt det är att man ska få älska precis vem man vill i hela världen.

Ibland frågar jag för skojs skull när hon leker med en kompis vad de gör, o då kan hon svara "vi leker mamma pappa barn". Då brukar jag fråga "jaha vem är mamman då?" och självklart vill ju bägge vara mamman och ingen vill vara pappan (stackars pappor 😂) då säger jag bara "ja men ni kan ju vara två mammor, en modern familj" och då säger de "jaha okej!" och springer skitlyckliga därifrån.

Det gäller att börja i tid för det finns fortfarande massa mossiga gamla stofiler överallt i samhället som mer än gärna vräker ur sig att det är fel me pojkar som pussas eller att två flickor inte kan vara ihop osv osv.

Dessutom har vi homosexuella vänner så min dotter är van att se två män iaf pussas :) Hon är snart 5 och som tur är en "modern" människa som inte fördömer.

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

[JapanFan!]
2

Men alltså, vad löjligt.. 🤓

FemFem
3

Alltså jag vet inte ens vad jag ska skriva. Så oerhört tragiskt. Kärlek är kärlek, samkönad eller ej. Jag orkar inte ens skriva mer, blir så trött.

Jag gör gaypar i The sims hela tiden och tycker att det skulle bli helt overkligt om man inte kunde det. Kärlek mellan man-kvinna, man-man, kvinna-kvinna är alla en del av den komplexa mänskliga naturen helt enkelt.

Svado
6

(Undrar om Putin egentligen är smyghomosexuell o inte vågar erkänna det för sig själv o därför tar ut sin frustration på alla andra) ☝️

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

fiffeliffe
6

Att Putin inte förstår att man inte blir kär i ett kön utan i en människa är hemsk. Det är läskigt hur otroligt lågt en människa kan gå, hur han ens orkar leva med sig själv är ett under.

Cool