The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 975 ggr
Hoseok
1

"Greenbox"-buggen, hjälp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en familj på 3 vuxna kvinnor plus en kattunge. Jag skickade iväg en av dem till Egypten för ett jobbuppdrag och när hon kom hem så såg det ut såhär [Bilden].

Stängde av utan att spara och skickade iväg henne till egypten igen, men samma sak hände när hon kom tillbaka. Så jag stängde av .. igen.. och tänkte skippa att åka till Egypten, men nu är det bara gröna boxar och jag kan inte göra något.

Allt i spelet rullar på. Staden fortsätter leva och mina simmar står och stirrar. Jag kan inte trycka på något av dem genom de gröna boxarna. 

Jag har försökt göra ResetSim *-fusket. Jag har försökt starta om spelet 100 gånger. 

Är det helkört för mig, eller? Jag vill verkligen inte förlora allt jag gjort med dem för de har snart uppnått sina livsmål (Livsmålen är det jag bryr mig om när jag spelar..)

Tacksam för svar.

Hoseok
0

Jag testade att flytta ut dem, ändra aktivt hushåll och massa. Flyttade in dem i ett nytt hus, men nu är de helt försvunna.. Haha.

Bara Anna
1

Låter som om du har fått en korrupt spar-fil. Vad händer om du gårctillbaka till ett tidigare Save?

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Hoseok
0

Jag fick panik och raderade allting, inget verkade fungera. Tack ändå! Får hoppas på att inte få samma grej igen. 

Jag skapar alltid nya sparfiler regelbundet, men det verkade helkört för denna.