Förslag på utmaningar?
Hej!
Jag har tröttnat på de spelen jag kört på tidigare och skulle vilja ha tips på utmaningar jag kan testa. (Har innan kört legacy och frispel givetvis). Vad skulle ni rekommendera att testa? :) Jag har alla sims 3 utom i framtiden och några prylpaket.
Få så många barn som möjligt mellan ungdom-åldring =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Gillar du långa och rätt komplicerade utmaningar är Immortal Dynasty och Amazon Challenge mina favoriter! Det är bara att googla på.
Annars finns det en hel del på MTS. :)
Vänliga Hälsningar Lina
Tack för tipsen, här ska googlas! ;)
Jag har gjort en egen som jag gillar! Den går enkelt att kombinera med andra!
Här kommer en ny challenge (tror inte den finns i alla fall…) som jag har sutit och filat på i månader! Det är min första challenge, så säg till som det är något som saknas!
Vad går det ut på?
Tycoon Challenge går ut på att du ska tjäna pengar utan att jobba. All inkomst ska komma från trädgårdsarbete eller fiske eller liknande (samlande, skrivande etc..) och genom att blidelägare (se avsnitt delägare). Du får alltså inte jobba alls. Inget arbete som ger en fast inkomst. Det ska kosta så lite som möjligt att leva (se avsnitt pengar)
Din sim
Din startsim får skapas hur du vill, men en rekomendation är att du ger den antingen fiskare eller gröna fingrar (eller något annat som gynnar valda inkomst). Livsdrömmen är inte nödvändig att uppfylla, men vill du ha en större utmaning ska varje arvinges det.
TIPS! Ge en livsdröm som inte kräver ett arbete, så kan du uppfylla den lättare
Partners
Partners får skapas i CAS eller hittas i staden. De kan bo tillsammans från början eller träffas på stan, det är upp till spelaren. Den enda reglen ang. partners är att din partner får INTE jobba. Ingen i hushållet får jobba, det gäller även ingifta.
Barn och arvingar
Barn får adopteras, födas eller struntas i . Du bör ha en arvinge, men om du väljer att istället göra din startsim odödlig är detta också ok (även om det är en lättare version av utmaningen)
Arbete
Inget som ger en fast inkomst är tillåtet. Alls. Punkt. Förstått? Inget deltids, inget.
Pengar och inkomst
Du ska ha så låga utgifter som möjligt. Du får INTE handla i affären, att äta ute är strikt förbjudet. (En lättare variant är att detta endast gäller till en viss generation) De enda tillåtna utgifterna är räkningar, delägarskap och boende.
Boende
Din startsim flyttar in på en tom tomt, huset byggs själv.
Delägare
Själva själen i utmaningen är delägarskapet. Detta ska bli din huvudinkomst tillslut.
Mål
Målet med utmaningen är att tillslut äga allt som går att äga i din stad. Du väljer då att antingen avsluta utmaningen (anse att du har vunnit den) eller flytta till en ny stad och forstätta att ta över den staden.
Medarbetare på Skor iFokus