The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 904 ggr
MichelleLindh
0

Hjälp! snabba svar

Mitt sims har i princip alltid fungerat. Men för några dagar sen köpte jag två nya sims spel. Och efter kanske 15 minuter så kraschar det? Testat avinstallera ett annat sims spel som jag inte bryr mig så mycket om men kraschar ändå. Min dator borde kunna ta det, har jättestort utrymme över, skulle säkert få plats med 5 st sims spel till. Är det för att jag har custom content som det helt plötsligt börjar göra såhär? bör jag ta bort det och testa? ville fråga innan så jag inte raderar allt i onödan, börjar bli riktigt irriterad. Testade ominstallera ett av dom nya spelen eller måste man göra allihopa? och fungerar det verkligen då? tar ju rätt lång tid. 
Tacksam för svar!

/ Michelle 

MichelleLindh
0

Ingen som vet någonting alls?

/ Michelle 

PotatoEcho
0

Jag har ingen direkt lösning, mitt spel kraschar också hela tiden. Jag har testat allt möjligt som finns där ute, att ta bort allt CC, gjort DEP, tillåta mer RAM att användas, game booster osv. Det har blivit bättre under en kort kort tid, sen lika mycket krasch igen. 

Men en sak som kan va bra och veta är att om man någon gång behöver ominstallera spelet behöver du bara ominstallera Basspelet. Alltså inga expansions. =)

MichelleLindh
0

Åh är det sant? vilken tur att jag fick reda på det innan jag ominstallerade alla expansions haha tack :)

/ Michelle 

PotatoEcho
0

Ja, men jag är osäker på om du måste ta bort hela TS3 mappen innan eller inte! 🤔

MichelleLindh
0

Ominstallerade det och när det var klart poppade det upp en ny uppdatering så hoppas det var det som behöver uppdateras och att det kanske funkar sen. :)
För innan jag gjorde det här så stod det att jag hade senaste

/ Michelle 

PotatoEcho
0

Ja du måste uppdatera efter du ominstallerat basspelet. Hoppas det funkar för dig nu, och det var ett sånt simpelt fel så det var det som behövdes bara! =)