Dumma EA!!!
Såg just på Fantas simsblogg (fantasims3.bloggplatsen.se) att det i sims 4 Inte kommer finnas pooler, hav, skapa en stil ELLER småbarn!!! 😮Småbarn som var min favorit…😢
Stackars dig då. Jag fattar inte sådant ,men hav är ju kul.
såg också det, tycker det är jätte konstigt. men dom borde ha en bra anledning varför dom tog bort det.
småbarn är så söta ju!!😍
riktigt dåligt faktiskt!
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Skapa en stil? Menar du att man inte kommer kunna ändra färg på saker o ting?
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Precis! Fanta skrev dock att de skulle ha mer detaljerade versioner av möbler, alltså att det finns fler att välja från början. Men jag tycker ändå att det är dåligt!
Pool och småbarn kommer säkert senare.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Först av allt, de sade redan i augusti Förra året att skapa en stil inte kommer finnas i spelet eftersom det är största orsaken att trean laggar en massa. För det andra, småbarn och pooler kommer inte finnas med när spelet lanseras i september men de kommer att komma. De har också öppnat upp inför att införa ytterligare åldersgrupp, undre tonåren/tweens. Vilket för mig till det tredje. Trist att småbarn försvinner ja, men det är inte hela spelet är det? Dessutom, hur kan glappet mellan bebis och barn vara störande medan glappet barn och tonåring inte spelar roll alls? Det är ju jättestort glapp! För det fjärde, pooler är också bara en grej i ett helt nytt spel. Vi kommer få mängder med saker som aldrig varit i basspelet tidigare. Någonsin. Plus ny spelmekanik. Jag tror det kommer finnas en massa iaf. Låt inte två saker förstöra ett helt spel.
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
#7 Vadå ska det komma ännu en ålder mellan barn och tonåring ? 🤔
Trots att skapa en stil får spelet att lagga för vissa (jag har inga direkta problem med lagg i mitt spel) så är det en gigantisk del av spelet för somliga spelare. För mig så är skapa en stil ca 50 % av värdet i att spela The Sims just nu.
Jag älskar att skapa simmar och varelser och skapa en stil ger mig en möjlighet att göra det som aldrig tidigare i Simsserien. Så tar EA bort den här funktionen i The Sims 4 (ingen nyhet som Ikajo skriver, men vi var många som hoppades att dom skulle ändra sig på den punkten), vilket innebär att spelet förlorar 50 % av det som jag (och många andra Simsfans) värdesätter och njuter av mest i spelet.
Är det konstigt att vi blir upprörda, ledsna och besvikna? Inte ett dugg. Alla spelar vi The Sims-spelen på olika sätt och av olika anledningar.
Det som EA har gjort med The Sims 4 kommer kraftigt att begränsa för oss som älskade att sitta i timmar med Skapa en stil i Skapa en sim och verkligen matcha allt från simmarnas olika outfits till att inreda husen efter speciella färgteman utan att hindras av att möblerna/tapeterna endast kan vara i ett begränsat antal färger. För oss så är en majoritet av det roliga med spelet borta.
Är det värt att offra Skapa en stil i utbyte mot ett fungerande The Sims 4 utan dom extrema buggar och krångel som fanns i The Sims 3, inklusive lagg och allt annat elände det kom med, samt ett spel som kräver mindre av datorn för att över huvud taget fungera ordentligt? Ja, det tycker jag.
Men detta är EA vi pratar om och jag har minus i förtroende för EA. Först när EA levererar vad dom lovar, ett The Sims 4 med så lite lagg som möjligt (lite buggar i början får man nästan alltid räkna med) som fungerar/är spelbart på klenare datorer, så kommer jag överväga att ändra min åsikt om dom.
Det kommer alltid vara folk som är nöjda eller missnöjda över allt. Man kan aldrig göra alla nöjda. I det här fallet står jag på sidan av folk som är missnöjda över att funktioner som vi älskade i spelet inte längre kommer att finnas kvar. Det sabbar glädjen med uppföljaren för mig och många andra.
Jag har full förståelse över att folk är upprörda fortfarande, precis som att jag har full förståelse över att folk är uppspelta och ser fram emot spelet. Så fortsätt att ventilera era tankar och känslor kring spelet, både positiva och negativa. Kritiskt tänkande är bra och vi har alla rätt till våra egna åsikter och att dom respekteras, men man bör se upp med att stirra sig blind på allt det negativa och missa det positiva. 🙂
För min del så har The Sims 4 tagit bort en stor del av vad jag älskade med The Sims 3 och inte erbjudit mig något tillräckligt lockande i utbyte för att jag ska vilja köpa det. Därav att jag inte kommer köpa spelet när det släpps utan avvakta och se vad mer EA har att komma med i framtiden för The Sims 4.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#8 Det kan bli en möjlighet ja eftersom tonåringar är lika långa som ungdomar/vuxna/äldre i TS4 så öppnar det upp för att lägga till en ålder mellan barn och övre tonår. De kommer fortfarande prioritera att få in småbarn men de har i alla fall funderat på tanken att införa ytterligare en ålder.
De finns som är jättesura för att tonåringar är lika långa som ungdomar/vuxna/äldre men för mig känns det mer realistiskt att någon i slutet av tonåren redan har vuxit klart än att de av någon oförklarlig är kortare… Jag har gärna ytterligare en ålder mellan barn och tonåring, så länge det tillför något till spelupplevelsen. (Vilket också är orsaken till att jag inte bryr mig om småbarn. Jag tycker inte de tillför något…)
#10 Jag har gärna en ålder till :D
Skpa en still är även för mig 50% av mitt spel. Fast man får nog hoppas på att någon skapar ett mod som sätter in det om det går. ;) Synd att småbarn försvinner. Älskar att lära dem att gå och sådant. (Jag måste äen säga tt jag stör mig jätte mycket på det mellan barn och tonåringar då jag har svårt att skapa mig själv i det pga det)
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
#11 Vi får om och när det kommer. Skulle vara nice.
#12 Jag sagt det förut och säger det igen. Vore det inte bättre med ett program utanför själva spelet? Som mönsterskaparen typ men lite mer avancerad?
Jag måste påstå att jag har aldrig sett en förälder lära sina barn gå… eller att prata… det brukar komma av sig själv så länge man pratar med barnen… potträning är nog det enda som en förälder gör så långt jag vet…
#13 Där har du faktiskt rätt… Men att läsa barnböcker. Och färdigheterna de bygger upp? Tänkte faktiskt lite på det du skrev om mönsterskaparen utanför innan när jag läste att den skulle bort. Gillar den idén.
Ska börja redan nu att sluta använda skapa stil. Eller i alla fall försöka.
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Jag tycker att folk inte ska vara så upprörda över sånna här saker innan dom testat spelet i höst, SEN kan man ha en riktig åsikt. :)
/ Michelle
#14 Från vad jag har sett så kommer det finnas ganska mycket att välja bland ändå, visserligen har jag bara sett CAS men det är mer kläder än i tidigare basspel. Sedan så blir ju simmarna mer unika i sig själva plus att kreativiteten kan må bra av att jobba mot begränsningar. Om du någonsin hört en konstnär/författare tala om sitt skapande så är det återkommande att de utmanar sig själva genom att ge sig själva begränsningar. Brukar inte läsa böcker för småbarnen… De får leka med leksaker istället, annars skulle de vuxna simmarna inte ha tid att ta hand om sig själva. Enda orsaken till att jag gjorde en sim gravid senast var för att jag fick veta att man kan styra vilket kön de ska få. Utan fusk och mods. I fyran kommer de dessutom kunna bli gravida av vanligt myspys, så att småbarn inte är med på en gång kan vara bra. Får man lära sig spelet i mer lugn och ro. Varför känns det som jag sitter på en massa info om The Sims 4? O.O
#16 Ja, du har helt rätt.
Jag har suttit och spelat utan skapa stil och än så länge går det bra. Så länge som det är 2 olika rosa/lila/blå eller andra färger.
Ingen aning. Du kanske sitter och läser in allt
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
#17 Vet inte exakt hur stor variationen är men i videon jag såg så hade samma plagg inte bara olika färger, de hade också varierat mönster. Typ en två färgad kofta. Jag använder typ inte skapa en stil från början :-P så för mig är det ingen större skillnad. Ja, det kan man ju helt klart säga att jag gör. Varje dag… Twitter, Youtube, Facebook, Simsvip, forumen, artiklar. Det blir en del.
#18 japp, jag tar det jag av misstag kommer över. Använde inte heller skapa en stil när jag köpte 3:an. Har redan vant mig med tanken att småbarn ska försvinna. Varför? Jag hatar när man kör PGC och man får ett barn som man inte orkar ta hand om för den inte är arvinge då en av föräldrarna hatar barn -.- Så måste jag vänta på att jag kan skicka ungen till en internat skola. Jag kommer se fram emot 4:an då det är så mycket annat bra ändå. Jag måste också erkänna att jag ALDRIG är ute och badar. Jag köper en pool åt mina simmar. Sedan glömmer jag att använda den. Och hur ofta är mina simmar vid stranden? Aldrig. Och om de är det så är de aldrig i vattnet utan på land med någon annan sim.
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Har för mig att man bara kommer kunna välja på ett visst antal hårfärger och därför inte kunna köra en PGC :(
Hehe, jag har alla expansioner så jag har ganska mycket redan. Det enda nedladdat innehåll jag har är sådant som var gratis. Det kommer inte finnas internatskolor i basspelet. Men det gjorde det inte i trean heller. Jag brukar ha pool och tycker det är rätt kul men inget jag avgör ett spelköp på. Brukar inte bygga dem själv i vilket fall. Blueprint mode är väldigt tacksamt för någon som mig. Jag gillar inte att bygga.
Jag tycker definitivt att det är dags för en ny generation, don't get me wrong - dock ifrågasätter jag många, och då menar jag många, av valen som görs.
Utan Skapa en Stil förlorar vi mycket av det som är viktigt i TS, iallafall för mig, friheten och skaparglädjen. Jag vet att det kommer finnas många fantastiska nya saker, men än så länge verkar det helt hopplöst för TS4 och det tycker jag är synd.
Kolla på skillnaden mellan TS och TS2, och mellan TS2 och TS3. Extrema framsteg, och några finns det allt i TS4 som det verkar nu.
Och självklart förstår jag att man måste börja fundera om efter TS3, då det spelet är så pass öppet och fritt jämfört med de tidigare spelen. Dock tycker jag att de än så länge verkar ta steg tillbaka från TS3.
Jag vill kunna spela med småbarn inte för att jag tycker de är speciellt "roliga" att spela med, utan för att det gör spelet mer verklighetstroget. Create a Style är ett otroligt viktigt verktyg för oss som gillar att bygga och skapa, småbarn är viktiga för oss som gillar inlevelse, och än så länge är jag extremt irriterad på allt vad TS4 är.
Jag förväntade mig extremt mycket mer av den nya generationen och jag är väldigt besviken.
Vänliga Hälsningar Lina
Åh, och världen kommer inte vara helt öppen heller vilket gör mig otroligt förbannad.
Men det är väl EA standard, antagligen - släpp ett halvfärdigt spel och ta extremt mycket betalt för att få det spelbart.
Vänliga Hälsningar Lina
Kom ihåg en sak: visst, skapa en stil ska bort, men de ska ha fler alternativ som kan använda i spelet!😉
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det här, mina vänner, är hur man gör en Character creator. Now, jag spelar väldigt sällan JRPGs och ännu mindre sällan JRPGMMOs, men man måste ge cred till dem för att de tänker utanför lådan.
Väldigt vackert, måste jag säga - googla på Black Desert om ni vill se fler bilder.
Vänliga Hälsningar Lina
#25 gud vad vackert!
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#25 Jag tycker den här är rätt nice också. Har svårt att bärga mig innan jag får testa att använda den själva.
## Det jag har problem med är folk som dömer ut ett spel de inte ens har sett. Om de är tveksamma så är det ju bara att vänta tills andra människor har köpt och spelat. De kommer säkert tala om vad de tycker. Jag kan berätta vad jag tycker när jag väl fått spelet om det är så. Jag har bokat det så jag kommer garanterat ha det! Det kommer dessutom säkert en gameplay video i samband med gamescon.
Visst kan man ha åsikter om spelet men ibland måste man lyssna på den andra sidan. Varför har de fattat vissa beslut. Skapa-en-stil var något de beslutade att inte ta med alls, det har varit känt i snart ett år, eftersom det är Skapa-en-stil som får TS3 att lagga. Det finns en massa bakom spelet, saker vi inte kommer att tänka på och som inte kommer att synas, som man har jobbat hårt med. Informationen finns. Det är bara att läsa.
Plus. Vad är det med folk och småbarn?! Hur kan småbarn bidra till realism när glappet mellan barn och tonår inte verkar påverka upplevelsen av realism det minsta. Det är en kontradiktion! Glappet mellan barn och tonår är större än glappet mellan bebis och barn! Så varför är det just småbarn, eller bristen på dem, som hotar realismen?! Jag förstår faktiskt inte.
#25 Låt mig ställa en fråga om spelet i videon. Hur mycket rör de sig i själva spelet? Hår är bland de svåraste sakerna du kan animera. Det är därför det är vanligt med korthåriga karaktärer i film och spel. Disney och pixar gör film så slut produkten kommer inte påverkas av vilken dvd-spelare eller dator man har. Spel å andra sidan påverkas hårt av vilken sorts dator som man spelar på. Ålder och prestanda. Simmarna rör på sig. Enligt våra instruktioner. Vilket betyder att animationerna blir väldigt många för att det ska vara bra. Programmerarna måste också ta hänsyn till hur håret skulle röra sig och vilka handlingar. Något som skulle bli väldigt dyrt och i slutändan drabba dig/oss som spelare, eftersom våra datorer inte skulle orka göra särskilt mycket mer än att ladda alla animationer.
Det är helt enkelt inte möjligt. Lägg dessutom till om vi skulle få dona med håret helt fritt. Precis som med CASt så skulle det bli väldigt mycket för datorn att hantera och i slutändan försämra spelupplevelsen.
Det är inga problem som sagt att ha åsikter om saker. Det har alla rätt till, alla har också rätt att uttrycka dem. Men ibland så måste man mäta sina åsikter emot vad verkligheten säger också. Hår och animering är en av de sakerna.
Bara så alla vet. En bra sak är enligt mig att man kan resa mellan olika städer utan att starta nytt spel
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4