Fel pga. mod?
Hej! Mitt sims-spel har funkat hyfsat tills för en vecka sedan ungefär. Då kraschade spelet hela tiden och jag kunde inte ändra nåt i ändra stad-läget eller spela som vanligt.
Då installerade jag om alla expansioner och grundspelet (12 st) och laddade åter ned alla frisyrer som jag tyckte va värda att ha kvar. Jag installerade även om pose player och ett paket poser.
Problemen började nog komma när jag installerade mod etc. Men även utan mod funkar inte spelet som det ska. Jag kan skapa hushåll men när jag ska börja spela hänger sig spelet dirkekt, och jag har inga program som ligger och stör i bakgrunden (skype, spotify m.m). Någon som har ett liknande problem eller har en lösning? Tack på förhand.
En katt kan ge så mycket kärlek bara genom att titta på dig.
Personlig blogg: www.citronmuffinsens.blogg.se
Sims/spel-blogg: www.annasims.blogg.se
Vad är det för mod? Välkända mods från t.ex NRAAS ska inte krascha spel
Me. Myself & My Sims
Pose player är ett vanligt mod som gör att simmarna poserar. 😉
Jag vet vad pp är för ngt, men såg inte att du skrivit ut namnet på modden. Duh! Eftersom poseplayer är en passiv mod (ej aktiv om du inte själv aktivt vill det) betvivlar jag starkt att poseplayer är boven i dramat.
Me. Myself & My Sims
Ja du TS, är du säker på att det inte är din dator som gett upp? Min förra laptops RAM-minne la av och jag var tvungen att köpa en ny dator för att det skulle fungera. Då fungerade dock inte något annat av mina spel heller, då jag är en gamer.
Öppna aktivitetshanteraren (ctrl+alt+del > aktivitetshanteraren brukar jag göra, finns säkert något enklare sätt) och kolla vilka processer du har. Du kan ha råkat få med ett virus när du laddade ner någonting, och det kan vara det som sabbar för dig. Viruset alltså kanske går i bakgrunden och äter upp RAM-minnet.
Det hjälper, som BaraAnna sa, om du skriver ut vilka moddar du använder. Pose Player är extremt vanlig och jag har inte sett någon ha problem med den innan.
Det jag kan råda dig till just nu är att kolla upp dina processer, även när spelet är på. Kan du starta andra spel om du har några? Eller är det bara Sims som hänger sig?
Kolla även gärna igenom dina hämtade filer och kolla om du kan ha fått med dig något.
Öppna även gärna kontrollpanelen och kolla på vilka program du har installerade, virus har en tendens att visa sig där om de är relativt snälla.
Vänliga Hälsningar Lina
Jag har kollat vilka program som ligger i bakgrunden och stängde av allt som gick. Jag kan även spela andra spel som minecraft, starstable och spore etc. Det är bara sims som inte funkar. Jag kan endast spela med en familj som redan finns i spelet.
Jag har kollat vilka program som ligger i bakgrunden och stängde av allt som gick. Jag kan även spela andra spel som minecraft, starstable och spore etc. Det är bara sims som inte funkar. Jag kan endast spela med en familj som redan finns i spelet.