The Sims iFokus

The Sims

Etikett: fel-och-buggar-med-spelet
Läst 1084 ggr
FemFem
0

Akut hjälp med TS 3!

Jag har ett bekymmersamt problem: mitt TS 3 har börjat hänga sig!  Jag har en familj med en sim, två hästar och en hundvalp. När min sim tog med sig valpen och skulle gå och besöka ett annat hushåll hängde sig spelet plötsligt och man kom ingen vart. Bladen på träden rörde sig och man hörde hundskall från spelet, men det andra hade fastnat. Till slut fick jag trycka på den där knappen med flaggan på, nere till vänster på skrivbordet mellan Fn och Alt, och sen stänga spelet från skrivbordet. Sen startade jag spelet en stund senare och spelade samma familj, och sa återigen till simmen att ta med hundvalpen och besöka ett annat hushåll. Och då hängde det sig igen. Och då rörde sig inte bladen eller nåt, och det funkar inte att trycka på flaggan. När jag tryckte ut skivan hände ingenting heller, den frusna bilden var ändå kvar på skärmen, så jag fick stänga av hela datorn direkt. Och nu har jag inte pallat testa en gång till.

Vad gör man? Vad tror ni? Har ni haft det såhär nån gång? (Jag har expansionen Husdjur btw, inga andra.)

Valkyrija
0

Det är en bugg av något slag. Jag vet inte vad du kan göra mer än att ominstallera spelet om du måste gå till det hushållet

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

marta01
0

det fungerar inte att ta ut skivan för att stänga av spelet därför att den behöv bara när man startar spelet(fram till man väljer hushåll)

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

[masken123]
0

Du kan testa med resetsim, namnet plus efternamnet på din sim, det funkar för mig! exempel: resetsim Katarina Lidböck