The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 2587 ggr
Pinglan00
2

PGC- Cronhielm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är Emma Cronhielm. Emma hade valt att flytta från det stora blå havet i Isla Paradiso till Monte Vista. Varför? Hon kände sig utanför. Även om hon saknade den vackra havsblåa färgen som fanns överallt kändes det inte rätt att bo där. Så hon valde att starta om allt. Hon är en perfektionist och en ambitiös konstnär som är väldigt kleptomanisk av sig. Och hatade allt med barn. Hon ville bli rik av att ta saker från folk men tänkte ändå sikta sig in på arkitekt banan.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
0

Emma letade länge och velade mellan att ha ett hus i staden eller lite utanför. Tillslut valde hon det i för hon kände att hon behövde synas för jobbet. Det hon inte visste var att huset fått en vattenläcka. Så det var bara att börja jobba.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
0

Stackars Emma! Hon som hatade smuts. Men som tur så kom en granne över och frågade om hon behövde hjälp. Och det var ju ändå rätt bra att veta hur man ska laga handfat och badkar för framtida olyckor.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
0

Även ett par andra grannar kom för att hälsa på. Och en av dem var riktigt snygg tyckte Emma. Hon föll pladaskt för honom. Efter att lärt känna den snygga mannen skaffade hon ett jobb inom arkitekten.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

KastKatt
1

Vad är PGC? :)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Pinglan00
2

PGC= Perfect Gen Challenge. Du ska ha en sim med en speciell hårfärg och ögonfärg (hudfärg om du vill med). Med speciel menas det att ingen sim i staden du bor i får ha det sedan så ska varje arvinge ha dessa speciella färgerna.  Arvtagarna/Grundaren måste också ha egenskap ogillar barn. Sök annars på PGC på google 😉 Jag tänker inte följa alla regler men de flesta som finns.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

KastKatt
0

#5 Okej! tack :) Följer förresten :)

Greetings.

Legacy Mwari.

Pinglan00
0

#6 Vad kul! 😛 Ska snart in med nytt inlägg.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
0

Ett par dagar hade gått för Emma. Hon hade gjort ett par renoveringar och de flesta hatade dem. Men hon skulle få åka in till stadshuset för att hämta ut ett pris ändå. Hon hade inte hunnit med så mycket under dagarna. Hon tänkte bjuda ut den där snygga mannen under slappardagen som stod med dörren på glänt. Och så fort hon hämtade ut priset blev hon äntligen befodrad!

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
0

Äntligen var slappardagen här. Och Emma fick rada på att den där snygga killen inte kunde komma som hon inte ens fått reda namnet på. Men hon hade hans nummer som tur var. Det var bara att vänta tills hans jobb slutade. Tills dess kunde man ju öva på att åka rullskridskor.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
0

Efter ett par timmar i rinken tänkte Emma köpa lite mat. Gissa vem står i matståndet!? Den där snygga killen.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
2

De började prata och tillslut kunde Emma inte hålla sig utan kastade sig över Jayden som han verkade heta. Vi kan säga att han nog inte kända samma sak för Emma helt.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
0

Efter att bett Jayden att bli rumskompis gick hon hem. När hon kom hem var klockan 5 på morgonen. Och när hon kom hem från jobbet efter sin första arbetsvecka höll hon på att svimma. Jayden gick obestört runt där nere och matade fiskarna.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
1

När Emma återställt sig helt på Lördagen gick hon rakt till Jayden och frågade honom om han ville bli hennes kille. Och det verkade som att Jayden bara varit blyg. För han svarade omedelbart JA!

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
1

Jayden valde att flytta ut igen. Och Emma blev först ledsen men tröstade sig med att han fortfarande bara var hennes. Senare på en fest hon blivit bjuden till började hon okontrollerat spy. Och hon ångrade sig jätte mycket att hon åt den där pannkakan.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

KastKatt
0

Emma är verkligen en superfin sim!

Greetings.

Legacy Mwari.

Pinglan00
0

#15 Tack, jag hittade henne bland mina sparande simmar. Hon var gjord för att vara varulv och var svarthårig. Men gillar henne verkligen.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
1

Nästa dag skulle Emma ut och kolla in höstfestivalen som precis kommit in i staden. Då slår det henne. Hon har inte fått sin mens. Och på direkten förstod hon varför hon mått så illa de senaste dagarna. Först tänkte hon köpa ett större hus eller en större tomt.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
0

Emma köpte ett hus som hade större tomt men såg ungefär likadant inomhus. Hon köpte en säng åt sin kommande baby. Hon ville helst ha en tjej och satt och funderade på namn. Hon ville att babyn skulle heta Melissa eller Martin efter efter ett par timmars funderande.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
0

Emma började att forksa fram en ny arkitekt form och under tiden ringde stadens stadsfullmäktige för att berätta om hennes nya titel. Emma som hade ont om pengar blev väldigt glad då hon skulle få en lite stabilare inkomst.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
0

Plötslig ringer telefonen igen. Det är stadsfullmäktige igen.

-Förlåt att jag stör igen men vet du vad? Jag befordrar dig igen.

-Okej, ta-a-ack så m-y-c-k-e-t. stammade Emma fram.

När han lagt på börjar Emma hoppa ännu mera upp och ner och är överväldigad av lycka.

Hon var så glad att hon glömde bort klockan och tillslut var hon 2 på natten.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
0

Emma gick till sängs vid 4 på morgonen och tänkte att hon kunde ta en dusch när hon vaknar. Men plötsligt vaknar hon av värkar som hette duga. Och hon förstår på direkten vad det var som var på väg att hända. Men hon ville inte åka till sjukhuset. Hon ville hålla barnet hemligt så länge som möjligt. För hon hade gömt sig hemma ända sedan hon flyttade för hon visste inte hur hon skulle berätta för Jayden att han skulle få ett barn.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
0

Välkommen lilla Martin! ♥

Det tog inte så lång tid innan Emma fattade att det var ett fruktansvärt barn hon höll i. Hon ville så gärna kasta bort det men hon ville fortfarande gömma ungen. Det lilla onda geniet skulle få det svårt med en mamma som hatade ungar och en pappa som mamman halvt glömt bort. Men Emma ville inte ha ungen själv så på direkten tänkte hon gifta sig med barnets pappa för att låta honom ta hand om ungen.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
0

Emma tar och bjuder hem Jayden.

-Jayden, vill du flytta in till mig? frågar Emma.

-JA! Självklart Emma. svarar Jayden.

-Det finns bara en sak jag måste berätta… säger Emma osäkert.

-Vad? undrar Jayden nyfiket.

-Jo, du har en son som heter Martin… säger Emma lika osäkert.

-VA!? VARFÖR HAR DU INTE BERÄTTAT DET?! skriker Jayden rakt ut men lugnar sig snabbt.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
0

Efter ett par timmar så vände sig Emma mot Jayden.

-Får jag fråga dig någonting? frågar Emma allvarligt.

-Vad? säger Jayden i fundersam och orolig ton.

Emma böjer sig ner på knä och tittar upp på Jayden och frågar:

Vill du gifta dig med mig?

Jayden börjar hoppa av lycka och kan knappt säga sitt ja.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
1

Nästa dag så fyllde Jayden år. Vilken morgon. Alla var hungriga och Jayden fick skynda sig att blåsa ut ljusen för att de inte skulle svälta ihjäl.  Medans Emma sjöng "Vi Gratulerar" så blåste Jayden ut ljusen.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
1

Måste bara dela med mig av en super söt bild enligt mig på paret

Sött Par

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
1

Efter ett par dagar blev Martin äntligen ett småbarn. Och Emma blev riktigt sur över sin son som hon fortfarande hatade.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
1

När Emma såg hur lycklig Jayson var med MArtin blev hon förbannad. Hur kunde hon ens få för sig att fria till en man som inte brydde sig om henne. Och sedan frågade om de skulle ha ett till barn!? Nej, usch vad fruktansvärt.

Så Emma gör slut med honom. Och vill aldrig mera se honom.

Sedan bestämmer hon sig för en helt ny start. För här ville hon inte bo.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
1

Medans Emma flyger över vattnet till sitt nya hem ler hon. För hon vet att äntligen kan hon bli sig själv för äntligen kan hon bo vid vattnet igen. Det var som om hon hörde hemma i vattnet. Hon kanske kom där i från. Vem vet. Hon kommer ju inte ihåg sina föräldrar. Det enda hon kommer ihåg är att hon bodde hos sina fosterföräldrar.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Clariiz
0

följer :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Pinglan00
0

Vad kul ;) Har tänkt skriva lite mera snart. Ska bara börja spela. 😉

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
0

Efter att hyrt en massa flyttgubbar som skulle ställa in alla möbler och ett X antal andra arbetare som skulle sätta dit väggar var hon rätt så pank. Och möblerna var ju inte heller gratis.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Pinglan00
0

Emma vaknar vid 5 på morgonen och kan inte somna om så hon går upp för att göra frukost. Precis när hon ätit klart ringer telefonen.

-Hej, har jag kommit till Emma Cronhielm? säger mannen i andra ändan.

-Ja, vad kan jag stå till tjänst med? svarar Emma artigt.

-Jo, förra ägaren till mitt hus hade en förskräcklig smak och jag hatar badrummet. Skulle du kunna renovera om det? säger mannen.

-Ja, självklart. Vart bor du?

-Solskensplanden 77, Palmhjärtat. svarar mannen och lägger på.

Emma tar på sig sina kläder och hoppar in i första bästa taxin.

När hon kommer fram möts hon av det ståtligaste huset hon någonsin sett. Hon går fram till dörren och ringer på. Mannen kommer fram och öppnar och Emma faller pladaskt för mannen. De börjar prata och plötlsigt har Emma blivit kändis på stan. Plötsligt böjer Emma sig fram och viskar till mannen.

-Jag älskar den här staden.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Simslish
0

Följer c: