The Sims iFokus

The Sims

Etikett: fel-och-buggar-med-spelet
Läst 1213 ggr
Cookie124
1

Sim kommer inte hem från internatskolan!

Jag har ett problem, i en av mina familjer skickade jag iväg min barnsim till internatskolan för fred och kärlek. Men nu har inte hon kommit hem och borde egentligen vara ungdom nu, och alla mina vuxen simmar i hushållet har ringt hem henne, fast hon kommer ändå aldrig hem!

Är det någon som vet vad jag kan göra eller har varit med om samma sak?

[SimsFreakEmilia]1
1

Man kan väl använda mobilen/datorn och plocka hem dem därifrån?

Cookie124
1

#1 Det har jag också gjort, fast hon har ändå inte kommit hem.

[SimsFreakEmilia]1
1

Har du provat resetsim?

Cookie124
0

#3 Har gjort det på både simmarna som ringer och simmen som är på internatskolan. Fast hon kommer ändå inte hem.

Aniara14
0

#0 Vad jag kan minnas så har jag aldrig haft just detta problemet, men det kanske bara beror på att jag sällan brukar skicka iväg några barn  till internatskolan.

Prova att gå till Ändra stad och vräk familjen, flytta sen tillbaka dom i samma hus och återvänd till spelet och samma familj. Det borde få barnet att komma hem igen. I alla fall funkade det fint när jag testade det förut. Det kom bara upp ett litet gult meddelandefönster längst upp till höger att hon inte hade fått nåt betyg, men det har ju ingen större betydelse.

När/om du testar detta, så kan du väl komma tillbaka hit efteråt och berätta hur det gick, ifall det fungerade eller inte. Det kan ju vara bra att få veta ifall det är nån mer som råkar ut för samma sak.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Cookie124
0

#5 Om jag vräker familjen kommer dem fortfarande ha kvar alla relationer + färdigheter och det? För jag har spelat väldigt länge på denna familjen och yngsta barnet har flyttat ut ur hushållet.

Banonym
0

#6 följ instruktionerna: -gå in på ändra stad läget - klicka på ditt hushålls hus -spara huset + familjen (klicka på en knapp som är spara knappen) - skapa nytt spel - väl hushållet att flytta in i staden Och då kommer huset och familjen ha alla färdigheter och jobb o.s.v

marta01
0

#7 men inte relationer till andra i stan i allfall brukar inte mina ha det

Strunta i vad andra tycker och var dig själv.

Aniara14
0

#6 Om du gör så som jag beskriver i #5 så förlorar du ingenting, och stannar också kvar i samma stad. Men om du gör som #7 säger så hamnar du i en helt ny stad och alla relationer är borta, och även det utflyttade barnet är kvar i gamla staden, så hen kan din simfamilj inte träffa mer.

Om du är orolig att nåt ska gå fel ifall du prövar det i #5, så är det ju bara att först göra en säkerhetskopia på din sparfil som innehåller denna staden, och lägga nån annanstans än i Sims 3 mappen, t ex på skrivbordet eller i Dokument. Då kan du bara gå tillbaka till den igen om det skulle hända nåt du inte gillar.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Cookie124
0

Jag har försökt att vräka familjen 3 gånger nu, fast dem vräks aldrig? Det bara laddar, har varje gång låtit det ladda i mer en 1 timme och jag orkar inte ha på datorn särskilt länge för att fläkten låter rätt mycket när sims är uppe. Någon som vet vad jag kan göra?

ettizzz
0

#10 oj det låter konstigt? testa att starta om sims och testa, eller har du redan prövat? Du kanske har några mods som gör de här? Om det har laddat i en timme så är det något som inte stämmer, men kolla igenom dina mods (om du har) eller starta om :) annars vet jag inte riktigt vad du ska göra