The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 1126 ggr
hejsvejs123
0

Package filer, hjälp!!

Nu behöver jag hjälp, blir snart galen på mig själv och min dator! Det är så att jag älskar CC och måste ha det till mitt sims spel för annars blir det helt enkelt för tråkigt, men jag kan inte installera packagefiler, det är helt omöjligt för mig. Hur jag än gör så blir det fel och även om jag googlar runt på olika instruktioner så går det inte. Jag laddar ner allt från TSR men när man ser olika tumblr-skapare och häftiga mods vill man så gärna ha dom men så kan man inte..

Så jag undrar om någon skulle kunna förklara riktigt noggrant? Jag har även funderat på om det kan vara så att jag gör rätt men att min data är fel. Dom flesta bloggarna ger instruktioner för Mac, Windows 7 osv men jag har Windows 8 och sånna instruktioner verkar det inte finnas? Kan det vara så att jag måste göra på ett annat sätt med windows 8? Jag har winrar men vet inte om det är rätt version eller så jag har så ja.. Hjälp mig snälla!!

Belimas
0

Först och främst: har du skapat en Packagemapp i The Sims 3 foldern och lagt i Resource-filen där ?

hejsvejs123
0

#1: Ja det har jag :)

fia1116
0

#1 Mappen ska väl heta Mods? Och i Modsmappen ska det finnas en Packagemapp.

hejsvejs123
0

#3 Tror det är ungefär samma sak bara olika namn eller? :) Jag har i alla fall en mods mapp och en packagemapp i. :)

Belimas
0

Ja det ska den men tänkte att jag kunde vara mer specifik sen om TS inte hade gjort det.

I vilken av mapparna har du lagt Resource.cfg filen ? och det är i The sims 3 mappen som ligger under Dokument du har lagt mapparna och inte den som finns på C: driven ?