The Sims iFokus

The Sims

Etikettbilder-och-filmer
Läst 1151 ggr
[SimsFreakEmilia]1
0

Släktträd för legacy

Hej! Är det någon som vet något bra program att använda när man gör släktträd till legacys? Jag har haft lite problem med det och googlat runt, men inte hittat något. Tacksam för svar! 🤔

SegerSims
0

Här är min, och jag vet att det är flera som använder sig utav den.

*Postade visst utan länken http://www.familyecho.com/?p=START&c=wmw5l5rudz&f=386893587778462356

[SimsFreakEmilia]1
0

#1 Jo, just nu använder jag den. Men jag tycker att den ser så tråkig ut. Skulle vilja ha någon som går att göra lite mer personlig.

SegerSims
0

Du kan alltid göra en själv i ett bildprogram, jag har gjort det tidigare och kommer att göra igen när jag orkar :-)

Onslow
0

Photoshop blir klart snyggast om du har tid och pengar för det. Annars är det antagligen sidan som #1 länkade som är bäst. 🙂

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Bara Anna
0

Du kan ju undersöka Digital Scrapbooking. Mjukvara måste antagligen inhandlas (men betydligt billigare än photoshop) men det verkar finnas en del alternativ.

Kika här

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

[SimsFreakEmilia]1
0

#4 #5 Tack! Ska definitivt kikas på! 😉

[SimsFreakEmilia]1
0

#1 Vad använder du för program till ramarna runt porträtten? 🤔

SegerSims
0

#7 Menar du i bloggen eller i släktträden? I bloggen så använder jag lite olika appar jag har på mobilen. 🙂

[SimsFreakEmilia]1
0

#8 I släktträdet ;-)

SegerSims
0

#9 Ja nu har jag inte något eget gjort släktträd men skulle jag  göra ett nu så skulle det bli med hjälp av olika appar. Jag brukar ofta ta bilderna till mobilen eller surfplattan via dropbox och fixa till bilderna i någon app. Sedan tillbaka till datorn igen. Sedan skulle jag lägga det i något bildprogram, word, power point m.m och lägga bilderna som jag vill. Men som jag har det nu så är det appar och in i datorn igen till släktträdet.

Jag ska förmodligen göra ett eget träd snart, tror jag. 

Jag vet inte om du följer A Sims Crazy life men det är där deras ramar först har hamnat innan släktträdet då jag gärna vill visa vem som är vem lätt, vem som dött och vem som har flyttat.