The Sims iFokus

The Sims

Etikettnybörjarfrågor
Läst 1636 ggr
Surpan
1

TS3 vs TS4

Hej allihopa!

Jag funderar på att köpa The Sims, men jag har lite frågor innan!

Jag har kikat omkring lite och vad jag kan se så kostar The Sims 3 ca 350SEK och The Sims 4 ca 500SEK. Är dessa priser rimliga eller bör man söka runt mer för billigare priser?

Nu är dock frågan - vilket ska man välja? Jag har inte spelat The Sims sedan jag var barn, så det måste väl ha vart ettan då. Sedan spelade jag ett tag på Playstation 2, där det fanns lite utmaningar och sånt. När The Sims 2 (tror jag) kom ut så testade jag det lite hos vänner men det var ju många år sen nu.

Nu är jag sugen på att testa igen! Men efter att ha hört lite fram och tillbaka om fyran så vet jag inte riktigt. Många är besvikna på fyran, men att fyran är mer "nybörjarvänligt". Vad hade ni rekomenderat till någon som mig? Som inte spelat alls?

/Surpan

Onslow
2

Personligen skulle jag nog vänta med Sims 4 tills de är mer färdigt, och köpa det om ett par månader.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Lia
1

Jag tycker absolut att det är rimliga pengar. Går nog inte att hitta mycket billigare. Möjligtvis 3:an via blocket då.

Själv har jag inte 4:an än, jag ska vänta tills det är lite billigare. Egentligen är det inte för dyrt, men jag har precis fått en ny dator, så jag har inte haft så mycket tid till 3:an som jag hade velat, därför är jag inte riktigt klar med den serien. Dessutom har jag alla expansioner och prylpaket till 3:an, det är lite roligare för tillfället än att börja från scratch.

Hade jag däremot valt mellan endast sims 3 eller 4 så hade jag definitivt valt 4:an. Det verkar mer "i tiden", och om man inte redan är van vid 3:an så blir det nog inte så stor skillnad sen. Plus att man ju liksom får vara med redan från början.

Men som sagt, själv väntar jag, men hade det inte varit för ovanstående hade jag köpt det med en gång :)

Surpan
0

Här fick man svar fort, vad trevligt!

#1 Tack för svaret! :) Funderade själv på just det!

#2 Okej, ja det är lite det jag tänkte också, att många är besvikna på fyran just nu, för de har trean, är vana vid trean och har en massa expansions. Men som jag, som börjar på ingenting, kanske det är bättre att köpa fyran direkt? Annars lär det väl bli trean nu och fyran om ett tag..

Några fler tankar?

/Surpan

[TanatosNyx]
0

Jag tror att om du går på 4an direkt så blir du inte besviken på samma sätt, då du inte kommer sakna delar ur 3an.

Surpan
0

nej så kan det ju vara. Blir lite sugen på 4an faktiskt. Det känns enklare och snyggare..

/Surpan

[TanatosNyx]
0

Ja jag skulle nog välja fyren i ditt läge. 3an är hemskt buggig även om den har awesome funktioner.

Surpan
0

Då blir det nog 4an! :) Är det värt pengarna nu eller ska man vänta tills det är billigare?

/Surpan

[TanatosNyx]
0

Jag är nog för snål för att svara på den frågan 😇 det tillkommer ju säkerligen expansioner också, så tänker man längre så tycker jag det är dyrt. Men för "ett spel" är det ett rimligt pris.

Surpan
0

Hm ja.. blir nog 4an ändå! :) Kan vara kul.

/Surpan

GemTwist
0

4 är bäst enligt mig. Har väldigt mycket för mig att det var ungefär samma kommentarer när ts3 kom ut.

Surpan
0

Blev fyran nu efter jobbet :) håller på att installera!

/Surpan

boombay
0

haha vad roliga ni är :P det är ju gratis hehe ;) varför betala?

Onslow
0

#12 Refererar du till olaglig nedladdning är det förbjudet att prata om här på sajten.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Vermin
0

På g2play  kan man köpa en Sims 4-originkod för omkring 300kr. Fungerar felfritt. Bara ett tips om man inte vill ladda ner eller punga ut 500kr :)

http://www.g2play.net/category/9380/the-sims-4-limited-edition-origin-key/