The Sims iFokus

The Sims

Etikett: the-sims-4
Läst 9032 ggr
Simssis
35

Spela sims 4 på olika konton

Hejsan! 

Jag och min syster har köpt sims 4 och hon började med att logga in på sitt origin konto och hon kunde installera utan problem, men sen när jag loggade in på mitt konto för att installera det på min dator står det att produktkoden redan är använd. Varför kan jag inte installera det på min dator?

EA kan ju seriöst inte mena att jag ska behöva betala över 1000kr för att både jag och min syster ska kunna spela sims 4 på var sitt konto?

“Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim.”  - Vicki Harrison

"At the touch of love everyone becomes a poet" - Platon

[Nelley]
0

Så är det på alla sims spel, annars skulle ju en person bara behöva köpa det så det räcker till hela iFokus. 😛

Simssis
0

#1 Nej du  så är det verkligen inte med alla andra sims spel!!  Alla sims spel jag äger (både sims 1, 2 och 3) har det bara varit att stoppa in skivan, installera och sedan spela, har aldrig behövs koppla upp mig på internet eller loggat in på något konto eller några problem med att jag inte kan installera det på flera datorer.

“Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim.”  - Vicki Harrison

[Nelley]
0

#2 Jag menar att med alla sims går det bara att registrera till ett konto.😉Men det håller jag med om, deras stöldskydd är ju bara för mycket. Låt bara din syster logga in en gång på din dator, ladda ner det och sen logga ut.😛

Simssis
0

Okej, jag har nog aldrig registrerat mina sims tidigare dels så jag inte hade internet på den datorn jag spelade på plus att man inte var tvungen så kände aldrig behov av det. 

Okej, så efter att jag har laddat ner det till min dator kan jag spela det utan problem eller måste jag vara ansluten till internet varje gång jag ska spela, eller inloggad på hennes konto för att kunna spela?

[Nelley]
0

Jag tror det bara är installationen men har inte fyran så är inte säker, man behöver iaf inte ha internetuppkoppling. :-)

Simssis
0

okej, tack så mycket för hjälpen! :)