The Sims iFokus

The Sims

Etikett: tips-och-tricks
Läst 3953 ggr
Skogsraah
0

Fusk - hitta alla simmar i staden?

Finns det ett sådant fusk? Tror att jag sett någon använda sig av något liknande i en let's play…

Gör ett sista försök för att se om ni medlemmar kan hjälpa mig, ett småbarn (viktigaste simmen i min familj just nu) har mystiskt försvunnit vid flytt! 🤔

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

[Emmisen92]
0

Man kan ju skriva in testingcheatsenabled true och sedan högerklicka på brevlådan och välja bli vän med alla. På det sättet så har du ju alla simmar i staden som vän och borde kunna hitta henne på det sättet. Vet inte om det var till nån hjälp men du kan ju alltid testa. :)

Skogsraah
0

#1 Okej, visste inte det! Ska prövas 🙂

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

Skogsraah
0

Har provat och simmen finns i vänner-listan. MEN utan ansikte… Hon är ju dessutom för liten för att bjuda in eller någonting. Antar att jag får ge upp 😛

[Emmisen92]
0

#3 Men vad irriterande.. :/ Men om du går in på kartan så ska det väl gå att välja "visa vänner". Hittar du henne där och klickar på henne eller det stället hon är på och sen håll in shift samtidigt som du högerklickar på henne och väljer "lägg till i hushåll" eller något sånt står det så måste det ju funka. Du måste ha det fusket inskrivet som jag skrev innan för att det ska gå. Funkar inte det så vet jag faktiskt inte. Det var sålänge sen jag spelade så kan inte komma på något annat sätt.

Skogsraah
0

#4 Jag kanske är lite lost, men vilken karta menar du nu? Gå ut i stadsvyn och leta bland hushållen? Verkar då inte gå att klicka så via vänner-listan… Men jag kanske missuppfattar dig helt 🙂

[Emmisen92]
0

I stadsvyn som kommer upp när man ska åka nånstans i staden så ska det väl gå att välja mellan att se hushåll, butiker eller enbart personer om jag inte minns helt galet. Man borde ju då kunna hitta henne på det sättet och sedan lägga till henne i hushållet igen.
Såg att jag hade skrivit ganska luddigt. 😛

Skogsraah
0

#6 Okej, nja det verkar inte funka tyvärr :/ Den visar ju vart vännerna bor, men eftersom den här simmens ansikte helt är försvunnet ur de här "bilderna" som kommer upp är det omöjligt att veta. Hon måste ju vara helt borta ur spelet helt enkelt. Men det är ju så konstigt, för hennes "profil" finns ändå kvar i vänner-listan! Med hennes egenskaper och alltihopa, men utan bild.

Ja det blir nog bara att försöka hitta en annan lösning till utmaningen 🙂 Tack ändå!

[Emmisen92]
0

#7 vad irriterande när det blir så. Hoppas att du kan lösa det på nått annat sätt då. :)

neasfotografier
0

Kan det inte vara så att hon av någon konstig anledning blivit helt genomskinlig? :)

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Skogsraah
0

#9 Ja, det kan ha blivit så! Tanken slog mig, och jag provade att leta henne med musen i hennes nya hem. Men man brukar ju höra "småbarnsjoller" eller att de pratar, och inget sådant heller. Så var rätt omöjligt 😛

Deviance
0

#10 Har du provat att reset:a henne och se om det blir bättre?

hamstrar & fotografering

Skogsraah
0

#11 Jo jag har det! Tyvärr händer ingenting :/

fia1116
0

Jag har för mig att det har hänt mig också, men med en vuxen sim. Då hjälpte det att duscha alt. byta kläder, men i ditt fall går ju inte det. :(