Para husdjur
Hej! Hur föder man upp husdjur på the sims 2?
Skaffa en hundkoja och sen klickar du på en av hundkojorna och så står det typ "försök skaffa barn med…"
Som #1 skriver så behöver du en hundkoja, oavsett om du har hundar eller katter. Båda djuren som du vill bara behöver ha en ganska bra relation till varandra. Inte skyhögt, jag har för mig att ca 40/40 på båda relationsmätarna på husdjuren brukar räcka,
I The Sims 2 kan du inte styra husdjuren själv utan fusk, så du behöver en sim som också har en bra relation till ett av djuren du vill avla. När du styr simmen så klicka på djuret din sim har bra relation med och välj alternativet "Försök skaffa valp/kattunge med…" och välj sedan djuret du vill att det djuret ska para sig med.
Jag tror att simmen behöver vara vän till djuret eller åtminstone ganska nära till att vara vän med det för att interaktionen ska fungera. Annars kommer djuret bara ignorera/dissa din sim. Om dina två djur inte har tillräckligt bra relation så kommer djuret göra som din sim bad om, men det andra djuret kommer dissa djuret och det kommer försämra deras relation.
Om alternativet "Försök skaffa valp/kattunge med…" inte finns tillgängligt för din sim när du klickar på djuret så beror det oftast på att du inte har någon hundkoja, djuren är av samma kön, honan är för gammal (eller för nära sin födelsedag) för att få ungar eller så har du inte tillräckligt med plats i hushållet för valpar/kattungar.
Hoppas det hjälper. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Tack men får jag göra fusk om jag spelar legacy?
#3 En av huvudreglerna och huvudsyftena med Legacys brukar ju vara att dom ska vara helt fuskfria, med undantag för att fixa buggar och allvarliga problem som uppstår. Det är det som bland annat är utmaningen och det spännande och roliga med Legacys.
Personligen skulle jag säga nej, men det är väl upp till var och en. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Okej tack!